Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.5.2010 22:36

kalleppi3 kirjoitti:Mulla nyt on tuo Adinin tehari mutta atlantikseen käy kaikki piaggion teharit. minulla siis tuollainen: http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... io%29.html ilman kromipinnoitetta.
Ite en löytänyt alkukäyrästä mtn prikkaa ja e-hyväksyntä merkintäkin löytyi vain kiinnikkeestä (ei siis putkesta itsestään ollenkaan).
E: vielä sen verran että kädessä nuo vakiorullat (04:sen) tuntuivat painavemmilta kuin 7g rullat. niissä oli se "muoviosa"kin paksumpi (=painavempi?).


ite haluisin nimenomaan ton Next-R -putken kun on varmaan paras hinta-laatu suhde mutta hyvä tietää et kaikki piaggion putket käy. :) et sä sitä gramman parin eroa kylläkään niissä rullissa kädessä pitämällä huomaa mitenkään tai aika kone saat olla :D käyppäs punnitsemassa ihan vaa'alla :)

31.5.2010 15:26

eipä ole vaakaa ja kone käy omasta mielestä suht ok:lla kierrosluvulla. Kannattaiskohan kokeilla noita 5,3g rullia? :nörtti:
E: kokeilin 5,3g rullia huusi niin perkuleesti ja huiput jäi 70km/. (mittari kyseessä) sit laitoin 6,1g (puolet 5,3 ja puolet 7g, joka toinen tyyliin) ja huiput nousi 75 -> 80km/h. 80km/h se ottaa nytten helposti tasasella ja kiihtyy paremmin. Silti on yhä mystinen tuo vakiorullien paino :s. Ohjekirjassa ei mainintaa eikä muuallakaan. Ja paha sanoa kun diesiksessä on kuitenkin hieman eripainoiset rullat.

1.6.2010 14:57

Nyt voisi joku auttaa.

Eli tuli hankittua käytetty atlantis vm. -08 joka toimii kyllä muuten oikein hyvin, mutta muutaman sadan metrin ajon jälkeen kaasun pohjaan painaminen saa konkeen tukehtumaan ja käymään nykivästi. Puolella kaasulla ajettaessa käy hyvin ja kulkeekin sen vajaa 50. ahdestaan ajettaessa toimii moiteettomasti myös kaasu pohjassa.

Käynnistyksen jälkeen tosiaan kestää kiihdyttää kaasu pohjassa ja nopeuskin nousee yli 50, mutta sitten alkaa jonkin ajan päästä nykimään.

Missähän voisi olla vikaa?

2.6.2010 0:50

Onks näihi myynnis missää esim stongan adaptereita?

2.6.2010 7:47

Henkka13 kirjoitti:Onks näihi myynnis missää esim stongan adaptereita?

Ei mutta, kuulemma speedfight 2 adapteri käy pienellä muokkauksella.

Mikä vikana?

2.6.2010 13:14

Atlantis ei lähde käyntiin, ei edes lupaa mitään. Kun otin teharin irti putkessa oli paljon bensaa? Männällä ajettu jo 13tkm, männistä ja sylintereistä ei ole paljoa kokemusta voikohan olla lämpö leikannut?

http://irc-galleria.net/user/%5Bbylle%5 ... /120510477

2.6.2010 17:27

Bylle kirjoitti:Atlantis ei lähde käyntiin, ei edes lupaa mitään. Kun otin teharin irti putkessa oli paljon bensaa? Männällä ajettu jo 13tkm, männistä ja sylintereistä ei ole paljoa kokemusta voikohan olla lämpö leikannut?

http://irc-galleria.net/user/%5Bbylle%5 ... /120510477

kampikammio varmaan täynnä bensaa?

2.6.2010 20:35

kalleppi3 kirjoitti:
Bylle kirjoitti:Atlantis ei lähde käyntiin, ei edes lupaa mitään. Kun otin teharin irti putkessa oli paljon bensaa? Männällä ajettu jo 13tkm, männistä ja sylintereistä ei ole paljoa kokemusta voikohan olla lämpö leikannut?

http://irc-galleria.net/user/%5Bbylle%5 ... /120510477

kampikammio varmaan täynnä bensaa?


Katsoin sinne sisälle ja näky vain pieni tilkka bensaa..

2.6.2010 20:45

laita tulpanreijästä bensaa ja vaihda tulppa. Ja äsken vast katoin ton männän kunnon niin osta uus mäntäsarja (suosittelen myös uutta neulalaakeria) ja viet pytyn hoonattavaksi (pyydä samasta liikkeestä mäntä mukaan). Sitten vaan rauhallista sisäänajoa 100km (vai 250km).

2.6.2010 21:20

kalleppi3 kirjoitti:laita tulpanreijästä bensaa ja vaihda tulppa. Ja äsken vast katoin ton männän kunnon niin osta uus mäntäsarja (suosittelen myös uutta neulalaakeria) ja viet pytyn hoonattavaksi (pyydä samasta liikkeestä mäntä mukaan). Sitten vaan rauhallista sisäänajoa 100km (vai 250km).


ajattelin itsekkin että veisin joku päivä hoonattavaksi ja ostaisin uuden mäntä sarjan.
kokemusta ei löydy melkein ollenkaan männistä ja sylintereistä, niin ihan niin vaan että onko männän lukkosokat männän sivuilla? että saisin sen irti ja missä sijaitsee neulalaakeri?

3.6.2010 11:19

Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..

3.6.2010 14:25

nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii

3.6.2010 18:56

Bylle kirjoitti:
nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii


Ei käynnisty vieläkään, mikähän tässä on?

3.6.2010 21:32

:eek: katoitko että bensaa pääsee kohokammiolle asti. Jos ei niin vika bensansaannissa. Sen jälkeen laitat uuden tulpan (ellei ole jo) ja laitat tulpanreijästä hiukan bensaa ja laita käyntiin.

3.6.2010 22:01

Bylle kirjoitti:
Bylle kirjoitti:
nixari kirjoitti:Joo, lukkosokat on männän "sivuilla" eli siitä menee männäntappi läpi, otat jommankumman sokan irti niin saat työnnettyä sen tapin sieltä ulos, sit kun tappi on irti lähtee mäntä irti ja sieltä tippuu ulos myös se neulalaakeri joka on siis tapin ympäri männän "sisällä".

Kannattaa myös miettiä paljonko uudesta männästä ja porautuksesta tai hoonauksesta maksaa, laatumäntä maksaa kyllä, mutta uusia sylinteri+mäntä settejä tiivisteineen saa jo viidelläkympillä..


Nyt on pytty hoonattu ja uusi mäntä sarja hankittu. Pian ruuvaan kiinni, saa nähdä että joko skootteri toimii


Ei käynnisty vieläkään, mikähän tässä on?

Mäntä väärin päin? tiivisteet?