Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.7.2008 21:52

Onko kellään mitään tietoa, että sopiiko atlantiksen keula peugeot ludixin? :D koska ludiksia olen hankkimassa ja pihalla lojuu atlantis josa voisi keulan ruuvailla irti ;)

31.7.2008 15:09

-poistettu-
Viimeksi muokannut Tropikki päivämäärä 7.4.2010 21:15, muokattu yhteensä 1 kerran

31.7.2008 15:42

Atlantis on suosikkijoukkueeni. Heti Allianssin jälkeen

Katalysaattori rikki?

31.7.2008 15:57

Terve taas.

Kun pakoputki oli irti, siellä kilisi/helisi jotai, mutta ei tullut ulos, Ja nyt ajossa se alkaa aina silloin tällöin rahisemaan, joskus melko äänekkäästikin. Voisiko katalysaattori olla rikki?

Jos on niin onko putken osto edessä?

Edit1: Ja sitten viellä voiko rumpujarru jotenkin laahatessaan laajentua niin ettei rengas enää pyöri tyhjäkäynnillä? (Pyöri viellä kun säädin ne, ajon jälkeen ei) Poistuuko ongelma kun se jäähtyy?

Edit2: Jarruvika kunnossa
Viimeksi muokannut Renek päivämäärä 31.7.2008 16:56, muokattu yhteensä 2 kertaa

31.7.2008 15:57

Jeppe_93 kirjoitti:Atlantis on suosikkijoukkueeni. Heti Allianssin jälkeen


imase.

31.7.2008 15:58

runneri08 kirjoitti:
Jeppe_93 kirjoitti:Atlantis on suosikkijoukkueeni. Heti Allianssin jälkeen


imase.

Tullaan Vesalan poikien kanssa muiluttamaan sut.

31.7.2008 20:56

Renek kirjoitti:Terve taas.

Kun pakoputki oli irti, siellä kilisi/helisi jotai, mutta ei tullut ulos, Ja nyt ajossa se alkaa aina silloin tällöin rahisemaan, joskus melko äänekkäästikin. Voisiko katalysaattori olla rikki?

Jos on niin onko putken osto edessä?

Edit1: Ja sitten viellä voiko rumpujarru jotenkin laahatessaan laajentua niin ettei rengas enää pyöri tyhjäkäynnillä? (Pyöri viellä kun säädin ne, ajon jälkeen ei) Poistuuko ongelma kun se jäähtyy?

Edit2: Jarruvika kunnossa


Empä tiiä tosta putkest, itel kyl vakioputki särisee kummasti välillä!
Jos putkee aijot vaihtaa niin osta ihmeessä tehari, ei se atlantis kulje kuitenkaan prikka kiinni 52-55 enempää mitenkään. Hio sit prikast milli veke ja kato tuliko huippuja 60 asti.
Ja se vakioputki on niin ruma et kytil ois melkee oikeus sakottaa siit et...
Kerros tännekki mikä sitä jarrua vaivas?

31.7.2008 22:38

VermaMo kirjoitti:
Renek kirjoitti:Terve taas.

Kun pakoputki oli irti, siellä kilisi/helisi jotai, mutta ei tullut ulos, Ja nyt ajossa se alkaa aina silloin tällöin rahisemaan, joskus melko äänekkäästikin. Voisiko katalysaattori olla rikki?

Jos on niin onko putken osto edessä?

Edit1: Ja sitten viellä voiko rumpujarru jotenkin laahatessaan laajentua niin ettei rengas enää pyöri tyhjäkäynnillä? (Pyöri viellä kun säädin ne, ajon jälkeen ei) Poistuuko ongelma kun se jäähtyy?

Edit2: Jarruvika kunnossa


Empä tiiä tosta putkest, itel kyl vakioputki särisee kummasti välillä!
Jos putkee aijot vaihtaa niin osta ihmeessä tehari, ei se atlantis kulje kuitenkaan prikka kiinni 52-55 enempää mitenkään. Hio sit prikast milli veke ja kato tuliko huippuja 60 asti.
Ja se vakioputki on niin ruma et kytil ois melkee oikeus sakottaa siit et...
Kerros tännekki mikä sitä jarrua vaivas?


Joo, toi särinäkin on vähän vaihtelevaa. Prikka on jo kokonaan pois ja gepsiin näytti 60, mittarissa 75.

Jarruja oltiin kiristetty liikaa ja ne laahas, ja jotenkin lämmetessä puristi tuntuvasti rengasta vasten. Annoin jäähtyä ja löysäsin sitä vaijjeria.

11.8.2008 21:41

Kaasarissa imu puolella reikälevy.

13.8.2008 23:36

Oot varmaan tarkistanut tämän, mutta mulla särisi aikoinaan se vakioputken kyljessä oleva peltisuojus.

Mahdollisesti kuitenkin siellä voi olla jostain lentänyt (ilkivalta?) pieni kivi, joka hyvin vaikea on tuosta putkesta saada pois, ne kattirakennelmat siel aika hienot. Ja jos uutta putkea joudut miettimään, niin tosiaan kuten tuossa mainittiinkin, tehoputkella ajomukavuus paranee, kaikilla ei kuitenkaan ole ymmärrettävästi halua/rahaa/lupaa ostaa tuota. Ylämäkivääntö kuitenkin tehoputkella todella mukavaa, kun variaattorin on säätänyt sopivaksi. Uuden vakioputken ostoa en missään nimessä lähtisi suosittelemaan, ne on aivan järkyttävän kalliita.

22.8.2008 19:11

Moro oon ostaas yht atlantist mut mitä mielt kandeek ostaa ku siin o 70cc pytty ja menee yli 110km/h ja en ol viel ehtin kysyy et kui pali ajettu ja onk vaki pytty mukan, et mitä kui helpost leipoo kii ? (okei toi oli tyhmä kysymys)

23.8.2008 11:17

ykkone kirjoitti:Moro oon ostaas yht atlantist mut mitä mielt kandeek ostaa ku siin o 70cc pytty ja menee yli 110km/h ja en ol viel ehtin kysyy et kui pali ajettu ja onk vaki pytty mukan, et mitä kui helpost leipoo kii ? (okei toi oli tyhmä kysymys)


Jos suomen kielenlaatusi olisi yhtään parempaa niin voisi jotakin sanoa.
En kyl usko, että menee 110kmh tai se on mittarin mukaan mennään. Pyydä että todistaa huiput jos niillä on sulle arvoa.
Tuast pytty hommast en kässänny mitään. Ei se leivo kii ellei öljy lopu. Sopikaa itse mitä se antaa sulle oston yhteydessä, Joo ja kannattaisi hiukan miettiä mitä ostaa kun tuan ettet oo ees kilometrei kysyny kertoo siit ettet paljoo tiiä mistään mitää, helppo huijata, ota mukaan akveri joka tietää myös jotain.

23.8.2008 12:34

VermaMo kirjoitti:Jos suomen kielenlaatusi olisi yhtään parempaa niin voisi jotakin sanoa.
En kyl usko, että menee 110kmh tai se on mittarin mukaan mennään. Pyydä että todistaa huiput jos niillä on sulle arvoa.
Tuast pytty hommast en kässänny mitään. Ei se leivo kii ellei öljy lopu. Sopikaa itse mitä se antaa sulle oston yhteydessä, Joo ja kannattaisi hiukan miettiä mitä ostaa kun tuan ettet oo ees kilometrei kysyny kertoo siit ettet paljoo tiiä mistään mitää, helppo huijata, ota mukaan akveri joka tietää myös jotain.


Joo hehhhe pahoitteluni kielen-taidoistani ja kiitos vastauksesta siitä sai vähän apuja jo.

derbi atlantis

30.8.2008 6:59

kumpi ois parempi tää atlantis vai malaguti firefox

30.8.2008 11:13

Atlantis on mun silmään hienompi ja on se atlantis ihan hyvä tekniikaaltaan, Piaggion kone joka sama kuin esim. Apriliassa tai Gilerassa tosin vain 04-> jälkeen tehdyt atlantikset.
Atlantis on helppo virittää ja se on piaggion koneen ansiosta suhteellisen räväkkäkin tosin vakiona on melkoinen lusmu.
Lisäksi jos penkinalla oleva tila on täysin tyhjä niin sopii sinne L koon kypärä itellä menee M koon kypärä tosi keposeen vaikka pohjalla on muutama työkalu ja paperit.
Atlantiksen tuunaamiseen täytyy käyttää omaa soveltavuutta, valmiita tuning osia ei juurikaan ole joten itse suurin osa pitää tehdä jos haluaa tehdä. Muutama sivu takaperin niin sieltä löytyy muutama tuning vinkki atluun ja aivan käypiä ideoit onki.
Virittäminen on helppoa ja vaivotonta ja jos 70cc pytty kiinnostaa nii kaasuttimen kanssa ei tarvitse vaihdella, 17,5mm kaasari on vakiona tosin kuristettu metallin palasella ilmanputsarin imuaukossa 12mm, mutta helppo poistaa.
Atlantikseen saat rajattomasti viriosia.

En tiedä tuosta skodesta mitä kerroit, mutta ei se kovin tunnetulta näytä joten virittäminen voi olla suht vaikeeta eli suosittelen atlantista, mut kato miten itse parhaaks näät