Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

..

21.4.2008 19:46

:( ei taida kenelläkään olla tietoa..

.

23.4.2008 8:21

Paljonko derbi atlantis kulkee OIKEASTI variaattorin prikan pois oton jälkeen? Minulla ainakin menee vakiona 62 km/h mittariin, mutta auton gps:ään (GPS ei heitä) tuli nopeutta 50 km/h..

Jos hankin teharin, olisiko scooter-attack:sta löytyvä Stage6 PRO Replica CE Exhaust Chrome hyvä tuomaan lisää kiihtyvyyttä ja vääntöä?

23.4.2008 8:58

n. 55-60 km/h menee prikan poiston jälkeen. Tehari tuo mukavasti kiihtyvyyttä ja nopeutta, huiput pyörii säädöistä riippuen siinä 70 tietämillä.

.

23.4.2008 15:53

Joo, Eli tehari tuo sitä nopeutta kumminkin sen verran, vaikka tuon edellä mainitun teharin pitäisi tuoda vääntöä alhaisille kierroksille, mikäli oikein ymmärsin..

Tarkoituksena oli pitää skootterin nopeudet noin 55-60 km/h. - Eikös tällöin riski saada "verot" ole pienempi?

23.4.2008 15:54

eikö kukaan voi edes vastata että ei o tietoa? ja mulla ois tehari derbiin.

2.5.2008 22:00

Mikähän on vikana kun derbi ei lähde käyntiin.
Akku vaihdettu, vuosimallia 03

2.5.2008 22:44

Zämmy kirjoitti:Mikähän on vikana kun derbi ei lähde käyntiin.
Akku vaihdettu, vuosimallia 03


joo hei, mul sama vika, sama VM

6.5.2008 21:42

Systerin Atlantiksessa kanssa vikaa. Eli meinaa hyytyä kesken ajon paikoittain ja lähtee huonosti käyntiin. Mikä neuvoksi? Mitään ei olla vielä tarkistettu.

15.5.2008 22:37

MBK-Ville kirjoitti:Systerin Atlantiksessa kanssa vikaa. Eli meinaa hyytyä kesken ajon paikoittain ja lähtee huonosti käyntiin. Mikä neuvoksi? Mitään ei olla vielä tarkistettu.

Kaverilla oli sama vika atlantiksessa kun ajoi kaasu pohjassa. Ajan kuluessa kaasua pystyi vääntämään aina vain vähemmän, elikkä kun kaasua väänsi vain vähän ja sitten alkoi hyytymään.

Tänä aamuna sitten kun kaveri oli ajamassa kouluun, atlantis ei kulkenut tavalliseen tapaan ja skootterista kuului kummallista kilinää. (ei tieto mistä tämä kilinä kuului) Kaveri ei meinannut edes saada minua kiinni vaikka ajoin polkupyörällä :D Vähän matkan päästä atlantiksen vauhti hiipui täysin ja lopulta se sitten sammui. Eikä lähteny käytiin.

Voisiko vikaa olla kaasarissa?

EDIT. Joo, eihän siinä ollu ku tulpan johto lähtenyt irti. :D

21.5.2008 9:51

Mulla sukulaiselta ostettu Piaggio Diesis -02 ollut nyt yhden tankillisen verran ajossa ja seuraavat havainnot:

- Mooaa jos yrittää vääntää kahvan kaakkoon
- Kulutus noin 5l/100km

Ilmaputsari puhdistettu, ei juurikaan vaikutusta tuohon mooaamiseen. Mitään virityksiä siinä ei ole, eikä ole tarkoituskaan laittaa. Bensankulutus pitäisi saada kuriin, mistähän toi 5l kulutus oikein voisi johtua ?

Varmaan isompaa suutinta pitäisi kokeilla ton mooaamisen poistoon, mutta vaikuttaisiko toi myös kulutukseen ?

21.5.2008 11:58

Katoppas kuinka roskane kaasari on?

22.5.2008 20:36

Kokeile isompaa suutinta siihen booaamis ongelmaan, vika viittaa liian laihaan seokseen, mulla ainakin autto suuttimen suurennus, ei nostanut mulla kulutusta mut on aina kyl ollu pienruokanen, kurittomana alle 3litraa satasella.


-04 Atlantiksessa on #60 vakiosuutin

22.5.2008 21:54

Jykenski kirjoitti:Kokeile isompaa suutinta siihen booaamis ongelmaan, vika viittaa liian laihaan seokseen, mulla ainakin autto suuttimen suurennus, ei nostanut mulla kulutusta mut on aina kyl ollu pienruokanen, kurittomana alle 3litraa satasella.


-04 Atlantiksessa on #60 vakiosuutin


Jotain 3 litran lukemia minäkin odotin tuolta vehkeeltä, mutta 2 litraa tuntuu hukkuvan nyt johonkin.

Kaasarin otin tänään irti. Näyttäisi olevan Weber 18mm automaattiryypyllä ja juuri tuolla 60:llä suuttimella. Kohokammiossa eikä muuallakaan näkynyt olevan mitään roskia. Mitenköhän ton ryypyn toiminnan voi varmistaa ettei se ole kokoajan päällä ?

Kuuluuko tuosta alipainebensahanasta päästä bensa läpi kun letkut on irrallaan ? Sieltä nimittäin lorotti bensaa letkun täydeltä kunnes tuuppasin ruuvin siihen tukoksi.

Täytyy varmaan moposportista käydä kyselemässä tollasta 70:stä suutinta.

22.5.2008 23:15

Tero911 kirjoitti:
Jykenski kirjoitti:Kokeile isompaa suutinta siihen booaamis ongelmaan, vika viittaa liian laihaan seokseen, mulla ainakin autto suuttimen suurennus, ei nostanut mulla kulutusta mut on aina kyl ollu pienruokanen, kurittomana alle 3litraa satasella.


-04 Atlantiksessa on #60 vakiosuutin


Jotain 3 litran lukemia minäkin odotin tuolta vehkeeltä, mutta 2 litraa tuntuu hukkuvan nyt johonkin.

Kaasarin otin tänään irti. Näyttäisi olevan Weber 18mm automaattiryypyllä ja juuri tuolla 60:llä suuttimella. Kohokammiossa eikä muuallakaan näkynyt olevan mitään roskia. Mitenköhän ton ryypyn toiminnan voi varmistaa ettei se ole kokoajan päällä ?

Kuuluuko tuosta alipainebensahanasta päästä bensa läpi kun letkut on irrallaan ? Sieltä nimittäin lorotti bensaa letkun täydeltä kunnes tuuppasin ruuvin siihen tukoksi.

Täytyy varmaan moposportista käydä kyselemässä tollasta 70:stä suutinta.


Siitä letkusta lorottaa normaalissa tilantees ne bensat alas mitä letkuun on jäänyt, mut ei siitä enempää. Suosittelen testaamaan 68 suutinta, vaikka noi onki mallikohtasia nii ainaki kolmella tutulla saanu just tolla suuttimella toimimaa parhaiten :)

Oliko sulla täysin vakio toi atlantis? Mulla ainakin kulutus väheni aika huomattavasti ku otin prikan variaattorista pois ja hukkaputken tukin

Edit: Diesis, siis :P

23.5.2008 22:33

Jykenski kirjoitti:Siitä letkusta lorottaa normaalissa tilantees ne bensat alas mitä letkuun on jäänyt, mut ei siitä enempää. Suosittelen testaamaan 68 suutinta, vaikka noi onki mallikohtasia nii ainaki kolmella tutulla saanu just tolla suuttimella toimimaa parhaiten :)

Oliko sulla täysin vakio toi atlantis? Mulla ainakin kulutus väheni aika huomattavasti ku otin prikan variaattorista pois ja hukkaputken tukin

Edit: Diesis, siis :P


Sieltä letkusta tuli sellasella paineella kamaa, etten viittinyt jäädä odottelemaan milloin se loppuu.
Voisikohan toi hana olla viallinen.

Mites toi toisioilman kiertosysteemi (SAS) onko sulla se käytössä ? Kuuluuko siellä moottorin päällä muuten olla irrallaan sellainen lötköä kumia oleva huohotinputki?

Mitä pakoputkia kannattaisi katsella tohon, jos puhutaan suht.koht. vakioputkista. Nykyinen on sen verran ruosteinen, etten viitsi lähteä siitä hitsailemaan sitä hukkaa umpeen.