Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Gilera stalker

20.11.2011 13:56

Vähän aikaa lämmityään alako jarruvalokin pelaamaan.. Kosketushäiriö siinä varmaan on kun välillä lakkaa toimimasta.

Re: Gilera stalker

26.11.2011 20:53

Sori tuplapostit mutta pakko kysyä.. Mikä voi olla vikana kun ei pitkät valot toimi muuten kuin "räpsäyttämis" katkaisiaa pohjaan painamalla? Kun laitat pitkät päälle normaalista kytkimestä niin sammuu koko etuvalo.. Toinen ongelma on lyhyet valot jotka sammuilevat vähän väliä.. Joskus kun mopon käynnistää ei valo syty, mutta kun antaa kierroksia pari kertaa niin syttyy.. Myös ajossa sammuilee kesken kaiken mikä on todella ärsyttävää.. Pitkät valot toimivat kuitenkin sammuilematta kun painaa "räpsäytys" kytkintä pohjassa. Etsin ongelmaa johdoista aika pitkään mutta en löytänyt mitään kosketushäiriötä.

Re: Gilera stalker

26.11.2011 21:55

Vaikuttaisi olevan kosketushäiriö.

Re: Gilera stalker

26.11.2011 22:42

Luultavasti.. Itse probleema onkin siinä etten löytänyt kosketushäiriötä johdoista tai kytkimistä.. :S Mitään käytännön niksiä millä löytäisin vian?

Re: Gilera stalker

2.12.2011 22:30

Toiset tuplapostit, mutta kun ketju näyttää muuten olevan niin hiljainen niin minäpä kyselen omiani.. Tukin stalkkerista hukkaputken ja vaihdoin 58 suuttimen kun vakio oli 53. Kulkee vain 48-49 oman mittarin mukaan.. :s Mitä muita kureja tässä on variaattorin prikan lisäksi? Esim ilmanputsarissa? Kun kokeilin vakiosuuttimella niin kulki lähes yhtä kovaa että voisko tuo 58 olla vielä liian pieni?

Re: Gilera stalker

2.12.2011 22:56

No oikean kokosen suuttimen saa vaan koittamalla, ja siihen tarvii hiukka osaamista että osaa kuunnella että onko sopiva suutin. Sitten on hyvä koko, kun kylmänä hiukka röpöttää, ja lämpimänä ei.

Kurejahan stalkkereissa on hukkis, pillikuristin, prikka, sähkönen rajotin (ei vaikuta virittämiseen vakiopytyllä) ja vanhoissa stalkkereissa oli imukaulassa joku muovin kappale, vaikutti jonkunlaiselta kurilta mun mielestä.

Re: Gilera stalker

9.5.2012 22:33

Minkäs painoset rullat stalkkerissa on vakiona ja millasia varisäätöjä porukalla ollu laserin kanssa? Ja millasta vauhtia päässy teharivireillä, itellä meni vakio varisäädöillä ~75kmh.

Re: Gilera stalker

10.5.2012 12:52

Muistaakseni 6,4grammaiset vakiona, 19x15.5 variaattorille. :)

Re: Gilera stalker

10.5.2012 20:43

Elikkäs varmaan 5-5,5g rullat ton teharin kanssa ;) Mikähän tossa stalkkerissa on, kun akun kautta tulevat sähköt ei toimi(vilkut ja bensamittari) :0

Re: Gilera stalker

10.5.2012 23:21

Olisiko sulake pamahtanut? Tai sitten johto poikki jostain kohtaa.

Re: Gilera stalker

11.5.2012 12:40

Sulake on kunnossa ja littimet oon kattonu ja heittäny WD:tä väliin.. Bensamittari ainakin toimi silloin, kun ostin skoban ja sen jälkeen tota on käytetty ilman akkua, kone ollut irti rungosta kun remppasin sen joten samalla staattorin johot ollu irti, mutta juotettu asiallisesti kasaus vaiheessa.

Re: Gilera stalker

14.5.2012 16:10

Voisko toi vika johtua, siitä että öljysäiliö on irti ja samalla on myös sen anturi? Eli kulkeeko esim. maa ton anturin kautta?
ps. ostakaas toi stalkkeri poijjes notta saa rahaa kemmulla ajeluun ;)

Re: Gilera stalker

16.7.2012 19:29

Oisko tommone stalkkeri hyvä laite? Meinaa mun gilera smt:hen tuli vaihtoehdotus stalkkeriin 5500km ajettu -04 stalker. Kaveri sano et jos stalkkeriin tulee pikkuvika ni korjaaminen maksaa paljon, onko näin? Ja se ehotteli jotai mbk boosterii mut mitä mielt porukka tääl on?

Re: Gilera stalker

16.7.2012 19:40

Stalkkeri on helvetin hyvä laite, suosittelen erittäin lämpimästi! Stalkkerissa on Piaggion 2T ilmajäähykone, viri ja vara osia saa ihan minkä kokosia, muotosia ja laisia tahansa. Melkeen karkkikaupastaki. Eikä osat sitte todellakaa maksa paskaakaa. Kysyppä siltä sun kaverilta, miks se väittää että Stalkkerissa jonku pikkuvianki korjaaminen maksaa paljon.

Stalkkeri on myös luotettava, mulla on niitä kaks. Toisella ajettu joku varmaa +22tkm vakiopytyllä, vakiomännällä ja muilla vakio-osilla. Joten kestää? Ei tietenkää. :)

Boosterista nyt kannattaa kysyä mallikohtasessa topicissa. Mutta se on pystyminarelli, osat ehkä hiukka kalliimpia ja harvinaisempia ku vaakaminarellissa.

Re: Gilera stalker

16.7.2012 21:35

Itse asiassa pystyminarellin osat on halvempia, kuin vaaka koneen :D Mutta noissa minarellin koneellisissa skobissa ollut kyllä paljon enemmän vikoja, kuin piaggioissa(itellä ollu kolme piaggion koneellista skobaa ja kaikki toiminu helvetin hyvin).