Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.10.2007 15:22

lödö kirjoitti:Nyt on jokki ja ihmettelen, että saako sen muoviosan pois sielt alhaalta sivukatteesta johon voi laittaa verkotuksen. Ootteko ite ottanu sen pois (ootteko ottanu ees) vai onko teillä ollu ees sellasta siin? Toivottavasti ymmärsitte mitä kysyin :D


se on sellasilla rikkojen tapasilla jutuilla kii se on helppo ottaa irti

mikä vikana?????????

5.10.2007 15:22

jep malli Yamaha jog R ja se tekee sellasta et kun se lämpenee iha pikkasenki ja ku antaa sitte pikkasenki kaasuu ni se vaa hyytyy "bouuuuuu" iha kylmänä ku starttaa ni antaa vähä aikaa täydet kierokset mut sitku se lämpenee ni "bouuuu" mikä vikana?

Re: mikä vikana?????????

5.10.2007 15:39

TAimer kirjoitti:jep malli Yamaha jog R ja se tekee sellasta et kun se lämpenee iha pikkasenki ja ku antaa sitte pikkasenki kaasuu ni se vaa hyytyy "bouuuuuu" iha kylmänä ku starttaa ni antaa vähä aikaa täydet kierokset mut sitku se lämpenee ni "bouuuu" mikä vikana?


Sama homma siskon jogissa.

Kylmänä kierrokset nousee hiljattaen tappiin ja lämpinänä veto on erittäin huonoa ja usein suorilla kone tukehtuu.

Kylmänä vessa kirmaa aivan iloisesti kunnes automaattiryyppy hyppää pois päältä.

Veikkaan imuvuotoa.

Kurkkaa huviksesi imukaulaa ja katso tuleeko / näkyykö imukaulan ja lohkon välistä mitään kosteata tai kuivunutta bensavanaa joka olisi kerännyt vähän paskaa itseensä?

Imukaulan Sinettipultit ajaa mut hulluks. Talvella anna niille väkivaltaa ja vaihdan imukaulan aikavarmasti jos sille ei omaa tiivistettä löytdy.

Voit yrittää myös kiristää imukaulaa jos se tiivistäisi sen lohkoa vasten, epäilen tosin.

Re: mikä vikana?????????

5.10.2007 18:16

TAimer kirjoitti:jep malli Yamaha jog R ja se tekee sellasta et kun se lämpenee iha pikkasenki ja ku antaa sitte pikkasenki kaasuu ni se vaa hyytyy "bouuuuuu" iha kylmänä ku starttaa ni antaa vähä aikaa täydet kierokset mut sitku se lämpenee ni "bouuuu" mikä vikana?


Juu mulki antaa täydet kierokset ku starttaa kylmänä, ja mulla on iha uus, mut ei se ala "bouaa" ku lämpenee :)

5.10.2007 18:27

Nyt sain galleriaan kuviakin. Kuvat epäselviä, mutta kohta laitan kunnollisia kuvia :) Saa käydä kommentoimassa :D

18.10.2007 18:37

Onko kukaan tehnyt itse astinlautaa joggiin turkkipellistä?
Olen tekemässä sellaista ja tartteisin vähän apua. Eli miten se kiinitetään siihen jalkatilaan ja onko sellanen helppo tehdä?

18.10.2007 19:00

lödö kirjoitti:Onko kukaan tehnyt itse astinlautaa joggiin turkkipellistä?
Olen tekemässä sellaista ja tartteisin vähän apua. Eli miten se kiinitetään siihen jalkatilaan ja onko sellanen helppo tehdä?


1.tee muotti
2.leikkaa rälläkällä muotoon
3.ruuvaa kiinni

19.10.2007 17:18

jeppe. kirjoitti:
lödö kirjoitti:Onko kukaan tehnyt itse astinlautaa joggiin turkkipellistä?
Olen tekemässä sellaista ja tartteisin vähän apua. Eli miten se kiinitetään siihen jalkatilaan ja onko sellanen helppo tehdä?


1.tee muotti
2.leikkaa rälläkällä muotoon
3.ruuvaa kiinni

Okei, ei sen vaikeempaa. :) Pitäs varmaa koht käydä ostamassa sitä peltii jostain. :)

19.10.2007 18:15

lödö kirjoitti:Onko kukaan tehnyt itse astinlautaa joggiin turkkipellistä?
Olen tekemässä sellaista ja tartteisin vähän apua. Eli miten se kiinitetään siihen jalkatilaan ja onko sellanen helppo tehdä?


todella yksinkertainen tehdä. tosin tota peltiä on hankalempi ettiä jostain tuppukylästä.

20.10.2007 1:38

jöpöö kirjoitti:
jarez kirjoitti:
SANDERi kirjoitti:Tietääkö kukaan mikä se MBK:n movinen kotelo joka tulee bensan syötöstä tai kaasarista yms siinä mopon takaa katottuna vasemman sivukatteen alla boksissa kiinni? Ei varmaankaan mikää viritystekninen komponentti? Siellä on sisällä jotai vaahtomuovii tai semmosta suodatin juttuu... ainakaan mul siit ei lähe letkuu toiseen suuntaan et niiku menee vaan sisään mut toises pääs on vaan semmonen mihin se letku kyl sopis mut ei siihen mitään ole... Siis kysymys ei ole että ouuttuko siitä jotain vaan se että mikä helvetti se on. :D


Ota kuva siitä niin se kertoisi paljon enemmän kun oma selitykses :D

Sellanen kotelo on kyllä olemassa pakokaasujen kierrätys järjestelmässä jos sulla vielä vakioputki on.

Siskon jokissa kyseinen mötikkä on takaa katsottuna vasemman sivukatteen alla kypäräboksin ulkopuolelle kiinnitettynä.




Vähemmän jogiin tutustuneena tuo kuulostaa mun korvaan ilmanputsarilta.
Eipäs Muuten Ole :D

20.10.2007 13:56

RuTu kirjoitti:
lödö kirjoitti:Onko kukaan tehnyt itse astinlautaa joggiin turkkipellistä?
Olen tekemässä sellaista ja tartteisin vähän apua. Eli miten se kiinitetään siihen jalkatilaan ja onko sellanen helppo tehdä?


todella yksinkertainen tehdä. tosin tota peltiä on hankalempi ettiä jostain tuppukylästä.


Muttä en asukkaan missään tuppukylässä :D
Honkkarista saa sellasen pellin palasen muistaakseni 20¤ :D Ainii, onko tota peltiä helppo taittaa koska sitä kai pitää vähän taittaa, kun se jalkatila on vähän kalteva jostain kohtaa..

20.10.2007 14:16

Jos löytyy vähänki työkaluja ja maalaisjärkeä ni kyllähän se melko kätevästi taittuu.

20.10.2007 14:22

sasu` kirjoitti:Jos löytyy vähänki työkaluja ja maalaisjärkeä ni kyllähän se melko kätevästi taittuu.

Selvä :) Pitää varmaa koht hommata jostain tollanen peltipalanenki :)

22.10.2007 20:33

Lisää kysymyksiä :) :
Saako noita Yamaha Jog R:än ohjaustangon päätypainoja pois (miten)? Ja sopiiko nämä siihen vanhan tilalle? (www.moposport.fi tuotekoodi: 91630306 ,jos linkki ei toimi)

23.10.2007 12:50

lödö kirjoitti:Lisää kysymyksiä :) :
Saako noita Yamaha Jog R:än ohjaustangon päätypainoja pois (miten)? Ja sopiiko nämä siihen vanhan tilalle? (www.moposport.fi tuotekoodi: 91630306 ,jos linkki ei toimi)


Vakio muovi "painot" lähtee ihan vetämällä irti. Talttapää meisseliä avuksi jos siltä tuntuu.

Noista moparin painoista en ole ihan 100 varma et sopiiko.

Vakio "painot" (koristeet) on gripissä kiinni, eivätkä tangossa, eli ota siitä sit selvää ylettyykö noi moparin painot vakiotangolle / mahtuuko ne ylipäätänsä vakiotangon sisälle.