Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

21.10.2008 7:52

Meikäläisen gp1:sestä lähti viime yönä utummainen jarrunestesäiliö ja se muovikapula missä on startti ja muut varkaan käsiin,nyt sillä ei vähään aikaan ajella.Tiedättekö nuista vakuutuksista sen vertaa että maksasikohan uudet osat?

21.10.2008 21:22

arppaz kirjoitti:Meikäläisen gp1:sestä lähti viime yönä utummainen jarrunestesäiliö ja se muovikapula missä on startti ja muut varkaan käsiin,nyt sillä ei vähään aikaan ajella.Tiedättekö nuista vakuutuksista sen vertaa että maksasikohan uudet osat?
kuka tarvii jotai jarrunestesäiliöö? =D ja jos on täyskasko niin korvaa kaiken.

22.10.2008 9:23

Oon tässä itsekkin ihmetelly että mihin sitä tarvis.Se varas oli värkkäämässä variaattorinkopan luona vissiin kaasaria himosi mutta kerkes äiti herätä. Eikö mun kuitenkin pidä maksaa se omavastuu joka on 150e?

22.10.2008 14:04

arppaz kirjoitti:Oon tässä itsekkin ihmetelly että mihin sitä tarvis.Se varas oli värkkäämässä variaattorinkopan luona vissiin kaasaria himosi mutta kerkes äiti herätä. Eikö mun kuitenkin pidä maksaa se omavastuu joka on 150e?

Yep, omavastuu yleisimmin luokkaa 150€.

Itsellä nyt uusi akku, ihmeelliset viat katosivat. Vanhaa akkua tuli pari kertaa latailtua, kesti pari pv ja viat palasivat!! Eli akku oli rikki.. :o

22.10.2008 15:20

Mittari pysähtyi 1392 lukemaan :| Nyt se siis alkaa, kohta ei toimi mikään enää

2.11.2008 23:52

Oudon hiljaista, laitteet toimii? vai ajokausi jo loppu? :)
Turun seudulla ajokelejä vielä riittää, kunhan vähän varoo iltaisin & aamuisin. Päivällä ei (onneksi) ole mustaa jäätä.. :nörtti:

5.11.2008 0:11

Täällä päin on jo about 10 senttiä lunta ja hyvin pystyy ajamaan,vaikka sutii kokoajan.

Ajokausi ohi

5.11.2008 13:06

Kyllä ajokausi on ollut lopussa jo kuukauden verran. Ensi kesänä sitten uudestaan kun aurinko paistaa ja sulamisvedet juoksevat pitkin katuja. Muistakaahan hyvä syyshuolto ennen pyörän asettamista talviteloille.

Kulkuneuvossa, poislukien moottorikelkka, on oltava vähintään 4 pyörää, että sillä talvella uskaltaisi ajaa.

11.11.2008 0:09

Mun Openi oli kaatunut tyttöystävän pihalla eilen ja oli niin varmasti pari tuntia ja nyt se ei lähtee käyntiin enää :eek: Kylmää, kovaa tuuli ja kaatosade oli mutta se söristi vaan kun yritin käynnistää sitä (sama juttu myös kickstarttilla) :s

11.11.2008 10:40

Oottelet vaan yön yli ja sitten kokeilet uudestaan itsellä ainakin tuo toimi kun oli kaatunut jalakselta viikonloppuna.

17.11.2008 2:26

Oli 2 päivää heiän autotallissa mutta ei lähti käyntiin. Parempi ääni tuli koneesta mutta sain työntää sita kotiin taas :)

Nastarenkaat?

19.11.2008 18:56

Mitkä ois hyvät nastarenkaat gp1 Gp1 racingiin?

19.11.2008 19:12

Mulla on Gp1 Open -07. Olen ajanut vasta 1900km, koska sain kortin vasta tänä vuonna. Kulkee mittariin tasasella noin 45-47. Kiihtyy vähän laiskasti ja kuluttaa sen väh. 5l/100km. Ajattelin ehkä virittää sitä kulkemaan jotain 60 tai vajaa, mutta en ole mikään mopo-asiantuntija ja melkeinpä kaikilla kavereilla on vaihteelliset pelit. En esim. ymmärrä, mikä käytännössä on tämä variaattorin prikka. Jos joku voisi vaikka ottaa kuvan variaattorista ja näyttää, missä se prikka sijaitsee ja miltä se näyttää (tai jos jollain sattuu olemaan sopiva kuva).

Toivoisin mopoltani seuraavia asioita:
-nopeutta n.55-60 km/h
-kiihtyvyyttä
-kulutusta pienemmäksi

Mitä toimenpiteitä suosittelette?

19.11.2008 21:11

Onnea vain valinnastasi :)
Itse suosittelen heti alkuun laittamaan suuremman suuttimen, jos sitä ei ole laitettu. Ilmanputsarin elementin takana olevan "reikäisen holkin" voi myös poistaa, jos suurempi suutin on. Tällä moposi piristyy kiihtyvyyden ja väännön osalta. Kulutus LASKI itselläni (ei joudu huudattamaan niin paljoa?) Näillä "vireillä" menee sen 50km/h oikeaa nopeutta, yksilöstä rippuen.

Prikan poistoon ja noihin edellisiin kertomiini asioihin löytyy hyvät kuvalliset ohjeet (nrg:ssä sama tekniikka) täältä:
http://forum.moppenet.com/showthread.php?t=102810
ja yleispohjaiset ohjeet täältä:
viewtopic.php?f=69&t=27200

Jos jokin jäi kaivelemaan. Itselläni n. 7200km ajettu gp1 open, keväällä menee vaihtoon ja kevari tulee alle! Laitappa kuvia menopelistäsi :)

20.11.2008 19:52

Kiitoksia. =)
Ruotsin kieltä en oikein ymmärrä, mutta kyllä tuosta nyt ehkä jotain selvää saa. Missä kohtaa tuossa puhutaan siitä reikäisestä holkista? Harmi kun tuota lunta ja jäätä tuli nyt. Voi olla että jää viritykset kevääseen.
En löytänyt kuvaa moposta, mutta voin pistää kun olen sellaisen ottanut.
Ärsyttävää Gp1:ssä on se, että toinen valoista on lähivalo ja toinen kaukovalo. Typerän näköinen kun vain toinen valo palaa ja ihmiset tulee ilmottamaan, että multa on lamppu rikki.
Komiat nuo racing-vilkut, 54M1. =)