Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Derbi Gp1

26.8.2012 13:59

Mikähän tässä mun Gp1 Openissa on vikana, kun prikan poiston jälkeen kulkee vain n. 52 km/h? Suutin on vaihdettu kokoon 58 ja kaasarin kuri pois.. Kone leikkas kiinni noin 300 kilometriä sitten. Huollossa vaihdettiin sylinteri, mäntä, kampiakseli ja laakerit.

Re: Derbi Gp1

13.9.2012 21:30

totanoinnii....kertokaa te viisaammat että mikä on nyt mennyt pieleen kun mun derbi gp 1 racingista loppu bensa ja sen jälkeen ei ookkaan käynnistynyt millään? sitä ennen käynnistynyt hienosti ja mitään ongelmia ei ole ollut. ja kyllä tulppa on tarkistettu ja putsattu ja vaihdettu ja tarkistettu taas. skopa on vuosimallia 2006 jos tämä tieto mitää auttaa

Re: Derbi Gp1

14.9.2012 18:15

pysynmatrixissa kirjoitti:totanoinnii....kertokaa te viisaammat että mikä on nyt mennyt pieleen kun mun derbi gp 1 racingista loppu bensa ja sen jälkeen ei ookkaan käynnistynyt millään? sitä ennen käynnistynyt hienosti ja mitään ongelmia ei ole ollut. ja kyllä tulppa on tarkistettu ja putsattu ja vaihdettu ja tarkistettu taas. skopa on vuosimallia 2006 jos tämä tieto mitää auttaa


No tuleeko sitä bensaa kaasuttimelle asti?

Re: Derbi Gp1

14.9.2012 22:49

veltsu_ kirjoitti:
pysynmatrixissa kirjoitti:totanoinnii....kertokaa te viisaammat että mikä on nyt mennyt pieleen kun mun derbi gp 1 racingista loppu bensa ja sen jälkeen ei ookkaan käynnistynyt millään? sitä ennen käynnistynyt hienosti ja mitään ongelmia ei ole ollut. ja kyllä tulppa on tarkistettu ja putsattu ja vaihdettu ja tarkistettu taas. skopa on vuosimallia 2006 jos tämä tieto mitää auttaa


No tuleeko sitä bensaa kaasuttimelle asti?



Luultavasti tulee joo. selvitän asian heti kun ensinnäkin saan purettua sen verran että löydän koko kaasarin ja sit kun on taas aikaa. epäilin että tankista on tullut sakkaa niin paljon ja vetänyt letkut tukkoon tai jotain vastaavaa :O

Re: Derbi Gp1

19.9.2012 1:47

tuli tälläinen gp1 racing vaihdossa mulle ja laittoa olisi edessä, ensinnäkin mittaristo elää omaa elämää nopeusmittari pomppii mitensattuu vaikka paikallaan mopo olisi onko kellään kokemusta tästä mittaristo ongelmasta? että mistä johtuu ei taida edes ajettuja kilometrejäkään tai en saanut itse ainakaan näyttämään. Mistäs sais suuttimia tähän? mikä on vakio koko tässä? onko tässä sähköryyppy? huonosti lähtee kylmänä käyntiin ja pyörii huonosti ihankuin ei käyttäisi ryyppyä ollenkaan koska ryyppyy päällähän sen pitäisi käydä korkeilla kierroksillä vähän aikaa. mites toi variaattorin irroitus tapahtuu tartteeko lukitsin työkalun ostaa? ja mistä löytyis oikea jos tarvii malli siis gp1 racing 2006. Kiitosta jo etukäteen jos joku osaa neuvoa uutta omistajaa!

Re: Derbi Gp1

19.9.2012 14:59

janezki_ kirjoitti:tuli tälläinen gp1 racing vaihdossa mulle ja laittoa olisi edessä, ensinnäkin mittaristo elää omaa elämää nopeusmittari pomppii mitensattuu vaikka paikallaan mopo olisi onko kellään kokemusta tästä mittaristo ongelmasta? että mistä johtuu ei taida edes ajettuja kilometrejäkään tai en saanut itse ainakaan näyttämään. Mistäs sais suuttimia tähän? mikä on vakio koko tässä? onko tässä sähköryyppy? huonosti lähtee kylmänä käyntiin ja pyörii huonosti ihankuin ei käyttäisi ryyppyä ollenkaan koska ryyppyy päällähän sen pitäisi käydä korkeilla kierroksillä vähän aikaa. mites toi variaattorin irroitus tapahtuu tartteeko lukitsin työkalun ostaa? ja mistä löytyis oikea jos tarvii malli siis gp1 racing 2006. Kiitosta jo etukäteen jos joku osaa neuvoa uutta omistajaa!


no sen verran osaan neuvoa että sähköryyppy on ja suuttimia pitäis saada aikalailla kaikista varaosaliikkeistä. itselläni mittaristo ei toimi ollenkaan mutta kannattaa koittaa katsoa onko se mittaristonpiuha kunnolla kiinni ja onko se ehjä. suosittelisin että kannattaa irrottaa etukatteet ulkopuolelta ja ns.sisäpuolelta jotta näkisit että miten se vaijeri menee ja myös mittaristo kannattaa irrottaa mikä nyt ei oo kovin hankala homma. onnea tämän kanssa kun on niin hankala vempele purkaa. jos mietityttää että miten palikoita saa irti niin laita viestiä kun omani on palasina pihassa joten neuvomisen pitäis onnistua

Re: Derbi Gp1

19.9.2012 23:43

joo palasiks ois laitettava toi mopo kun aikaa on ja katottava se mittari homma että onko mitää tehtävissä sano entinen omistaja että ois tyyppivika ja että ois kuullu sellaista jotta juotos viasta vois olla kyse. sähköryyppy taitaa mennä vaihtoon ja sitten pitäis saada jostain vilkkurele uusi kun vilkuttaa vilkut ihan omia tahteja :D eli mistä sais kyseisiä osia? tähän malliin kun ei ole suomalaisissa verkkokaupoissa juurikaan osia. Mukavan massiivinen laite tämä on verrattuna ex speedfight2, mutta ajoasento on aika hirvee, ei pitkää matkaa tuolla varmaan jaksais ajaa.

Re: Derbi Gp1

20.9.2012 21:56

omassa vm.08 openissa tehtaan jäljilta nopeusanturin johto vedetty mitä sattuu kautta et nirhannut ajan saatossa itsensä poikki anturin päästä kun ei ollut paljoa jätetty löysiä sille johdolle. päätin tinata johdot kiinni vaikka meinas olla melkoinen urakka kun oli anturin tyvestä asti poikki ja ne johdot on melko ohuita, mut säästy muutama kymppi ja jos nyt pelais toiset 5000km ku löysää annettu johdolle. mullakin aluksi nopeus hävis mut kun meni kokonaan kaikki poikki niin katos ajetut km :( maajohdossa jos on huono kontakti esim.menossa poikki niin mulla ainaki heitteli nopeusmittarin lukemia ku ekalla korjaus kerralla oli jäänyt maa piuhaan kylmä juotos...mut nyt pelaa.

tyhjäkäynti suutin on kokoa 32 mut pitäis pelata silläkin mut, itsellä kyllä nyt 40 ja kyllä himpun paremmin sillä pelaa. ryyppy kannattaa ottaa pois ja kokeilla elvyttää, itsellä myös temppuili ja piti kosteudenpoistajalla ruutailla tovi niin herkisty...

Re: Derbi Gp1

20.9.2012 22:05

joo eli easypartsilla löytyy aika paljon osia ja vielä räjäytyskuvat samassa. eli sieltä kannattaa mennä katsomaan niitä releitä vaikka sivu onkin vähän sekava kun välillä on englantia ja välillä jotain aivan muuta :D mittarin piuhan saat tosiaan varmaan esiin helpoiten niin että irrotat etukatteen ja sen ns. ohjaamon puolen etukatteen missä virtalukkokin on kiinni.. niiden ei pitäis olla kovin pahasti kiinni,kunhan vaan muistaa irrottaa kaikki huolella. itsellä ainakin öljysäiliö oli vuotanut joten lampun johdot oli aika hankala irrottaa vasemmalta puolelta, kannattaa varautua kaikkeen. sit jos otat vielä itte mittariston kokonaan irti niin siinä on se musta muovinpalanen ja sitten se hopea joku koristehöskä siinä ohjaamon puolella. näiden jälkeen mittarin irrotus pitäis olla helppoa. kun nää kaks palaa on irti niin mittariston sai mun muistaakseni vaan vetämällä irti. jotkut sanovat että kaasariin pääsee käsiksi ottamalla skootterin oikealta puolelta alakatteen irti ja muovit ilmanputsarin päältä. jos tarvittee enemmän tilaa työskennellä jos suurempia töitä tekee niin kannattaa ottaa samantien vaan takakatteet irti,penkki ja penkinalunen jota et saa irti avaamatta bensakorkkia ja lopuksi takaosa rungosta (neljällä pultilla kiinni) ja itse tankki jossa on kiinni pari letkua ja toivon oman mielenrauhas vuoksi että tyhjennät jotenkin sen tankin ennen kun rupeet letkuja vetelemään ja jos hifisteleen rupeet niin vaihda kaikki letkut sillä ne voi olla aika huonossa hapessa,katso onko bensahanan muovipää katkennut tankin sisään ei meinaan pidä ollenkaan jos se sinne pääsee katkeen,osta uusi/puhdista bensansuodatin ja näin. toivottavasti sait jotain selvää tästä selostuksesta mutta näin se ainakin mulla purkaantu. ja joo se tuntuu aika isolta kun mun toinen skopa on keeway matrix :D ja mun mielestä se ajoasento on justiinsa hyvä pitkän matkan päälle. se voi kyllä vaan johtua matrixin ajoasennostakin kun se ei niin mukava ole.

Re: Derbi Gp1

20.9.2012 23:29

kiitoksia paljon neuvoista! tänään vähän alottelin purkamista ja on kyllä ihmeellisesti noi katteet kiinni ihme piilossa ruuveja, toi mittaristo on just tehny niinkun tässä mainitsit eli ajetut kilsatkin on hävinny tuosta ja kun mopon laittaa käymään niin mittari saattaa pomppia miten sattuu ja saattaa tyhjäkäynnillä näyttää että ajaisin 10km/h. Tässähän ei käsittääkseni ole vaijerilla toi nopeus mittari? eihän sen sillon pitäis edes olla mahdollista että tolleen pomppii se viisari. Siis oliko ne johto poikki jostain liittimen juuresta? vähän vaikee nyt hahmottaa kun en mopoon ole vielä pahemmin kerinnyt perehtymään :) mites tota ryyppyä pystyy testamaan että toimiiko? vetääkö se sen ryypyn neulan ylös kun laittaa virrat päälle vai pitääkö startata ennenkun lähtee päälle? jokatapuksessa sen irti käytän ja voitelen sen kaasuttimen kanssa putsaan samalla.

Re: Derbi Gp1

21.9.2012 16:28

juu toi mittaristo on ilmeisesti tuottanu monelle aikalailla ongelmia mitä oon lueskellu. ittellä ei nopeusmittari toimi ollenkaan eikä kilsamittari. mutta kaikki muut taitaa toimia. tänään luultavasti kokeilen että omani lähtis käyntiin nyt kun siitä on bensahana,bensansuodatin ja ryyppy vaihdettu :D vielä täytyy tarkastaa tappokytkin kun se heiluu ihan miten sattuu siinä mutta asennolla ei tunnu olevan väliä :D mulla noi katteet lähti helposti kun edellinen omistaja on tainnu kaatua kummallekkin puolelle ja peruuttaakkin vielä johonkin kun on vaan kaks ehjää katetta koko skootterissa. ja kiinnikkeet on melkein kaikki hajalla. sen ryypyn vois kyllä ehkä kokeilla niin että nostat sen neulan ylös ja sit koitat laittaa käyntiin. en varmaks mee sanoon mutta kaiken logiikan mukaan näin

Re: Derbi Gp1

22.9.2012 22:10

noniin omani lähti käyntiin ja laitoin sen siskoni poikaystävän kanssa kasaan, lähdin ja pääsin kylille saakka. parkitin vähän aikaa ja kaasuvaijeri oli lähteny jakorasiasta irti joten ei muuta kun soitto isäpuolelle joka tuli sit työkalujen kanssa ku peräkärryki oli täynnä ja nyt taas toimii :D on meinaan hyvä peli mutta valoilla ei nää muuta kun liikennemerkit ja puunlatvat joten huomenna suuntaus :seko:

Re: Derbi Gp1

24.9.2012 16:50

mittaristo tuli purettua mutta temppuili edelleen johtoja ei ollu poikki mistään enkä mittaristossakaaan mitään vikaa löytänyt missäs nämä maadoitus johdot tässä on mietin jos vois olla siinä jotain häikkää? sitten sellaisessa tarttisin apua että mikä tyhjäkäynti suutin sopii tähän? ja mikä pääsuutin käy? tähän oli joku laittanu isomman pääsuttimen mutta on liian iso kokoinen ei mene kierteet loppuunasti kiinni ja sitte tarttis tietää vielä oikea tulppa. Onkos tää kaasutin dellorto vai mikä ja mitä kokoo 12mm? jos joku tietäs tästä ihan fakta tietoo niin sais oikea osat tilaukseen.
Viimeksi muokannut janezki_ päivämäärä 24.9.2012 17:53, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Derbi Gp1

24.9.2012 17:25

ittellä oli ihan sama homma että mitää vikaa ei ollu piuhassa siinä osassa minkä näin ja piti ottaa johto teippien alta esiin paremmin mutta ku se kerrankin käynnisty niin innostus oli niin suuri että se homma jäi. en tiedä missä ne maadotusjohdot ois. mun mielestä luin jostain että vakiona suutin on kokoo 53 mut en mee varmaks sanoon. tulppa on br10es. tähän vielä kysymys että onko kukaan laittanu tohon racingiin polkukäynnistystä? meinaan luin aikasemmin tältä topikilta että onnistuu jos laittaa openin varikopan kiinni. mutta käykö homma ihan vaan näin vai pitääkö variaattoriin vaihtaa jotain osia? meinaan ajattelin että voisin laittaa semmoisen jos se on noin helppoo. tänään tilaukseen naarmuilla olevat katteet ja talvella vedetään ne valmet 20 punaseks kun sitä maalia on vielä jäljellä ja kiinni. mitä mieltä?

E: niin siis purkusivustolta nuo naarmulla olevat katteet. mieluummin naarmuilla kun lohjenneena

Re: Derbi Gp1

25.9.2012 19:57

nyt heränny epäilys että ois vika siinä nopeusmittarin anturissa joka antaa tietoo sille mittarille koitin niin että käytin anturin liittimen irti niin loppu mittariston sekoilu. oliko veltsulla se anturin johto poikki sieltä eturenkaan luolta jossa se anturin pää sijaitsee? mistä tuohon sais tuon uuden anturin kohtuu hintaan? vieläkun joku osaisi sanoo mikä kaasutin tuossa on ja mikä pääsuutin ja tyhjäkäyntisuutin tuohon kävis niin kiitollinen olisin. ei millään viittis purkaa tuota kaasutinta kokonaan pois kun niin älyttömän ahdaspaikka ja menee niin moinia alapaine letkuja että äkkiä sekasin niitten kanssa menee. :D