Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

25.8.2008 17:20

santevil kirjoitti:
Shape kirjoitti:
santevil kirjoitti:
arppaz kirjoitti:Kannattaa santevil ottaa Gilera runneriin tai piaggio nrghen sopiva putki kun on sama kun näissä uusissa gp1:Sissä,sen pitäisi sopia.


mihinkähän vuosimalliin sopiva kannattaa ottaa?
06->


Voisko joku laittaa linkin sopivasta kun en löydä easypartsista

Putkista en tiedä mikä on hyvä, mikä huono yms, mutta tämä ainakin pitäisi käydä.
http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... aggio.html
Ja tommosia nyt on monilla näkynyt eri vehkeissä, eli kait se ihan hyvä on ;)

2.9.2008 10:13

Pistänpä huvin vuoksi listan mitä vikaa mulla on gp1:sessä ollu.
-Mittari hajonnut kerran mutta saivat korjattua,nyt hajosi taas ja vaihtavat uuden.
-Mittarin vaijeri hajonnut kerran ja korjattu.nyt hajosi taas ja vaihtavat uuden
-Mittarin pyöritin hajonnut kerran mutta saivat korjattua.nyt hajosi taas ja vaihtavat uuden
-Leiponut kerran kiinni sylinteri ja mäntäsetti vaihdettu.Kerran sylinteri oli ihan naarmuilla ja siitä oli irronnut palanen ja vaihdettiin uudestaan.
-Kaasuvaijeri mennyt kerran poikki,ja menee kohta uudestaan.
-sähkö startti ei toimi aina vaan pitää ihme ääntä mutta ei starttaa,korjasivat huollossa toimi 15 min ja sama vika jatkui.käynnistyspolkimen rattaat on kerran vaihdettu,Jälleen alkanut ilmenemään saman laista vikaa.
-Kaasarissa jatkuvasti häikkää
-keula ei jousta yhtään
-etujarru kolisee jos sitä painelee nopeasti,saattaa johtua tuosta keulasta.
-Kytkib vissiin luistaa kun ei halu kulke huutaa vaan.variaattorin hihna on kulunut epätasaisesti ja pitää ulvovaa ääntä.

Onhan tuossa jotain muutakin pikkuvikaa ollu mutta kaikki on jotenkin korjattu.Kaasarissa säädöt nyt vituillaan jos antaa käydä tyhjäkäyntiä ja painaa kaasun pohjaan sammuu ja kastelee välillä tulpan.Johtuukohan tämä liiasta bensan saannista vai liian vähäisestä?
Taidan olla epäonninen ihminen kun teharin tuohon tilasin ja sekin hukkui johonkin postin syövereihin:D
Viimeksi muokannut arppaz päivämäärä 2.9.2008 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran

2.9.2008 16:16

Ompa sulla ollut huono tuuri gp1 openisi kanssa :(
Mulla vaihdettu:
- Mittarinjohto
- Variaattoriin menevä tuuletusletku
- Pakoputki (Kunhan saapuu espanjasta) :lol:

Vikoja

5.9.2008 13:37

Mittarissa nyt 5800km, ostettu 2007 alussa, säilytys katoksessa kesäisin, lämpimässä varastossa talvisin. Sateeseen en ole jättänyt kuin noin 3 kertaa.

Viat:
Ei mitään.

Määräaikaishuollot on tehty säännöllisesti, mutta mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.

Tuosta mittarinjohdosta kysyisin, että koska se teillä on hajonnut? Paljonko siis
mittarissa kilometrejä tuolloin.

5.9.2008 17:12

hilzzer kirjoitti:Tuosta mittarinjohdosta kysyisin, että koska se teillä on hajonnut? Paljonko siis mittarissa kilometrejä tuolloin.

Mulla oli jotain 4000km luokkaa kun levisi.. Yht äkkiä alkoi vaan pomppia 0-99km/h. Sen jälkeen toimi satunnaisesti kun oli ajanut töyssystä :D

5.9.2008 17:26

Mulla toimi mittari ihan hyvin sitten kun ajoin töyssystä niin lopetti toimimisen mutta toimi välillä kun pomppi mopon päällä tai räpläsi mittarin johtoa,kilometrejä oli tuolloin about 5000.

7.9.2008 20:08

Oon ajatellut hommata ton Derbi Gp1 openin. Niin voitteko kertoa mitä hyviä puolia siinä on ja huonoja puolia. Ja mahtuuko kypärä satulan alle?

7.9.2008 21:48

Missä on akkun sijaitus Openissa?

Ostan pari neonputket ja rekkarikilpivalon (älkää sanoo että se on turha :D) huomenna jos palkka on tullut tilille.

8.9.2008 16:57

Kaura kirjoitti:Oon ajatellut hommata ton Derbi Gp1 openin. Niin voitteko kertoa mitä hyviä puolia siinä on ja huonoja puolia. Ja mahtuuko kypärä satulan alle?

Kaikin puolin mahtava mopo, vakaa ajettava, TILAVA ajoasento, iso bensatankki, hyvä (ja aika tarkka) mittaristo, iso tavaratila.
Ainut miinus onkin suurehko kulutus vakiona (n. 4.8 litraa / sadalla) mulla. No eipä tää mikään ruisku ole :D

alejandr0 kirjoitti:Missä on akkun sijaitus Openissa?

Ostan pari neonputket ja rekkarikilpivalon (älkää sanoo että se on turha :D) huomenna jos palkka on tullut tilille.

Akku löytyy Openissa penkin alta, siitä öljytankin korkin vierestä. Se muovi vain irti (yhdellä ruuvilla kiinni)

10.9.2008 9:31

Ihan hyvä mopo tuo gp1 on mukava ajella ja kyytiläisetkin on tykänny,omassa on jonkunverran vikaa ollu mutta takuu on korvannut kaikki.ja penkin alle mahtuu ainakin L-kokoinen umpikypärä ilman ongelmaa.
ps.osta multa gp1 tarvis saada isompaa alle.

10.9.2008 16:38

Paljonko pyydät? Minkä vuoden malli toi on?

10.9.2008 19:44

Itse olen vaihtoaikeissa vasta keväällä.. Yamahaa sitten alle :)
Kiva peli tää on kyllä ajella! 5600km tuli tänään mittariin.

10.9.2008 23:26

Mun Openin takarengas vuotaa ja Essolla he sanovat että pitäisin vaihtaa koko rengas :(

Noja olen löytynyt sopiva Pirelli-rengas ja nyt ajatteli että maalan myös vanteet. Mutta en tiiä mikä väri, auttakaa :P ;
Kuva
http://alejandro.nu/storage/Opens.png

11.9.2008 0:09

alejandr0 kirjoitti:Mun Openin takarengas vuotaa ja Essolla he sanovat että pitäisin vaihtaa koko rengas :(

Noja olen löytynyt sopiva Pirelli-rengas ja nyt ajatteli että maalan myös vanteet. Mutta en tiiä mikä väri, auttakaa :P ;
Kuva
http://alejandro.nu/storage/Opens.png
mustat tai keltaset vanteet. punaset on aika hirveet :lol:

11.9.2008 13:08

Mustat sopii omaan silmään.