Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.8.2009 22:30

NO NII!!!
Nyt on mun jog r ''04'' mallista otettu prikka pois ja hukkaputki tukittu. Kulkee mittariin 68-75 välillä. Ollaa mitattu kaveril ja se heittää femmal se mittari, aion koht vaihtaa suuttimen ja viilaa pakoaukkoa. Löysin sen pakoukon kurin ku kiinnitin takasin pakoputkee hukkiksen tukkimisen jälkee ;)

Nii että kyllä jog r saa viritettyä 70 ilman teharia. kertokaa onko enemmän ''isoja'' kureja ku variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko?
Viimeksi muokannut BatteriI päivämäärä 20.8.2009 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran

20.8.2009 16:44

BatteriI kirjoitti:NO NII!!!
Nyt on mun jog r ''04'' mallista otettu prikka pois ja hukkaputki tukittu. Kulkee mittariin 68-75 välillä. Ollaa mitattu kaveril ja se heittää femmal se mittari, aion koht vaihtaa suuttimen ja viilaa pakoaukkoa. Löysin sen pakoukon kurin ku kiinnitin takasin pakoputkee hukkiksen tukkimisen jälkee ;)

Nii että kyllä jog r saa viritettyä yli 70 ilman teharia. kertokaa onko enemmän ''isoja'' kureja ku variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko?


koko 50cc pytty on ISO kuri! 80 cc kiiinni vaa ja tsajajaja. : DD
no ei nyt sentää.
ei siin oo mitää isompii kurei. :)

Kytkin luistaa?

21.8.2009 17:44

Joo, itellä on toi Yamaha JogR -09 ja hitaassa vauhdissa esim. kiihdytyksessä mopo tärisee ja rutisee oudosti lisäksi mopo ei tahdo lähteä liikkeelle kovin hyvin... Sisään ajoa on tosin vasta ajettu n. 300km. että vaikuttaisiko tämä asiaan? Isäni epäili että ensimmäisenä mainittu ongelma johtuu siitä että mopon kytkin luistaa... Mikäli näin on niin miten minun tulisi toimia?

31.8.2009 16:58

Kysytäämpäs teiltä nuoremmilta kun ei omat aivot enää riitä.

Ongelmana on siskoni skode joka on juuri tälläinen Jogi.

Skode alkaa hyytymään vauhdissa ihan kuin jokin tukkisi ilman saannin. kaasari on puhdistettu useaan kertaan ja tulpan vaihdoin juuri tänään, mutta ongelma jatkuu. Mopossa on kurit paikallaan mutta mielessä kävi että vakio suutin olisi liian pieni tai sitten vakioilman putsari hörppää vettä läpi.

Onko teillä muilla ollut vastaavaa "hyytymistä" jogeissa?

Onhan tuossa vielä takuu jäljellä mutten vain laiskuuttani jaksa sitä autoon nostaa ja ajaa liikkeelle katsomisen alle.

Ja samaan syssyyn: Löytyykö tuosta ne perus kurit eli prikka ja hukkis? Sisko haluaisi että ottasin ne samalla veks kun kerta tuota rävellän. Mites muuten sylinteri jos sen myös ajaisi töissä virtauspenkissä ja vähän avartaisi, onko siinä materiaali kuin varaa jyrsiä? :roll:

juu...

31.8.2009 19:20

Minun joggi hyyty ainoostaa ylämäkee, mutta siitä päästii ku otettii kureja pois.

Joo, luultavasti 09 on samat kurit ku 04 malleissa. Eli variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko. Ilman prikkaa mopo menee n. 60 ja jos ottaa viel hukkiksenki nii n.70 (ainakin minun mopo)
On siitä vielä varaa jyrsiä pakoaukolta. Riippuuhan se vauhti myös ajajan painosta, nuo on niin laiskoja ettei esim poliisi setä päässyt sillä tutkaan kuin vain 61

Olen harkinnut suuttimen vaihtoa ja ostanut jo oikean kokoisen suuttimen, mutta jätin homman siihen kun huomasin miten vaikeassa paikassa se oli.

31.8.2009 19:23

BatteriI kirjoitti:Minun joggi hyyty ainoostaa ylämäkee, mutta siitä päästii ku otettii kureja pois.

Joo, luultavasti 09 on samat kurit ku 04 malleissa. Eli variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko. Ilman prikkaa mopo menee n. 60 ja jos ottaa viel hukkiksenki nii n.70 (ainakin minun mopo)
On siitä vielä varaa jyrsiä pakoaukolta. Riippuuhan se vauhti myös ajajan painosta, nuo on niin laiskoja ettei esim poliisi setä päässyt sillä tutkaan kuin vain 61

Olen harkinnut suuttimen vaihtoa ja ostanut jo oikean kokoisen suuttimen, mutta jätin homman siihen kun huomasin miten vaikeassa paikassa se oli.



Ok kiitoksia infosta, pitänee siis purkaa talvella ja viilailla lisää niin pääsee siskokin mäet ylös vielä ensi kesänä 8)

31.8.2009 19:31

Carbin kirjoitti:
BatteriI kirjoitti:Minun joggi hyyty ainoostaa ylämäkee, mutta siitä päästii ku otettii kureja pois.

Joo, luultavasti 09 on samat kurit ku 04 malleissa. Eli variaattorin prikka, hukkaputki ja kuristettu pakoaukko. Ilman prikkaa mopo menee n. 60 ja jos ottaa viel hukkiksenki nii n.70 (ainakin minun mopo)
On siitä vielä varaa jyrsiä pakoaukolta. Riippuuhan se vauhti myös ajajan painosta, nuo on niin laiskoja ettei esim poliisi setä päässyt sillä tutkaan kuin vain 61

Olen harkinnut suuttimen vaihtoa ja ostanut jo oikean kokoisen suuttimen, mutta jätin homman siihen kun huomasin miten vaikeassa paikassa se oli.



Ok kiitoksia infosta, pitänee siis purkaa talvella ja viilailla lisää niin pääsee siskokin mäet ylös vielä ensi kesänä 8)



:| Korjaan että kyllä se mopo hyytyy vähän vieläkin. Syy saattaa tosiaan olla suuttimessa tai pakoaukon kurissa. Pakoaukko on kyllä melkein puoliksi ummessa, huomasin kun laitoin pakoputkea kiinni hukkiksen tukinnan jälkeen.

Joo tasasella se menee sen 70, mutta mäestä riippuen mopo menee 55-60. Ei se ole minua haitannu kun pääsee vakioiden ohi helposti ;)

Yamaha Jog R

2.9.2009 16:21

missäs täs sijaitsee vilkkurele? etukatteet on avattu mut en löydä mistää.

3.9.2009 17:08

vimpatti kirjoitti:missäs täs sijaitsee vilkkurele? etukatteet on avattu mut en löydä mistää.


vilkunrele on siin mittaristos kiinni se pieni musta neliön muotoinen mötikkä.

3.9.2009 19:17

Mikähän olis vikana ku käynnistää mopoo sähköstartilla nii rupee naksumaa sillee jännästi, vm. 07 ja ajettu vähä päälle 8000km :s jotain vakavaa?

3.9.2009 19:20

Eizh kirjoitti:Mikähän olis vikana ku käynnistää mopoo sähköstartilla nii rupee naksumaa sillee jännästi, vm. 07 ja ajettu vähä päälle 8000km :s jotain vakavaa?


Akku tyhjä tai starttirele paskana

3.9.2009 21:44

Joo varmaa akku loppumas ku popit laitoin mopoon kii :D mutta kuinka paljon mahtaa uus starttirele maksaa?

3.9.2009 21:46

Varmaan jotain 15e-30e :)

3.9.2009 21:54

Mmakkee kirjoitti:Varmaan jotain 15e-30e :)

Okei kiitti :)

ASIAA...

17.9.2009 23:38

kyseisen yamaha jog r saa kulkemaan 70km/h poistamalla variaattorin prikan ja tukkimalla hukkaputken.
Olen tehnyt nämä toimet ja moponi menee 70 (painan n.65kg). Saisin sen vielä 75-80 jos viilaisin pakoaukkoa suuremmaksi, vaihtaisin suuttimen isommaksi ja ostasin kevyemmät rullat. ;)

Aattelin tehä noi hommat ens kesäks ku painan taas enemmän. Paljonkohan maksais sellainen uusi ilmansuodatin josta kuuluisi kovemmat äänet? Ja kuinka ison suuttimen (suunnilleen) tarvitsen jos viritän 75? Olen ajellut tuolla vakiosuuttimella, taisi olla kokoa 62 (ei varmaa tietoa koosta). Olisin vaihtanut jo sen isompaan kun ostinkin jo 75 kokoisen, se on vain niin iso työ alkaa purkaa katteita ja muita osia tieltä.

Kannattaisiko ostaa myös uusi vauhtimittari kun mopo menee alamäkeen n.90, mutta mittari hakkaa kiinni 87 ja tippuu nollille. Korjautuu taas normaaliksi ku käynnistää uudelleen :|