Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.6.2010 13:57

vakioputken tyylinen ja ei tuo tehoa juuri ollenkaan lisää. ehkä hiukan kovempaa pääsee kun prikattomana tai kurittomana.

4.7.2010 22:44

Nopea vastaus tähän kiitos, olisi kiire? :)

Käykö vm. 2002 atlantiksen tehoputki myös vaakaminarelli koneisiin esimerkiksi Yamaha Aerox yms. Mikä kone on vanhemman mallisissa Atlantiksissa, ei siis piaggion moottoreilla olevissa? toisin sanoen kyseinen putki: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... antis.html

5.7.2010 10:15

Marksila kirjoitti:Nopea vastaus tähän kiitos, olisi kiire? :)

Käykö vm. 2002 atlantiksen tehoputki myös vaakaminarelli koneisiin esimerkiksi Yamaha Aerox yms. Mikä kone on vanhemman mallisissa Atlantiksissa, ei siis piaggion moottoreilla olevissa? toisin sanoen kyseinen putki: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... antis.html

Ei taida käydä. Tmi jani kaasalaisen sivuilla on derbiä valittaessa mahdollisuus valita 2 moottorityyppiä,joko morinin moottori (eli vanhemmat <-04) tai piaggio (04->)

5.7.2010 15:35

Kiitos vastauksesta :)

5.7.2010 23:07

Laitettiin tänään sitten Atlantikseen kiinni vihdoin ja kauan odotettu tehari (LeoVince ZX). Kiihtyy ihan mukavasti ja kun saa piikin niin lähtee kuin ohjus ja menee kevyesti mittarin päätyyn (~85km/h MITTARIIN) oikeaa nopeutta en vielä GPS:llä vielä tarkistanut. :P

6.7.2010 12:17

Marksila kirjoitti:Laitettiin tänään sitten Atlantikseen kiinni vihdoin ja kauan odotettu tehari (LeoVince ZX). Kiihtyy ihan mukavasti ja kun saa piikin niin lähtee kuin ohjus ja menee kevyesti mittarin päätyyn (~85km/h MITTARIIN) oikeaa nopeutta en vielä GPS:llä vielä tarkistanut. :P

voi ***** mulla menee adinin putkella vaa +82 mittariin semmoses kivas asennos :D... Tosin pytty jo ihan väljä...

8.7.2010 22:40

dodii tänää olin tarkistamassa GPS:llä todellisen nopeuden ja näytti 80km/h mut olis ehkä vielä kiihtyny enemmän ellei suora olis loppunu kesken.. :p iha riittävän kovaa kulkee ja kiihtyy :)

9.7.2010 10:34

Marksila kirjoitti:dodii tänää olin tarkistamassa GPS:llä todellisen nopeuden ja näytti 80km/h mut olis ehkä vielä kiihtyny enemmän ellei suora olis loppunu kesken.. :p iha riittävän kovaa kulkee ja kiihtyy :)

:eek: onpas suht tarkka mittari. mulla näytti oma mittari vakio aeroxin vieressä kokoajan 45-50km/h.

10.7.2010 10:27

Joo aika yllättävän tarkka mut kyl se pitkällä matkalla on menny se mittari sinne +90 lukemiin joten kyl se jonku verran on pakko heittää ku ei se tolla GPS-testauksen aikana enää menny ku sen 80km/h mut ois korkeintaa noussu enää 1-2km/h ku se siihen jäi sitten kuitenki. Eli suurinpiirtein mittari näyttää varmaa 10 liikaa nopeutta :)

28.7.2010 21:49

Muuttuuko näissä äänet hirveesti jos ottaa prikan pois?

28.7.2010 22:58

Duubi kirjoitti:Muuttuuko näissä äänet hirveesti jos ottaa prikan pois?

ei äänet miksikään muutu jos prikan ottaa varista pois.

29.7.2010 13:01

kalleppi3 kirjoitti:
Duubi kirjoitti:Muuttuuko näissä äänet hirveesti jos ottaa prikan pois?

ei äänet miksikään muutu jos prikan ottaa varista pois.


Ok, tänks ;)

derbi atlantis 2003vm

30.7.2010 13:01

lueskelin ketjun jo läpi mutta varmat kuristukset 03 mallissa jäi mietityttämään..
eli variaattorin prikan poistin sekä pakarista (paksumpi haarautuva putki 8cm nysä) hitsattu umpeen.
mikä tämä ohuempi haarautuva putki on ? se menee jollekki mustalle mötikälle takarenkaan päälle , joku katalysaattorihärpäkkä vai ? kannattaako tukkia ? tarkistin pakoputken eikä tämän ohuemman haaran alla ollut mitään nysää ainakaan pakoputken sisää joka kuristaisii.
mittarin mukaan kulkee nyt sen 85km/h, kiihtyvyyttä ois kiva saada lisää.

onko mitään tehtävissä vielä ? (tehariin en taida rahaa laittaa)
joku puhu ketjussa että ilmanputsarin imukaulassa ois joku metallilevy kuristamassa ?
onko faktaa 03 mallista onko siellä kuristusta vaiko ei, vaikea ottaa pois ?
entä muita kuristuksia löytyykö vielä?
kiitos

30.7.2010 13:30

Juu se on letku mikä menee sinne mötikkään on SAS järjestelmä (secondery air system) ja hapettaa siis katalysaattoria. Turha tukkia ei vaikutusta tehoihin.
Ja ilmanputsarissa on kuristuksena ohut kuparilevy jossa on reikiä, sen kun ottaa pois niin suuttimen joutuu vaihtamaan 2-5 nroa suuremmaksi kuin nykyään on. ;)
Teharareita saa easypartsilta halvalla omastani maksoin 70€ + säätöosat ja postit (12€ postit)

Ja tuo katalysaattorikin on oikeastaan yksi kuristus mutta sitten joutuu avaamaan koko putken ja on todella hyödytyn tehdä kun miettii kuinka vähän siitä saa tehoja (max 3-5km/h lujempaa).

30.7.2010 13:39

kalleppi3 kirjoitti:Juu se on letku mikä menee sinne mötikkään on SAS järjestelmä (secondery air system) ja hapettaa siis katalysaattoria. Turha tukkia ei vaikutusta tehoihin.
Ja ilmanputsarissa on kuristuksena ohut kuparilevy jossa on reikiä, sen kun ottaa pois niin suuttimen joutuu vaihtamaan 2-5 nroa suuremmaksi kuin nykyään on. ;)
Teharareita saa easypartsilta halvalla omastani maksoin 70€ + säätöosat ja postit (12€ postit)

Ja tuo katalysaattorikin on oikeastaan yksi kuristus mutta sitten joutuu avaamaan koko putken ja on todella hyödytyn tehdä kun miettii kuinka vähän siitä saa tehoja (max 3-5km/h lujempaa).



vaikuttaako kiihtyvyyteen ja max nopeuteen minkäverran toi ilmanputsarin kuparilevyn poisto sekä suuttimien vaihto ? ilman suuttimien vaihtoa ei siis kannata levyä edes poistaa? ja oliko rullien vaihto myös tarpeetonta ilman teharia ? mitäkautta pääsen käsiks tohon ilmanputsariin :) ?