Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

24.5.2008 15:06

Tero911 kirjoitti:Sieltä letkusta tuli sellasella paineella kamaa, etten viittinyt jäädä odottelemaan milloin se loppuu.
Voisikohan toi hana olla viallinen.

Mites toi toisioilman kiertosysteemi (SAS) onko sulla se käytössä ? Kuuluuko siellä moottorin päällä muuten olla irrallaan sellainen lötköä kumia oleva huohotinputki?

Mitä pakoputkia kannattaisi katsella tohon, jos puhutaan suht.koht. vakioputkista. Nykyinen on sen verran ruosteinen, etten viitsi lähteä siitä hitsailemaan sitä hukkaa umpeen.


Luultavasti viallinen hana sitten. Ite en kyl käytä sitä toisioilman kiertoo koska teharin kanssa ei oo mahollistakaan. Vakioputken kanssa on kyllä ollut kiinni, eipä siitä haittaakaan ole.

Mullakin oli tommone lötkö kumisuojus, en muista mistä se tuli mut pois oon ottanu, sit on tietenki toi kaasarin ylivuotoletku mut sitä et varmaan tarkottanu

noita pakoputkia kannattaa mennä kyseleen jonnekkim skootterin tekniikan puolelle, ite en tiiä noista varaosaputkista paljoakaan, kun oon vaan noita tehoputkia katellut

25.5.2008 20:07

Jykenski kirjoitti:Mullakin oli tommone lötkö kumisuojus, en muista mistä se tuli mut pois oon ottanu, sit on tietenki toi kaasarin ylivuotoletku mut sitä et varmaan tarkottanu


Tollanen gummiletku tulee sieltä koneesta ulos, mutten tiedä mihin se pitäisi kytkeä (kuvassa osa nro 4) vai pitääkö sen vaan antaa olla vapaana:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/890 ... ettor.html

edit: Oiskohan se joku kaasarin esilämmitys, ja pitäisi vetää ton kaasarin kumisuojuksen läpi.

26.5.2008 11:44

Tero911 kirjoitti:Tollanen gummiletku tulee sieltä koneesta ulos, mutten tiedä mihin se pitäisi kytkeä (kuvassa osa nro 4) vai pitääkö sen vaan antaa olla vapaana:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/890 ... ettor.html

edit: Oiskohan se joku kaasarin esilämmitys, ja pitäisi vetää ton kaasarin kumisuojuksen läpi.


Joo näyttäis sopivan tohon, itse oon vaan noi molemmat ottanu irti, letku on ilmeisesti irronnut joskus ja poistin sen "turhana" ja kumisuojusta en vaan ole viitsinyt pistää, vaikka kannattaisi varmaan.

Ja luultavasti juuri kaasarin lämmitykseen tarkotettu, pitääkin käydä tutkimassa mahollisia paikkoja mihin se toinen pää sitten voisi mennä

26.5.2008 13:28

Jykenski kirjoitti:Ja luultavasti juuri kaasarin lämmitykseen tarkotettu, pitääkin käydä tutkimassa mahollisia paikkoja mihin se toinen pää sitten voisi mennä


Musta alkaa tuntua että sen toisen pään kuuluu luultavasti ollakin aukinaisena vaan ilmassa, niinkuin tollasen huohotinputken yleensäkin.

Täytyy tänään mennä ostamaan uusi bensahana ja sitten täytyy tarkistaa vielä että toi tuorevoitelupumppu on kunnossa. Siinä ohuessa letkussa nimittäin joka tulee koneesta kaasariin, ei näkynyt merkkejäkään öljystä.

26.5.2008 22:24

Nyt on uusi hana ja letkut sekä 67 suutin. Tuntuu pörräävän hyvin eikä mooaa. Bensankulutus jää nähtäväksi.

26.5.2008 22:46

Tero911 kirjoitti:Nyt on uusi hana ja letkut sekä 67 suutin. Tuntuu pörräävän hyvin eikä mooaa. Bensankulutus jää nähtäväksi.


hyvä homma, tutkitko vanhaa hanaa yhtään, et mikä oli vikana?

29.5.2008 18:38

Paljon pitää olla -03 atlantiksen seosruuvi auki?
Entäpä mikä suutin olisi hyvä kun on prikka pois ja tehari?

30.5.2008 22:46

Jos atlantikseen laittais crossistongan niin mikä stemma siihen pitäis laittaa? Ainakin SA:assa näky olevan diesikseen joka taitaa käydä myös tähän mutta easypartsista pitäis löytyy joku.

2.6.2008 15:40

-poistettu-
Viimeksi muokannut Tropikki päivämäärä 7.4.2010 21:11, muokattu yhteensä 1 kerran

2.6.2008 17:07

Onkos tuossa Atlantiksen j-säätimessä sisäänrakennettu vilkunrele? Ja monta kiinnitysreikää siinä on?

Pitäis yrittää metsästää Xps:ään jotain vaihtoehtoista jännitteensäädintä, kun orkkis maksaa ~90¤, ja tuo on ainakin ihan samannäköinen kuin vakio.

Jos joku viitsisi kertoa? :)

Kuva

2.6.2008 19:41

laita kuvaa navoista

4.6.2008 15:43

Pitäs saada siskon skootterin uus tulpanjohto/tulpanhattu kun vanha katkes siitä tulpanhatun tyvestä. Mistä sais ja minkälainen ois yleensä oltava?

6.6.2008 18:26

tuohon ylempään viitaten : käys kysyy lähimmästä mopo/moottoripyörä liikkeestä. eiköhän ne siellä tiedä, että minkä tulppa ja tulpan hattu on sopiva kyseiseen mopoon.

Mulla on sellanen ongelma, että usein kun ajan sillä, eli atlantiksella, mopo hyytyy ja sammuu. voiko tuo johtua hihnasta, jonka huomasin olevan tosi löysä :D vai
mistäköhän johtuis? onko kellään muulla ilmenny samaa vikaa? kyseinen mopo on siis derbi atlantis wawe eli nestekoneella. ja mun mielestä kiertaa nesteet tuolla erli siis ei pitäsi sen vika olla.

7.6.2008 13:49

Mites tosta saa sisäkatteet ja etukatteen irti? Olen iroittanut sivukatteet, akunsuoja katteen ja pohjakatteen, toi kate jossa jalat pidetään sain kyllä irti vissiin kaikki ruuvit mutta istuu jollain klipsuilla kiinni etu tai "kassikoukkukatteessa".
Ja mites toi ohjaustangon kate, 5 ruuvia otin irti mutta tuntuu istuvan vielä kiinni yläreunassa. Jelppiä tarvis!!

7.6.2008 15:49

mun mielestä pittää irrottaa eturengas, että saa etukatteen irti. koska sehän on sellainen yhtenäinen ylhäältä sinne alakatteella asti.

mut vastausta tarvitsisin tohon mun aikasempaan viestiin.