Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 9:40

Voit laskee sen jos tiiät kw
Mut viritettynähän enemmän

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 22:18

derpi gp1 racingi ja mitä mieltä sininestä

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:00

Kertokaas joku nyt että paljo tossa derpi gp1 racingissä on hevosvoimia vakiona???!

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:13

Asiahan selviää helpoiten kun otat oman skootterisi paperit käteen ja katsot lukeman "kw" kohdasta. Sen jälkeen selvität miten muunnat kw--->hevosvoimiksi. Onko se nyt jumalauta niin vaikeaa yrittää tutkia asioita itse ennenkuin kysyt täältä, miettiä että saisitko jotain selvitettyä jopa omin aivoin, tai edes kirjoittaa niin, että siitä saisi jopa selvää?

Pahoittelut tästä pienestä purkauksesta ja rumista sanoista.
Ps. Onko jommankumman Derbi toijalasta?

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:35

Ei oo mun Toijalasta.. Niin ei se oo vaikeeta selvittää kw määrää
Mut Jämsästä on mun derbi

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:40

Onko sattumoisin valkoinen?

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:43

Ja sitten sivuhuomautuksena, mitä merkitystä tuolla teholukemalla on? Valmistajan ilmoitus on annettu jollain kokoonpanolla jollain tavalla mitattuna ja lienee luokkaa 4-5 heppaa, mutta jos tarkan arvon haluat niin vie dynamometriin. Mopojen kohdalla noilla ilmoitetuilla tehoilla ei ole käytännössä mitään arvoa koska tehoksi saatetaan ilmoittaa moottorin valmistajan antama teholukema, jollain korjauskertoimella arvioitu lukema takapyörältä tai jotain muuta. Arvo on annettu ehkä kuristetulle mutta yleensä kuristamattomalle mopolle ja sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä koneen virityspotentiaalin, kuristamattoman menopelin huippunopeuden tai 0-40km/h kiihtyvyyden kanssa. Esimerkkinä vaikkapa Aprilian SR DiTech jonka ensimmäisessä sukupolvessa oli ilmoituksen mukaan 3.3kW ja uudistetussa kymmenen vuoden takaisessa versiossa 4.6kW mutta silti ensin mainittu oli kiihtyvyydeltään parempi.

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:45

Sattumoisimpa kyllä on :D

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:52

Oukkei. Ei jaksanut näköjään kauaa pitää omistaja, myin meinaan jonkin aikaa sitten valkoisen racingin jämsään :D minulla se oli vielä vakio. Pidä hyvää huolta, olen vähän ikävöinyt sitä. Mutta tämä nyt menee ohi aiheen...

Re: Derbi Gp1

20.3.2014 23:59

Joo olihan sitä pakko vähän virittää ja kattoo paljon kulkee
Prikkaa ei ollu variaattorissa mutta muut kurit oli paikalla
Tarvii kyllä myöntää että on äärettömän hyvä skoba, kuhan ei vaan jää kiinni poliisille ku ei hennois pistää vakioks

Re: Derbi Gp1

21.3.2014 0:10

Aina on hyvä koittaa. On todella hyvä skootteri kyllä,huoltamista lukuunottamatta kun on niin ahtaat välit. Jopa niin hyvä että minulla oli kaksi noita. Noh, onneksi minulle jäi vielä yksi gp1 kotiin :P

Re: Derbi Gp1

21.3.2014 0:20

Joo on kyllä ahtaat välit kun vaihdoin sinne koppaan peräöljyt ja laakerin mut sekin homma on onneks ohi ;)

Re: Derbi Gp1

22.3.2014 2:14

mitäs tolle vois tehdä? ehotuksii

Re: Derbi Gp1

22.3.2014 2:15

lol

Re: Derbi Gp1

22.3.2014 2:16

menkääs kaattoo mun galleriast se kuva