Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.8.2008 21:40

http://www.derbi.fi/challenge/challenge.htm

15.8.2008 22:33

runneri08 kirjoitti:http://www.derbi.fi/challenge/challenge.htm

Vanha juttu tuo peli. Tais olla jonku opiskelijaporukan tekemän. Nimim. testaajana ollut :lol:
5tkm tuli täyteen...

16.8.2008 14:38

Mun Derbissäni on ilmenny tälläne vika: Nyt kulkee enää 42 mittarin mukaan,eikä jyrkässäkää alamäes vauhti nouse yhtää. Ennen meni sentää se 52 suorall, ilmakuri poissa ja suutin 65. Ja kun lähtee kiihdyttämää kaasu pohjas, meinaa sammuu. Ja kaasupohjassaki sellane nuhane, et hyytyy kiihtyy hyytyy. Välillä ei reakoi kaasuu millää tavalla. Oon säätäny tyhjäkäyntii sillee et se ois kaikkein suurimmal, mut silti sammuu tyhjäkäynnillä. ja jos oikei hyvin sattuu nii mäessä meinaa veto loppuu. ja kaiken lisäks kaasuki on kummallisen jäykkä. Käyntii ei saa muuten ku kaasun kanssa. Mikä vois olla menny rikki, osaako kukaa sanoo???

17.8.2008 13:05

hepatsu kirjoitti:Mun Derbissäni on ilmenny tälläne vika: Nyt kulkee enää 42 mittarin mukaan,eikä jyrkässäkää alamäes vauhti nouse yhtää. Ennen meni sentää se 52 suorall, ilmakuri poissa ja suutin 65. Ja kun lähtee kiihdyttämää kaasu pohjas, meinaa sammuu. Ja kaasupohjassaki sellane nuhane, et hyytyy kiihtyy hyytyy. Välillä ei reakoi kaasuu millää tavalla. Oon säätäny tyhjäkäyntii sillee et se ois kaikkein suurimmal, mut silti sammuu tyhjäkäynnillä. ja jos oikei hyvin sattuu nii mäessä meinaa veto loppuu. ja kaiken lisäks kaasuki on kummallisen jäykkä. Käyntii ei saa muuten ku kaasun kanssa. Mikä vois olla menny rikki, osaako kukaa sanoo???

Alku ainakin kuulostaa liian piene suuttimen ongelmilta. Mutta loppu taas ihan joltain muulta. Jos on takuuta jäljellä, vie se mopo huoltoon ;)

19.8.2008 10:04

hepatsu kirjoitti:Mun Derbissäni on ilmenny tälläne vika: Nyt kulkee enää 42 mittarin mukaan,eikä jyrkässäkää alamäes vauhti nouse yhtää. Ennen meni sentää se 52 suorall, ilmakuri poissa ja suutin 65. Ja kun lähtee kiihdyttämää kaasu pohjas, meinaa sammuu. Ja kaasupohjassaki sellane nuhane, et hyytyy kiihtyy hyytyy. Välillä ei reakoi kaasuu millää tavalla. Oon säätäny tyhjäkäyntii sillee et se ois kaikkein suurimmal, mut silti sammuu tyhjäkäynnillä. ja jos oikei hyvin sattuu nii mäessä meinaa veto loppuu. ja kaiken lisäks kaasuki on kummallisen jäykkä. Käyntii ei saa muuten ku kaasun kanssa. Mikä vois olla menny rikki, osaako kukaa sanoo???


Kuulostaa siltä, että kaasuttimessa olisi jotain hämärää (roska tms.). Kannattaa myös
katsoa, että tulppa on kunnossa.

19.8.2008 20:39

Kannattaa yrittää säätää kaasarin ilmaruuvia eri suuntiin jos jotain vaikuttais ja niitä vaijereita kannattaa välillä voidella esim. crc 5-56 tai jollain voiteluaineila.

19.8.2008 21:51

Kiitoksia. Derbini oli pari päivää huollossa. Puhdistivat kaasarin ja säätivät sen. Nyt toin sen kotii ja sama vika jatkuu melkein. Vaihdan huomenna siihe uuden tulpan ku entinen näyttää aika huonolta. Eivätkä huollossa älynneet kattoo sitä.

19.8.2008 22:22

KoneWuorio soitti tänään ja sanoi että voisin tulla hakemaan mun skode tänään :)

He eivät oli löytännyt joku vika siksi he ottivat kaasutimen kuristus pois ja laittoi isompi suutin sinne. Ja ennen he sanovat että sen ei voi virittää kun takuu ei oo mennyt jo, ja nyt he otti tää kuristus pois! Ja jos siellä oli joku valmistusvikaa, "ei voi mitään" :roll:

Sain 120€ lasku (45 € oli vanha tonnihuolto) ja maksoi sitä ajattelematta. Mitä on nyt takuun käyttötarkoitus?? Ei se oo mun vääri että se kulkee vaan 40 km/h, ja ei se oli mun vääri että nopeusmittarin kaapeli meni rikki.

Noja nyt se skode menee 44 km/h (ennen 41) ja nyt sähköstartti toimii vaan joka kolmannen kertaa mä käynnistän sen, ja pakoputki tulee nii saatanan kuuma vaan pari kilometrien jälkeen. Ja ihan kaikkialla moottorin kaapeleissa siellä on joku uusia nippusiteitä ja muuta muovipaskaa :x.


soitti Sumeko Oy:lle (Derbin maahaantuontaja) ja kysyi mitä voisin tehdä. Se puhelunvälittäjä puhui sujuvasti ruotsia ja vahvistanut että ne Openit menee vakiona melkein 60, ja hän myös sanoi että KoneWuorio ei saa ottaa joku kuristukset pois... soittaisin takaisin huomenna kun joku expertti on paikassa ja hän/he saat päättää mitä tehdään.

Ja vielä yks ärsyttävä asia; siellä hanskalokerossa on ollut kaksi ruuvia. Nyt siellä on kaksi uutta, ensimmäinen on vinossa ja se toinen oli mennyt rikki ja nyt se on aivan mahdotonta saada ne isot katteet pois tulevaisuudessa :eek:

Kyl tää oli mun ensimmäinen ja myös viimeinen Derbi-tuote. Se on vaan KWn syy mutta vittu kun olen vihainen!!!!!

23.8.2008 20:23

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... terkoeling)-E.html

Käykö kyseinen putki myös 08 malliin?

24.8.2008 17:02

Mulla on leovincen tehari kiinni ja suutin on kokoa 60 ja ilmakuristinlevy poissa ja vakioputsari kiinni niin mopo meni sen 90 mutta otti tehopiikin vasta 40km/h jälkeen ja jaksoi pitää sitä ehkä 2min. :S en tiennyt yhtään että mikä oli vika... vaihdoin suuttimia ihan sikana ja kokeilin kaikkie mutta ei. Sitten viikko sitten vaihdoin variaattoriin uuden polinin variaattorirullakopan ja polinin kytkin ja variaattorijouset ja samat säädön 60kokoa suutin ja ilmakuristinlevy poissa ja kas kumma mopo ottaa tehopiikin samantien ja jaksaa pitää sitä loputtomiin ja menee sen 90. Ja tankilla pääsee sen 140km (6,2L) :D aika ihme juttu...

24.8.2008 21:03

Kannattaa santevil ottaa Gilera runneriin tai piaggio nrghen sopiva putki kun on sama kun näissä uusissa gp1:Sissä,sen pitäisi sopia.

24.8.2008 21:26

arppaz kirjoitti:Kannattaa santevil ottaa Gilera runneriin tai piaggio nrghen sopiva putki kun on sama kun näissä uusissa gp1:Sissä,sen pitäisi sopia.


mihinkähän vuosimalliin sopiva kannattaa ottaa?

24.8.2008 21:28

santevil kirjoitti:
arppaz kirjoitti:Kannattaa santevil ottaa Gilera runneriin tai piaggio nrghen sopiva putki kun on sama kun näissä uusissa gp1:Sissä,sen pitäisi sopia.


mihinkähän vuosimalliin sopiva kannattaa ottaa?
06->

25.8.2008 1:56

Mistä löytäs sivujalan gp1 oon ettiny kaikkialta enkä oo löytäny jos joku tietää ni laittaa linkki kiitos!

25.8.2008 15:24

Shape kirjoitti:
santevil kirjoitti:
arppaz kirjoitti:Kannattaa santevil ottaa Gilera runneriin tai piaggio nrghen sopiva putki kun on sama kun näissä uusissa gp1:Sissä,sen pitäisi sopia.


mihinkähän vuosimalliin sopiva kannattaa ottaa?
06->


Voisko joku laittaa linkin sopivasta kun en löydä easypartsista