Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

8.9.2005 20:51

prikka on ihan ylimääränen juttu kannattaa ottaa pois.Kone ei huuda niin paljoa, kulkee kun on prikka pois ja hukkis ummessa 70 mittariin suoralla. Alamäkeen pääsee vaikka kuinka lujaa.

8.9.2005 21:35

siis miten hukkiksen saa umpee?

8.9.2005 21:56

kävin äske kattomass, ni sehän jatkuu jonnekkii penkin alle, miks? mist se tulee ulos?

9.9.2005 16:34

onks prikkaa kui hankala päästä käsiks? mikä on järjestys jogiss purkuvaihessa? onko takas laittaminen vaikeeta?

9.9.2005 18:40

Jog R kirjoitti:siis miten hukkiksen saa umpee?

Laitat pellin palan tukkimaan reiän ja hitsaat kiinni.
Jog R kirjoitti:kävin äske kattomass, ni sehän jatkuu jonnekkii penkin alle, miks? mist se tulee ulos?

Tuo ei ole varsinainen hukkis. Tuota kautta se ottaa ilmaa katalysaattorille jotta päästöt saadaan pienemmiksi. Se tulee ilmanputsarista. Tämä ei ole kovinkaan merkittävä kuristin.
Tuosta siis löytyy kaksi ylimääräistä "hukkaputkea"?
Jog R kirjoitti:onks prikkaa kui hankala päästä käsiks? mikä on järjestys jogiss purkuvaihessa? onko takas laittaminen vaikeeta?

Aukaiset varinkopan ja sitten etuvarin. Prikka löytyy varmaankin tuuletuslevyn ja holkin välistä. Otat pois ja laitat pakan kasaan. Takaisin laitto on myös helppoa.

11.9.2005 19:16

onko kellään tietoo et mihin johtoon pitäs laittaa konkkarajotin.
oon koittanu oranssiin johtoon mutta ei toiminut.

11.9.2005 20:16

MiKaEl89 kirjoitti:onko kellään tietoo et mihin johtoon pitäs laittaa konkkarajotin.
oon koittanu oranssiin johtoon mutta ei toiminut.
en ihmettele jos ei toimi puolan johdossa. Voisi lukea tota kierrosten rajoitin topikkia, olen sielä sanonut varmaan 10 kertaa että se johto tulee näissä jammuissa/mbk kaksväriseen johtoon yleensä punavalkoseen tai sinivalkoseen.

14.9.2005 18:19

Eli kysyn tästä: Se pirkka siis vain estää skoben kiihtyvyyden huippuun, ja kun se ottaa pois, niin skobe ottaa taas suuremmat kierrokset ja näin kulkee kovempaa? Siinä siis ei ole erikseen mitään tiettyä rajoitinta, vaan prikka/ prikat ja hukkis (ja varmaan muutama muu vähemmän vaikuttava asia?) hidastaa skoben siihen tiettyyn nopeuteen?

Jos poistaisi sen prikan, niin kulkisi sentään hiukan kovempaa (60km/h?)

14.9.2005 18:46

Jaromir Jog r kirjoitti:Se pirkka siis vain estää skoben kiihtyvyyden huippuun, ja kun se ottaa pois, niin skobe ottaa taas suuremmat kierrokset ja näin kulkee kovempaa? Siinä siis ei ole erikseen mitään tiettyä rajoitinta, vaan prikka/ prikat ja hukkis (ja varmaan muutama muu vähemmän vaikuttava asia?) hidastaa skoben siihen tiettyyn nopeuteen?
Jos poistaisi sen prikan, niin kulkisi sentään hiukan kovempaa (60km/h?)

Ei se kierroksia rajoita vaan hihnan nousua, joka taas estää vauhdin nousun. Kiihtyvyyttähän se ei paranna vaan voi jopa hieman huonontaa. Vauhtia taas tulee lisää.
Prikka ja hukkis toimivat rajoittimina.
Prikan poistolla pääset tuonne 60km/h paremmalle puolelle.

14.9.2005 19:09

Jape kirjoitti:
Jaromir Jog r kirjoitti:Se pirkka siis vain estää skoben kiihtyvyyden huippuun, ja kun se ottaa pois, niin skobe ottaa taas suuremmat kierrokset ja näin kulkee kovempaa? Siinä siis ei ole erikseen mitään tiettyä rajoitinta, vaan prikka/ prikat ja hukkis (ja varmaan muutama muu vähemmän vaikuttava asia?) hidastaa skoben siihen tiettyyn nopeuteen?
Jos poistaisi sen prikan, niin kulkisi sentään hiukan kovempaa (60km/h?)

Ei se kierroksia rajoita vaan hihnan nousua, joka taas estää vauhdin nousun. Kiihtyvyyttähän se ei paranna vaan voi jopa hieman huonontaa. Vauhtia taas tulee lisää.
Prikka ja hukkis toimivat rajoittimina.
Prikan poistolla pääset tuonne 60km/h paremmalle puolelle.


jos siis poistaa prikan niin kiihtyvyys siis laskee, mut huiput nousee kivasti... ok.

14.9.2005 21:43

Jaromir Jog r kirjoitti:jos siis poistaa prikan niin kiihtyvyys siis laskee, mut huiput nousee kivasti... ok.
ei se kiihtyvyys mitenkään radikaalisti muutu. melkeen pysyy samana..

15.9.2005 8:45

Kiihtyy melkein paremmin ilman prikkaa, koska prikan kanssa variaattori pyörähtää pari kertaa ennen kuin lähtee liikkeelle. Tämän huomaa jos keulii.

5.10.2005 22:30

Ei se sentää 60km/h paremmalle puolelle prikan poistolla mene. sellaset 55-60km/h se kulkee. Ainaki mulla.

23.12.2005 16:36

jepjep elikkäs siskon jog-r:ään ajatus hommata putki niin pääsuuttimen vakio kokoa kyselisin?

23.12.2005 17:44

jarez kirjoitti:jepjep elikkäs siskon jog-r:ään ajatus hommata putki niin pääsuuttimen vakio kokoa kyselisin?

Dellorton kaasuttimella sanotaan olevan 72, mutta varmaksi en uskalla sanoa.