Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.6.2008 16:58

Todella yleistä että uusiin mopoihin ja moposkoottereihin asennetaan alkujaan liian pieni suutin, joskus aavistuksen verran, joskus niin ettei mopo käytännössä edes toimi. Jos tuntuu että booailee (vähän tai paljon) vaikkei koneeseen olisikaan koskettu, on ihan hyvä laittaa tilalle isompi suutin, se on todennäköisin syy ongelmiin.

BTW. oma Ludixini tarvitsee kesälläkin 6 numeroa vakiota isomman ja talvella jopa yli 10 numeroa vakiota isomman suuttimen toimiakseen kuten pitää ;)

24.6.2008 17:33

Yksi suuri suunnitteluvika on noi etuvilkut.. Ei meinaan näy kunnolla risteyksessä oleville! Ihmiset odottelee vaikka vilkku olisi mulla hyvissä ajoissa päällä :(
3500 km tuli tänään täyteen.

24.6.2008 19:32

Ostakaa multa se lämpörauta tohon putkeen ja se pääty pala. 6e voi tulla hakemaa lappeenrannasta tai hesasta ;) postii ei jaksais lähetellä

24.6.2008 20:40

Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:ei ole mitää järkee vaihtaa isompaa suutinta ellei ole tehoputki tai hukkaputket tukittu
No mut täs on kyl poikkeuksellisen pien suutin, toimii ikään kuin kuristuksena... jos nyt olen oikein ymmärtänyt.. :D

Ei gp1 kyllä ole mikään pieni suutin vakiona.... itselläni on 90 suutin ja olen tukkinut hukkaputket ja sorvannut pienemmän prikan... en enää viitti ottaa koko prikkaa pois ku kerran jo jääty kiinni poliiseille;D(tehari on tulossa);D
53 on mulla, et siitä voi kukin päätellä että pieni vai ei :D

53??? minkä vuoden malli??

suutin

24.6.2008 21:59

kertoisko joku miten sais helpoiten Derbiin vaihdettua suuttimen?

25.6.2008 18:50

Pikapesu kirjoitti:Ostakaa multa se lämpörauta tohon putkeen ja se pääty pala. 6e voi tulla hakemaa lappeenrannasta tai hesasta ;) postii ei jaksais lähetellä

Pääty pala?:D tarkoitat varmaankin änkkää??:D

25.6.2008 20:30

K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:ei ole mitää järkee vaihtaa isompaa suutinta ellei ole tehoputki tai hukkaputket tukittu
No mut täs on kyl poikkeuksellisen pien suutin, toimii ikään kuin kuristuksena... jos nyt olen oikein ymmärtänyt.. :D

Ei gp1 kyllä ole mikään pieni suutin vakiona.... itselläni on 90 suutin ja olen tukkinut hukkaputket ja sorvannut pienemmän prikan... en enää viitti ottaa koko prikkaa pois ku kerran jo jääty kiinni poliiseille;D(tehari on tulossa);D
53 on mulla, et siitä voi kukin päätellä että pieni vai ei :D

53??? minkä vuoden malli??
2007

25.6.2008 23:22

Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:ei ole mitää järkee vaihtaa isompaa suutinta ellei ole tehoputki tai hukkaputket tukittu
No mut täs on kyl poikkeuksellisen pien suutin, toimii ikään kuin kuristuksena... jos nyt olen oikein ymmärtänyt.. :D

Ei gp1 kyllä ole mikään pieni suutin vakiona.... itselläni on 90 suutin ja olen tukkinut hukkaputket ja sorvannut pienemmän prikan... en enää viitti ottaa koko prikkaa pois ku kerran jo jääty kiinni poliiseille;D(tehari on tulossa);D
53 on mulla, et siitä voi kukin päätellä että pieni vai ei :D

53??? minkä vuoden malli??
2007


Sama juttu. 53 vakiona. 63 hyvä.. Jos jollakulla on tosiaan 90 suutin en enää ihmettele jos kulutus lipoo 7 l/100 rajoja. Tänään tankkasin viimeksi. Nyt kulutus oli 3.6l /100. (Eli 280km tripissä, 10.1 l meni tankkiin) Niin ja pyöräni edelleen -07 malli. Taitaa nyt olla niin, että säädetään ne pyörät kuntoon niin ei tarvitse kärvistellä bensanhintojen kanssa.

Ja vielä pahoitteluni lievästä liioittelusta nopeuden suhteen vakioputkella. Saimme Nokian renkaiden testiradalla loivaan alamäkeen 80 km/h nopeustutkalla (mittarissa 85). Tasaisella todellinen nopeus jäi 74 km/h (mittarissa 79 ).

26.6.2008 11:11

Hilzzer: Onko sulta prikka pois? Onko muuta viriystä tehty?

26.6.2008 14:27

54M1 kirjoitti:Hilzzer: Onko sulta prikka pois? Onko muuta viriystä tehty?


Pakoputken hukkaputket sahattu poikki ja hitsattu umpeen (korostettakoon vielä, että hukkaputkethan tukitaan aivan "pääputken" vierestä siten, että pakokaasut eivät "huomaa" niitä lainkaan). Prikka pois. Messinkikaulus poistettu. Kaasarin pääsuutin vaihdettu kokoon 60 (pitäisi olla ihan himpun isompi (62-64), mutta ei jaksa enää säätää).
Ei muita virejä.

Pyörä on testikäytössä meillä yliopistolla moottorikokeissa missä testaamme eri moottoreiden hyötysuhteita moottoritekniikan (2t, 4t, boxer) ja koon suhteen. Tämän vuoksi emme kaipaa hyötysuhdetta pienentäviä kuristuksia, mutta emme myöskään halua virittää mitään. Tarkoitus on vain mitata ko. 2-t moottorin hyötysuhde optimaalisissa olosuhteissa.
Viimeksi muokannut hilzzer päivämäärä 26.6.2008 15:35, muokattu yhteensä 4 kertaa

26.6.2008 14:32

hilzzer kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
K-1 kirjoitti:ei ole mitää järkee vaihtaa isompaa suutinta ellei ole tehoputki tai hukkaputket tukittu
No mut täs on kyl poikkeuksellisen pien suutin, toimii ikään kuin kuristuksena... jos nyt olen oikein ymmärtänyt.. :D

Ei gp1 kyllä ole mikään pieni suutin vakiona.... itselläni on 90 suutin ja olen tukkinut hukkaputket ja sorvannut pienemmän prikan... en enää viitti ottaa koko prikkaa pois ku kerran jo jääty kiinni poliiseille;D(tehari on tulossa);D
53 on mulla, et siitä voi kukin päätellä että pieni vai ei :D

53??? minkä vuoden malli??
2007


Sama juttu. 53 vakiona. 63 hyvä.. Jos jollakulla on tosiaan 90 suutin en enää ihmettele jos kulutus lipoo 7 l/100 rajoja. Tänään tankkasin viimeksi. Nyt kulutus oli 3.6l /100. (Eli 280km tripissä, 10.1 l meni tankkiin) Niin ja pyöräni edelleen -07 malli. Taitaa nyt olla niin, että säädetään ne pyörät kuntoon niin ei tarvitse kärvistellä bensanhintojen kanssa.

Ja vielä pahoitteluni lievästä liioittelusta nopeuden suhteen vakioputkella. Saimme Nokian renkaiden testiradalla loivaan alamäkeen 80 km/h nopeustutkalla (mittarissa 85). Tasaisella todellinen nopeus jäi 74 km/h (mittarissa 79 ).


onks sulla se open vai gp1? ku mull ainaki on toi gp1 ja siinä on 8l tankki vara tankin l tilavuudest en tiiä:D. 63suutin? ootko tukkinu hukkaputket?booaako ? jos booaa nii suosittelen vaihtamaan isomman ellet välttämättä halua että mopo leipoo kiinni:D:D milläs vireillä oot mopon saanu kulkee 74?

26.6.2008 14:53

onks sulla se open vai gp1? ku mull ainaki on toi gp1 ja siinä on 8l tankki vara tankin l tilavuudest en tiiä:D. 63suutin? ootko tukkinu hukkaputket?booaako ? jos booaa nii suosittelen vaihtamaan isomman ellet välttämättä halua että mopo leipoo kiinni:D:D milläs vireillä oot mopon saanu kulkee 74?


Ei booaa.. enää. Booasi aikoinaan kyllä sen 1 km:n ennenkuin vaihdoimme suuttimen. Tarkoittanet puhunko gp1 racing vai gp1 open mallista. Puhun gp1 open:ista. Tankki varatankkeineen (eli siis tankin koko tilavuus) on noin 12l. Teknisissä tiedoissa:

http://www.derbi.fi/index.php?sivu=mall ... iedot=true

lukee 11l, mutta piripintaan tankkaamalla tankkiin mahtuu melkein 12l. Kuten edellisessä viestissäni totesin varsinaisia virejä ei ole, mutta kaikki kuristukset on poistettu.

26.6.2008 16:24

Tuo kuristusten poisto selittää paljon :)
Selväähän se että nämä vakiona syövät paljon kun saa huudattaa että liikkuu. Ilman kureja kun ajelee sitä ~50km/h nopeutta bensaa säästyy paljon kun kone ei huuda . Nyt ymmärrän nuo sinun matalat lukemat. En tiedä oletko tutustunut mutta tankkaus.com on erittäin toimiva palvelu kulutusten seurantaan.

Omat kulutukset löytyy täältä: http://tankkaus.com/cardata.php?nr=26205

26.6.2008 16:39

On tää outoa kun huippunopeus vaihtelee päivittäin. Joskus menee mittariin 67 ja toisina päivinä vain 60.

26.6.2008 17:03

JZE kirjoitti:On tää outoa kun huippunopeus vaihtelee päivittäin. Joskus menee mittariin 67 ja toisina päivinä vain 60.
Mulla ihan sama, paitsi vähän pienemmillä lukemilla liikun :DD mut musta tuntuu että oliskohan öljyn syötössä näissä jotain häikkää, vaikka ei pitäisi olla kun vakiohan se on koko-ajan, mutta päivinä joina ei kule niin savuttaa vitusti eikä kierrä loppuun saakka, ja sitten taas toisina päivinä huutaa niin vitusti ja kulkeekin kovempaa... en osaa sitten sanoa, mutta tuo savutus johtuu mulla ainakin öljyn määrästä..