Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

18.6.2008 11:18

anakonda94 kirjoitti:Kuis tää menee jyrkäs mäes?

Alamäkeen menee niin paljon kuin kone antaa myöden? Itsellä huiput alamäkeen 70km/h, vakiolla.

18.6.2008 12:02

hilzzer kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:hullulta tuntuu, mut onpahan varmaan maailman tehokkain 50 cc vakiopytty......


Eiköhän se oo samanlainen pytty kuin muissakin Piaggion koneellisissa (missä nestejäähdytys) :roll:
No on, enkai muuta väittänytkään? :D edelleen se on varmaan maailman tehokkain pytty, ku kert melkee 90 päästää ilma kurei ja vakio putkel... :D


Ihmeellistä rutinaa..

Siis vakioputkella mistä on hukkaputket tukittu. Tällöin se on käytännössä sama kuin tehari paitsi, että se ei näytä teharilta. Vakioputken katalysaattori saattaa tosin hieman pudottaa tehoja tehariin verrattuna, mutta hyvin vähän.
älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket otettu pois.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa... :D

18.6.2008 12:02

Gp1 Revolution kirjoitti:
hilzzer kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:
|tomi| kirjoitti:
Gp1 Revolution kirjoitti:hullulta tuntuu, mut onpahan varmaan maailman tehokkain 50 cc vakiopytty......


Eiköhän se oo samanlainen pytty kuin muissakin Piaggion koneellisissa (missä nestejäähdytys) :roll:
No on, enkai muuta väittänytkään? :D edelleen se on varmaan maailman tehokkain pytty, ku kert melkee 90 päästää ilma kurei ja vakio putkel... :D


Ihmeellistä rutinaa..

Siis vakioputkella mistä on hukkaputket tukittu. Tällöin se on käytännössä sama kuin tehari paitsi, että se ei näytä teharilta. Vakioputken katalysaattori saattaa tosin hieman pudottaa tehoja tehariin verrattuna, mutta hyvin vähän.
älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket tukittu.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa... :D

18.6.2008 12:51

älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket otettu pois.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa... :D


Useita vuosia olen leikkinyt mopoilla. Olen käyttänyt siinä tehoputkia kuin muitakin. Ero ei ole merkittävä niissä pyörämalleissa jotka on keinotekoisesti kuristetu, kuten nykyään monet skootterit. Deribikin on suunniteltu alunperin kulkemaan lujempaa, mutta jotta sitä saataisiin Suomessa myydä, on se väkisin kuristettava Suomen lainsäädäntöä vastaavaksi. Pakoputkikin on siis alunperin suunniteltu siihen noin 80km/h nopeuteen, minkä jälkeen siihen on lisätty kaksi onttoa putkea, mitkä generoivat pyörrevirtauksia putkeen vähentäen tehoja. Tehoputki ei siis näin ole niin kummallinen kapistus kuin mainostetaan, siinä vain ei satu olemaan noita kuristuksia.

Toki jos tehoputki on loistavasti optimoitu voi siinä toki olla pieni ero modattuun alkuperäiseen nähden, mutta mistään eri maailmojen eroista en lähtisi puhumaan. Uskon nimittäin vahvasti, että myös Derbin suunnittelijat osaavat rakentaa optimaalisen pakoputken siinäkuin tehoputkia suunnittelevat firmatkin. Jos kuitenkin, hyvä lukia olet erimieltä, haluaisin kovasti kuulla miksi Derbi ei itse valmista ns. "tehoputkia" mopoihinsa vakiona maissa missä 50cc skootterit myydään kuristamattomana? (monet Etelä-Aasian maat)
Viimeksi muokannut hilzzer päivämäärä 18.6.2008 15:05, muokattu yhteensä 1 kerran

18.6.2008 14:09

hilzzer kirjoitti:
älä koskaan vertaa vakioputkea tehoputkeen, vaikka ois mitkä maailman hukkaputket otettu pois.. ku ne on käytännös kaks aivan eri maailmaa... :D


Useita vuosia olen leikkinyt mopoilla. Olen käyttänyt siinä tehoputkia kuin muitakin. Ero ei ole merkittävä niissä pyörämalleissa jotka on keinotekoisesti kuristetu, kuten nykyään monet skootterit. Deribikin on suunniteltu alunperin kulkemaan lujempaa, mutta jotta sitä saataisiin Suomessa myydä, on se väkisin kuristettava Suomen lainsäädäntöä vastaavaksi. Pakoputkikin on siis alunperin suunniteltu siihen noin 80km/h nopeuteen, minkä jälkeen siihen on lisätty kaksi onttoa putkea, mitkä generoivat pyörrevirtauksia putkeen vähentäen tehoja. Tehoputki ei siis näin ole niin kummallinen kapistus kuin mainostetaan, siinä vain ei satu olemaan noita kuristuksia.

Toki jos tehoputki on loistavasti optimoitu voi siinä toki olla pieni ero modettuun alkuperäiseen nähden, mutta mistään eri maailmojen eroista en lähtisi puhumaan. Uskon nimittäin vahvasti, että myös Derbin suunnittelijat osaavat rakentaa optimaalisen pakoputken siinäkuin tehoputkia suunnittelevat firmatkin. Jos kuitenkin, hyvä lukia olet erimieltä, haluaisin kovasti kuulla miksi Derbi ei itse valmista ns. "tehoputkia" mopoihinsa vakiona maissa missä 50cc skootterit myydään kuristamattomana? (monet Etelä-Aasian maat)
Miksi derbi valmistaisi itse tehoputkia mopoihinsa? Eihän tuossa ole järkeä, kun ESIM. leovince valmistaa putkea, jotai SAISI varmasti puolet halvemmalla kuin tätä kuvitteellista derbin OMAA tehoputkea.. MUTTA tästä tulee kohta bannit kaikille joten eiköhän jätetä tämä kiistely tähän, joka tapauksessa jos joku teistä nyt laittaa tämän mopon kulkemaan 85km/h poistamalla moposta osia, ni laittakaahan sitten videota.kiitos.

18.6.2008 14:43

Miksi derbi valmistaisi itse tehoputkia mopoihinsa? Eihän tuossa ole järkeä, kun ESIM. leovince valmistaa putkea, jotai SAISI varmasti puolet halvemmalla kuin tätä kuvitteellista derbin OMAA tehoputkea.. MUTTA tästä tulee kohta bannit kaikille joten eiköhän jätetä tämä kiistely tähän, joka tapauksessa jos joku teistä nyt laittaa tämän mopon kulkemaan 85km/h poistamalla moposta osia, ni laittakaahan sitten videota.kiitos.


Perun kaiken.

19.6.2008 21:57

890km ajettu, vielä toimii.. :D Päivän huiput 66kmh.

20.6.2008 14:38

On tää erikoinen vehje. Joka päivä tulee uusia vikinöitä / ujelluksia. Samaan aikaan kun muut äänet katoaa :S

3400km ajettu.. Toimii jos toimii (Riippuu päivästä). Ja uudet kulutuslukemat 5.3 litraa sadalla! Ihanaa <3

21.6.2008 16:28

Viime 100km päästiin 7.2litraa yleensä enempi.

21.6.2008 20:10

Selasin noita vanhoja viestejä, käyttäjän griden gp1 open menee kyllä 73km mun mittariin ja ajoin vielä ohi. nnii 85km/h on aika kusetusta. ;)

21.6.2008 20:46

Mulla oma gp1 kuluttaa noin 7l / 100

Putken malli

22.6.2008 1:24

NII voisiko joku laittaa sen Derbi gp1 racing (07) teharin mallin!!!.... ku tässä mitä oon lukenu näitä viestejä nii siellä luki että leovince putki mutta mikä putki??

22.6.2008 1:29

Suosittelen myös kaikkia kyseisen mopon omistajia hommaamaan crossi stongan! tulee heti paljon näyttävämmän näköne....itselläni on mutta kuvaa ei vielä löydy (tulossa lähiaikoina)

22.6.2008 19:17

Mitä voisin tehdä kun mun Open -08 kulkee vain ~41km/h?? En haluu virittää vai jotain mutta jos se meni vaan 50-55??

Yamahan Neos-skodet menee 55+ ihan vakiona!!

22.6.2008 20:30

alejandr0 kirjoitti:Mitä voisin tehdä kun mun Open -08 kulkee vain ~41km/h?? En haluu virittää vai jotain mutta jos se meni vaan 50-55??

Yamahan Neos-skodet menee 55+ ihan vakiona!!
Vie huoltoon :D jossain on mätää, kun kyllä tää nyt menee sen 45 ainakin :D