Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.6.2010 23:05

ale\\ kirjoitti:
Bylle kirjoitti:
Bylle kirjoitti:
nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii


Ei käynnisty vieläkään, mikähän tässä on?

Mäntä väärin päin? tiivisteet?


Mäntä on oikein päin nuoli pako aukkoon päin ja uudet tiivisteet.

vp jousi

5.6.2010 10:59

Elikkäs mulla on 09 atlantiksessa tecnigasin tehari ja tuntuisi siltä, että ei vastaa kunnolla kaasuun ja kiihtyy epätasesti eli voisiko vika olla väärän vp jousessa eli se oisi liian löysä? mikäköhän vp jousi tohon kävisi ja kuinka se kytkin olisi helpoin avata?

5.6.2010 15:18

phellow kirjoitti:Elikkäs mulla on 09 atlantiksessa tecnigasin tehari ja tuntuisi siltä, että ei vastaa kunnolla kaasuun ja kiihtyy epätasesti eli voisiko vika olla väärän vp jousessa eli se oisi liian löysä? mikäköhän vp jousi tohon kävisi ja kuinka se kytkin olisi helpoin avata?

+15% vp jousi ja kytkinjouset kannattaa vaihtaa. Sen kytkimen saa helposti irti varista joko öljynsuodatin avaimella (ite tein näin, siinä remmi ei siis ketjua ettei riko mtn) tai ostaa ihan semmosen avaimen mikä pitää sitä paikallaan. motowikissä hyviä ohjeita miten vaihtaa vp jousi.

5.6.2010 15:25

phellow kirjoitti:Elikkäs mulla on 09 atlantiksessa tecnigasin tehari ja tuntuisi siltä, että ei vastaa kunnolla kaasuun ja kiihtyy epätasesti eli voisiko vika olla väärän vp jousessa eli se oisi liian löysä? mikäköhän vp jousi tohon kävisi ja kuinka se kytkin olisi helpoin avata?


Linkitä mulle mikä technigasin tehari sulla siinä on ja mistä oot ostanu? Etin tällähetkellä itelleni Next-R teharia.:)
Joo saattaa olla että on se vp-jousi liian löysä ellet oo sitä jo vaihtanu, yhtälailla siihen kiihtyvyyteen vaikuttaa suuttimen koko + kytkinjouset? Eli se +15% vp-jousi + kytkinjouset teharin kanssa on kuulemma paras vaihtoehto. Ite en oo ikinä kytkintä avannut mut muistan lukeneeni jonkun ohjeen siitä avaamisesta ni siinä sanottiin että helpottaa jos kaveri pitää kiinni siitä kytkimestä kun toinen avaa pulttipyssyllä sen. :p

6.6.2010 5:28

Linkitä mulle mikä technigasin tehari sulla siinä on ja mistä oot ostanu? Etin tällähetkellä itelleni Next-R teharia.:)p


Vastaan nyt näin sivustakatsojan roolista. Itse tilasin aikoinaan Next-R'ni Easypartsilta 04 atlantikseeni.

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... aggio.html

tuo käy varmasti

6.6.2010 12:30

Jykenski kirjoitti:
Linkitä mulle mikä technigasin tehari sulla siinä on ja mistä oot ostanu? Etin tällähetkellä itelleni Next-R teharia.:)p


Vastaan nyt näin sivustakatsojan roolista. Itse tilasin aikoinaan Next-R'ni Easypartsilta 04 atlantikseeni.

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... aggio.html

tuo käy varmasti


Kiitos todella paljon! :)

13.6.2010 16:33

Nytten olisi sellainen ongelma että

Oli lainassa tollanen atlantis skootteri, ajattelin että voisin ottaa siitä prikan pois avasin kopan ja etuvariaattorin ja siinä sen rattaan takana oli sellainen pieni hopeinen "rengas" ajattelin että tämä on prikka ja laitoin kaikki takaisin kiinni. mutta eipä tainnut olla kun vauhti pysyi täysin samana :s

Sitten toinen ongelma ilmeni skootteri toimii muuten hyvin, mutta kun laitat täysin täyden kaasun se meinaa sammua tai joskus vain pätkii, johtuuko tulpasta tai saako ilmaa jotenkin huonosti?

13.6.2010 17:11

pirkEn kirjoitti:Nytten olisi sellainen ongelma että

Oli lainassa tollanen atlantis skootteri, ajattelin että voisin ottaa siitä prikan pois avasin kopan ja etuvariaattorin ja siinä sen rattaan takana oli sellainen pieni hopeinen "rengas" ajattelin että tämä on prikka ja laitoin kaikki takaisin kiinni. mutta eipä tainnut olla kun vauhti pysyi täysin samana :s

Sitten toinen ongelma ilmeni skootteri toimii muuten hyvin, mutta kun laitat täysin täyden kaasun se meinaa sammua tai joskus vain pätkii, johtuuko tulpasta tai saako ilmaa jotenkin huonosti?

Siis se prikka mikä rajoittaa varin liikettä löytyy sen hihnan alta. ettet vaan ottanut mutterin alta sitä normaalia prikkaa pois mikä siinä kuuluukin olla?
Putsaa ilmanputsari, tulppaa nyt on aika turha ainakaan vielä alkaa vaihtamaan.

13.6.2010 22:54

kalleppi3 kirjoitti:
pirkEn kirjoitti:Nytten olisi sellainen ongelma että

Oli lainassa tollanen atlantis skootteri, ajattelin että voisin ottaa siitä prikan pois avasin kopan ja etuvariaattorin ja siinä sen rattaan takana oli sellainen pieni hopeinen "rengas" ajattelin että tämä on prikka ja laitoin kaikki takaisin kiinni. mutta eipä tainnut olla kun vauhti pysyi täysin samana :s

Sitten toinen ongelma ilmeni skootteri toimii muuten hyvin, mutta kun laitat täysin täyden kaasun se meinaa sammua tai joskus vain pätkii, johtuuko tulpasta tai saako ilmaa jotenkin huonosti?

Siis se prikka mikä rajoittaa varin liikettä löytyy sen hihnan alta. ettet vaan ottanut mutterin alta sitä normaalia prikkaa pois mikä siinä kuuluukin olla?
Putsaa ilmanputsari, tulppaa nyt on aika turha ainakaan vielä alkaa vaihtamaan.


Saattaa olla myös että liian iso suutin jos täydellä kaasulla hidastuu tai pätkii? :o

14.6.2010 12:00

eli kannattaa säätää sitte neulan prikka ylimpään loveen, jos vielä käy liian rikkaalla ni 2nroa pienempi suutin.

14.6.2010 18:35

Kiitos vinkeistä täytyy kattoa mikä suutin siinä on ja ruveta kokeilemaan ;)

ei kellään olisi kuvaa siitä prikasta minkä näköinen se on?
auttaisi todella paljon :)

Otin sieltä sellaisen pyöreän noin 2mm leveen renkaan pois metallinen osa.
kyllä se toimii ihan hyvin mutta olisi mukava laittaa se takaisin jos se siellä kuuluu olla.
ja jos joku voisi sanoa mihin tämä osa kuului? taisi olla sen hihnan ja rattaan välissä?

14.6.2010 20:11

pirkEn kirjoitti:Kiitos vinkeistä täytyy kattoa mikä suutin siinä on ja ruveta kokeilemaan ;)

ei kellään olisi kuvaa siitä prikasta minkä näköinen se on?
auttaisi todella paljon :)

Otin sieltä sellaisen pyöreän noin 2mm leveen renkaan pois metallinen osa.
kyllä se toimii ihan hyvin mutta olisi mukava laittaa se takaisin jos se siellä kuuluu olla.
ja jos joku voisi sanoa mihin tämä osa kuului? taisi olla sen hihnan ja rattaan välissä?

http://img75.imageshack.us/i/mopooo005datl8.jpg/

15.6.2010 4:04

juuri tuon mielestäni sieltä otin pois, mutta ei mtn eroa vakioon kulki ehkä jopa vähän hiljempaa

15.6.2010 11:53

pirkEn kirjoitti:juuri tuon mielestäni sieltä otin pois, mutta ei mtn eroa vakioon kulki ehkä jopa vähän hiljempaa

se ainakin sitten kiihtyy hiukan hitaammin ;).

26.6.2010 12:00

Jykenski kirjoitti:
Linkitä mulle mikä technigasin tehari sulla siinä on ja mistä oot ostanu? Etin tällähetkellä itelleni Next-R teharia.:)p


kellään kokemuksia tecnigas silent pro putkesta?