Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

11.11.2008 23:43

aha123 kirjoitti:
Hubaloooo kirjoitti:
NominatioN kirjoitti:Mitä tehä Atlulle ku pitäs kylmään laittaa talvisäilöön?


Peität sen. Otat akun irti ja lataat kerran kuukaudessa. Tulpankin voisit irrottaa ja putsata. Ohjeissahan ne tehtävät asiat löytyy.

sähkökaaviota löytyykö mistään? derbi atlantis 02..


Omistajan käyttöopas? Omassa ainakin on koko sähkökaavio loppu puolella kirjaa. Jossei löydy niin googletapa.


eipäs ole ohjekirjaa ja en ole googlella löytänyt:S Jos sinä olisit niin viisas että löytäisit tai joku?

KIITOS


tuskin minäkää löydän josset sinäkää. toki voin skannata vm 06 kaavion, mutta en tiedä paljon poikkeavat toisistaan ja miten jne... Voisit vaikka etsiä jonkun jolla on 02 atlu ja kysyy ohjetta. Tai sitten menet derbi liikeeseen kysymään oisko heillä tietoa mikä on 02 kytkentä kaavio, luulisi heidän tietävän.

Käynnistys ongelma?

15.11.2008 2:50

Ok, siis, sain tässä paripäivää sitten teharin, laitoin kiinni, samalla laitoin 70 kokoisen suuttimen. Ajelin pari iltaa kuri teharissa, mutta otin tänään sen pois. Lähettiin ajaa kakspäällä kaverinluota kauppaan, niin eka kiihtyy jostai 0-10 km /h ihan pirun hitaasti, (ei mitään jousia vaihdettu, multivari tulossa) mutta sitte lähtee ku tulee piikki. Noh, tää nyt ei paljon haitannu, mutku ajeltii kaupalle nii kone röpötti kohtalaisen paljo, ja vauhti hyyty aina pikkasen välillä, ja sitte kiihty taas. Noh, tultiin takas kaupalta kaverille, yhtäkkiä matkal vauhti rupes hiipumaan ja lopulta sammu.

Ekana katottii tietysti bensa, jota oli vähän. Talutettiin se lähemmälle asemalle, tankattiin tankki ja koitettiin pumpata bensaa, ja sitte käynnistää. Noh, se lähti käyntii, mut sammu melkeen heti, eikä lähtenyt uudestaa käyntiin.. Noh, sitte talutettiin skoda kaverille, ja katottiin tulppa, avattiin kaasari, kaasari sai bensaa ja tulppa kostu ku anto kaasua. Mut sitte poljettiin siin hetkeaikaa ku ei läheteny ollenkaan käyntiin, niin pikkuhiljaa puristukset rupes lähteen, ja poljin ei enää palautunu ittestää, vaa piti ite aina vetästä se takasi, ja sähkö ei jaksa pyörittää kunnolla (akku tyhjä? Toimi kyllä sähköstartti hyvin ennen tätä vikaa) No, sit se aina välil lähti käyntiin, oli kauankin päällä mut ei vaan takarengas pyöriny. Kokeiltiin myös 80 suuttimella, mut ei mitää vaikutusta.

Mahdollisia vikoja?

Männänrengas vähän rikki, on hieman puristuksia mut ei saa tarpeeks kierroksia?
Mäntä paskana?

VIKA KORJATTU! Bensaletku oli mennyt poikki!

23.1.2009 23:45

Kellään kokemusta takahehkun vaihtamisessa? ite en hoksaa miten lähtee irti tai sitten se on vaan jumissa :lol:

3.2.2009 19:54

Kellään tietoa minkäkokoinen mäntä täs Atlantikses on?
Vm. -03.
Ja onko Piaggio vai Derbi kone?
Vastaukset nopeasti kiitos

6.2.2009 19:59

Piaggion koneellahan se on. Paras tapa kun otat mitan käteen ja mittaat. mut jos ei oo porattu niin se on jtn 39.97mm.

18.4.2009 16:46

http://www.mototalli.net/83615 Siitä atluun varaosia tai kokonaan omaksi. Hinnasta voidaan neuvotella

Ei anna kipinää

28.4.2009 22:05

Derbi Atlantis -04

Tulppa ei yksinkertaisesti anna kipinää. Olen vaihtanut tulpan ja tulpanhatun uuteen ja katsonut tulpanjohon ettei siinä ole mitään vikaa. Mikä voisi olla kenties vikana? Edellinen omistaja on kolaroinut mopolla viime syksynä ja mopo on seisonut pihalla koko talven.

4.5.2009 18:34

TepaTemmi kirjoitti:Derbi Atlantis -04

Tulppa ei yksinkertaisesti anna kipinää. Olen vaihtanut tulpan ja tulpanhatun uuteen ja katsonut tulpanjohon ettei siinä ole mitään vikaa. Mikä voisi olla kenties vikana? Edellinen omistaja on kolaroinut mopolla viime syksynä ja mopo on seisonut pihalla koko talven.


CDI boxi kenties? kolarissahan se on voinnut vioittua ja suosittelen kuitenkin vaihtamaan sen sytytyspuolan uudeksi.

10.5.2009 5:41

Ei atlussa mitää sytytyspuolaa erikseen ole vaan se on CDI:ssä sisällä ja jos meet vaihtaa nii lähemmäs 100€ saat maksaa. Kannattaa kattoa onko picup yksikko ihan ok.

10.5.2009 11:59

Hartsa_90 kirjoitti:Ei atlussa mitää sytytyspuolaa erikseen ole vaan se on CDI:ssä sisällä ja jos meet vaihtaa nii lähemmäs 100€ saat maksaa. Kannattaa kattoa onko picup yksikko ihan ok.


Mulla olisi ylinmääräinen tuo sytytyspuola-CDI-juttu ;)
Jos kiinnostaa niin YV:llä tarjousta.

11.5.2009 2:35

Niin ois tälläne ku heitin Derbi Atlantis 08vm kiinni teharin tos pari pv sit... Suutint on nyt vaihdeltu aika hyvin ja parhaiten toimii tol kasikymppisel... silti tekee tälläst et ottaa piikin siin 10km/h kohdal ja kiihtyy aika ilosesti 50 saakka, kunnes sit ei kiihdy enää oikee mihinkää. Ei ns "Booaa" mut kuitenkaa ei mee mihinkää :P oisko mitää ideaa mikä vois olla? Ilmaruuvi vituillaan tai ilmanputsaris jotai likaa?

11.5.2009 17:11

Wiltsuuu kirjoitti:Niin ois tälläne ku heitin Derbi Atlantis 08vm kiinni teharin tos pari pv sit... Suutint on nyt vaihdeltu aika hyvin ja parhaiten toimii tol kasikymppisel... silti tekee tälläst et ottaa piikin siin 10km/h kohdal ja kiihtyy aika ilosesti 50 saakka, kunnes sit ei kiihdy enää oikee mihinkää. Ei ns "Booaa" mut kuitenkaa ei mee mihinkää :P oisko mitää ideaa mikä vois olla? Ilmaruuvi vituillaan tai ilmanputsaris jotai likaa?


Vaihdoitko rullat? sääditkö kytkin jousia? Vaihdoit vp jousen?

11.5.2009 21:10

Onks vp-jousi ja rullat ihan välttämättömii s6 proreplical ;o

11.5.2009 22:05

Wiltsuuu kirjoitti:Onks vp-jousi ja rullat ihan välttämättömii s6 proreplical ;o


No on, eihän se kulje minnekkään josset säädä variaattoria oikein.

11.5.2009 23:36

No selvä se :D Onks mitää ideoita et kuin painavii rullii jne?