Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

7.12.2005 14:33

Onkos jollain täs mopos kiinni tehari? Mitkä teharit tohon sopis ku putkihan menee mopon alla...

7.12.2005 22:16

Oon kuullu et ton saa kulkee 200km/h, jota kyllä vähän epäilen mut voi sen saadakkin tosin aika tappiin täytyy olla viritetty.

7.12.2005 22:17

hehee rullat varista ja rattaat. on muuten kallista huollattaa kun joutuu rattaat ja ketjut sekä varin hihnan vaihdattaan.

8.12.2005 17:32

unendlichkeit90 kirjoitti:Oon kuullu et ton saa kulkee 200km/h, jota kyllä vähän epäilen mut voi sen saadakkin tosin aika tappiin täytyy olla viritetty.


No kaiken saa kulkemaan 200 km/h. Eri asia on mitä siihen tarvitaan. (muutamasatakuutioinen kone vai vapaapudotus yms...?)

28.1.2006 10:48

missäpäin tässä skootterissa on virran tasaaja ???

28.1.2006 14:31

Täältä vois löytyy:
http://www.derbi.fi/dokumentit/varaosakirjat/gp1_2005_varaosakirja.pdf

3.2.2006 20:27

Olen ostamassa joko Peugeot Jet Force TSDI:tä tai kyseistä Derbi GP1:tä. GP1:ssähän kaasutin on del'orto 17,5 eli käsittääkseni se on harvinaisen suuri? Onko se niin, että mitä isompi tuo kaasari vai onko se suutin, mistä puhutaan, niin sitä tehokkaampi? Kumpi kiihtyy paremmin, Jet Force TSDI vai GP1? Olen aikeissa pitää skootterin ihan vakiona. Kiitos jo etukäteen...

3.2.2006 21:09

Amonti kirjoitti:Olen ostamassa joko Peugeot Jet Force TSDI:tä tai kyseistä Derbi GP1:tä. GP1:ssähän kaasutin on del'orto 17,5 eli käsittääkseni se on harvinaisen suuri? Onko se niin, että mitä isompi tuo kaasari vai onko se suutin, mistä puhutaan, niin sitä tehokkaampi? Kumpi kiihtyy paremmin, Jet Force TSDI vai GP1? Olen aikeissa pitää skootterin ihan vakiona. Kiitos jo etukäteen...

No ei tuo 17,5mm ole niin hirveän suuri.. Ja mitä isompi kaasari/suutin, ei ole suoraan verrannollinen tehoon :D Tietysti onhan se niinkin, että esim. 12mm vs. 17,5mm on huomattava ero mm. kiihtyvyydessä/väännössä !

3.2.2006 21:22

Derbi Gp1:ssä on tehokkaammat jarrut kun Peugeot Jetforcessa ja isommat renkaat, mut Pösös on suorasuihkukone

3.2.2006 21:23

Joo en ole mikään kaksipyöräisten tekniikkaexpertti. Kaverini Piaggio NRG mc3 kiihtyy ainakin omasta mielestäni mukavasti niin osaako joku sanoa, millainen GP1:n kiihtyvyys on siihen ja Speedfight 2:een verrattuna, joka itselläni tällä hetkellä on?

3.2.2006 21:51

MC3 Puresta ja kaasari-koneisesta vakioskodesta ei kannata puhua vertailumielessä. 0-45 km/h-kiihdytyksessä ero voi olla 1,5-x-kertainen sekunneissa mitattuna.

3.2.2006 22:07

Mitä tuo 'pure' sitten tarkoittaa? Liikkeessä kun kysyin NRG mc3:sta ja GP1:stä, niin sanoivat, että ovat suorituskyvyltään aika samanlaisia pelejä. Taisivat jopa jotain sanoa, että olisi samanlaiset koneet.

3.2.2006 22:21

Amonti kirjoitti:Mitä tuo 'pure' sitten tarkoittaa? Liikkeessä kun kysyin NRG mc3:sta ja GP1:stä, niin sanoivat, että ovat suorituskyvyltään aika samanlaisia pelejä. Taisivat jopa jotain sanoa, että olisi samanlaiset koneet.
"Pure" on lyhenne sanasta Purejet joka taas on piaggio konsernin mallimerkintä suorasuihkutus moottorista ;)

3.2.2006 22:26

nrg-tunaaja kirjoitti:
Amonti kirjoitti:Mitä tuo 'pure' sitten tarkoittaa? Liikkeessä kun kysyin NRG mc3:sta ja GP1:stä, niin sanoivat, että ovat suorituskyvyltään aika samanlaisia pelejä. Taisivat jopa jotain sanoa, että olisi samanlaiset koneet.
"Pure" on lyhenne sanasta Purejet joka taas on piaggio konsernin mallimerkintä suorasuihkutus moottorista ;)

Ok, mutta jos katsot nrg-tunaaja pari viestiä ylöspäin, niin FleXu puhuu NRG mc3 puresta ja mc3:nhan on kaasaripeli, eikö?

3.2.2006 22:35

Amonti kirjoitti:
nrg-tunaaja kirjoitti:
Amonti kirjoitti:Mitä tuo 'pure' sitten tarkoittaa? Liikkeessä kun kysyin NRG mc3:sta ja GP1:stä, niin sanoivat, että ovat suorituskyvyltään aika samanlaisia pelejä. Taisivat jopa jotain sanoa, että olisi samanlaiset koneet.
"Pure" on lyhenne sanasta Purejet joka taas on piaggio konsernin mallimerkintä suorasuihkutus moottorista ;)

Ok, mutta jos katsot nrg-tunaaja pari viestiä ylöspäin, niin FleXu puhuu NRG mc3 puresta ja mc3:nhan on kaasaripeli, eikö?

älä kiinnitä huomiota sanaan mc3 :D, koska sitä ei tarvitse tässä nyt edes mainita. Skootterin osto topickiin jatkamaan ---->