Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.9.2009 13:16

TepaTemmi kirjoitti:
satsuma81 kirjoitti:Mikähän ois vikana?
Derbi Atlantis -06, sammui kesken ajon, ei ottanut kaasua vastaan ku pätkitellen ja sammu sitte.
Kerran hörähti tunnin päästä ku koitti käyntiin, mut sammu samointein.Kovasti starttasi kokeiltaessa.
Tulppa vaihdettiin, jonka jälkeen kun virrat laittaa päälle, bensa ja öljyvalo ei sammu ollenkaan, taas hörähti kerran ja sammu. Ei edes starttaa kunnolla...
Jos jollain ois ehdotuksia mitä tarkastaa?


Itellä on ollu Atlantiksessa kaks kertaa sama homma. Yrittää kyllä käyntiin muttei vaan lähe. Tunnin päästä saatta käyä käynnissä muttei todellakaan pysy ja sen jälkeen ei lähe enää ollenkaa. Kummallakin kerralla vika oli erittäin pieni, jota ei voinu ees uskoa niitten operaatioiden jäläkee jota olin jo yrittäny tehä sille. Toisella kerralla kaasuvaijeri oli huonosti kaasarissa ja toisella kerralla kaasuvaijeri oli vähän irronnu kaasukahvan puolelta niin, että kaasu oli pohjassa.
Bensansaantiongelma vois olla kans.
Kaasari irti ja putsaile paikkoja ja imukaula jos ei meinaa käynnistyä.


Paskane tyyppi vika atlantiksissa. Itselläkin oli vuoden 2006 atlu ja reistas ku mikäki kusipää.
Tosin itsellä oli ongelmana se, että automaatti ryypyn johto oli irronnut jolloin ryyppy kävi koko ajan päällä. Toiseksee atlu on semmone vekotin, että jos se seisoo kylmässä jonkun aikaa niin sen pitää antaa käydä ainaki 5min tyhjäkäyntiä, jotta ryyppy on pois päältä ja bensa ei kastele tulppaa siten, ettei se anna kipinää.
Katsokaa myös öljypumpun säädöt, itsellä joskus antoi liikaa öljyä, jolloin öljy kasteli tulpan ja kipinää ei syntynyt.
Tuntuu olevan kaikissa piaggion from italy romuissa ongelmana, ostakaa siis roxi from japan/france

26.9.2009 17:16

Sinäkää mitää mistää tiedä.

Sitö öljyä ei voi tulla niin paljon että kastelee tulpat ÖLJYLLÄ, tai tavallaa voi muta se vaatii sitten semmosta vartin starttamista.

Jos ne tulpat kastuilee nii osta uuet tulpat ja tulpahattu.
Ja ja toien vika voi olla alipaione hanassa, se letku josta se saa imun sinne hanaan yhistyy suoraan imukaulaan ja jos hanan kalvossa on pienikin reikä se vuotaa sieltä bensaa pyttyy reilusti stratatessa.

2.10.2009 16:21

Tietääkö kukaan millanen koropala Atlantiksee menis?? oon koittanu ettii vaik mistä ja kysyny liikeestä mutta ei tunnu löytyvän.. :(

2.10.2009 16:29

Mardy^ kirjoitti:Tietääkö kukaan millanen koropala Atlantiksee menis?? oon koittanu ettii vaik mistä ja kysyny liikeestä mutta ei tunnu löytyvän.. :(


Kysele Nixarilta, se tietää kaiken atlantiksesta!!!

3.10.2009 14:12

Mardy^ kirjoitti:Tietääkö kukaan millanen koropala Atlantiksee menis?? oon koittanu ettii vaik mistä ja kysyny liikeestä mutta ei tunnu löytyvän.. :(


muuten luitko viestini?

hubaloooo kirjoitti:Laita pipercross mielummi kuin mitää powerflirtterii, kaasari iha tukos paskast ekan vesikelin jälkeen. Itse pitäisin vakiona ilmanputsaria, jotta ei tarvisi koko ajan availla kaasaria.
Se kaasari on kuristettu metallilevyllä 14mm, mutta kun avaat sen putsarin niin näet siel imu aukossa metallipalasen. Ota se irti ja tadaa sulla on 17,5mm kaasari.
Mutta todellisuudessa siitä ei oo mitää apua 50cc, että kulutuksen takii antaisin olla.

En tiedä noista tuning osista juurikaan, kun niitä koskaan laittanut atluuni, mutta kun menet
http://www.scooter-attack.com niin näet kaikki osat mitä sopii atluun, siellä pitäisi olla koropaloja yms.


Eli scooter-attackista ainakin löydät jotain tuning kräsää siihen atluusi.. ;)

3.10.2009 19:13

joo kiitos oon lukenu viestit mut ei tahdo oikee sieltäkää scooter-attackistakaa löytyä mitää korotuspalaa .. :o

5.10.2009 19:04

Mite otetaan derbistä toi ilmanputsarin kuri pois? Ja eiks holkki oo siel rullakupin takana? Paljo kulkee noitten pois oton jälkee ja pitääks vaihtaa suutinta?

6.11.2009 0:56

Minkähän kokoinen suutin kannattaisi ottaa -03 atluuni, jossa technigassin tehari, prikka pois, 5.3 gramman rullat ja kaasuttimen kurit poistettu?

Millaista pikkuviriä kannattais vielä tehdä?

20.12.2009 21:01

Onko näitä 125cc 2-tahti atlantiksia kuristettu mitenkään?

derbi atlantis tanko

9.2.2010 21:43

miten ootte vaihtanu derbi atlantis -09 crossitangon?

21.2.2010 13:10

Mikäs kone näissä on? 2004 vuosimallisa? pitäs varikoppa tilata ja ois aika kiire, jos joku viittis linkittää nii oisin kiitollinen :) entä sopiiko jonku muun merkin koppa ?

21.2.2010 17:26

Taitaa olla Piaggion kone. (?)

3.3.2010 21:27

Mitkä rossitangon adapterit näihin käy?

Hohtorenkaat?

8.3.2010 19:45

Elikkäs aattelin ostaa tommosen hohtorenkaan pilteemasta (löytyy tuotenro:lla 42101), mut nyt tuli semmoinen ongelma, että minkä kokoinen polttimon kanta on -09 atlantiksessa? Ei tunnu mistään tämmöistä tietoa löytyvän, joten joku paremmin asiansa osaava voisi auttaa. H4 tai H7 kanta pitäis olla, jotta rengas sujahtaisi ympärille. Ja sitten vielä että onko tämmöiset edes laillisia tieliikenteessä?

12.3.2010 21:19

elikkä rikan oon ottanu pois skootterista ja menee jotain 55-60 ja nyt aattelin että vaihtais rullat skootteriin että sais vähän kiihtyvyyttä lisää. itellä on -06 vuoden atlantis. minkä kokoset/painavat rullat ois sopivat atlantikseen ja onko rullien vaihto kuinka vaikea operaatio? pitääkö vaihtaa joku jousi samalla jos vaihtaa rullat variaattoriin?