Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

adsaawd

26.11.2007 15:29

Niin ja toimii vieläkin kuin unelma.











70cc kampetta tulossa =)

18.1.2008 0:11

Isäukolla lahos derbi atlantiksesta kampura ym. koneen osaa ja se vaihtoi sitten osat uusiin alkuperäisiin varaosiin, maksoi ihan perkeleesti. Ja nyt tuota rotteloa ei saa käyntiin kirveelläkään.

Sen verran olen operaatiota seurannut että kipinä tulee, startti pyörii, männänrenkaat ja mäntä on oikein asennettu, läpät aukeaa kun niihin puhaltaa. Bensahana vittuilee minkä kerkeää, tai sitä se ukko ainakin kiroaa. Tämä ongelma on kierretty toimittamalla bensaa kohokammioon hanan ohi. Tulpan reiästä on myös kokeiltu laittaa bensaa, ääni vähän muuttui mutta ei kuitenkaan ollut lähelläkään käynnistymistä.

Kaikenmaailman kaasarin esilämmityksistä se vaahtoaa ja letkua tuntuukin olevan siellä atlantiksen konehuoneessa ihan kotitarpeiksi. Kaikki letkut ja johdot ei välttämättä ole siis kiinni siellä missä pitää. Kaiken tämän tulen tietenkin laittamaan kuntoon. Mutta kyseessä nyt kuitenkin on yksinkertainen 2-t kone, kipinä tulee, bensaa on, on kokeiltu ilmanputsarilla sekä ilman, kaasari putsattu (useasti), akku ladattu ja potkittukin käyntiin niin maan perkeleesti. EIKÄ KÄY.

Ensimmäisellä kasausyrityksellä se vitun valopää katkaisi toisen uuden männärenkaan ja laittoi sinne vanhan tilalle. Luonnollisestikaan ei käynnistynyt. Nyt sinne on kuitenkin vaihdettu oikeankokoinen männänrengas ja sen verran katsoin perään että mäntäkin meni oikein päin paikoilleen. Muutenkin skodessa on nyt kaikki rikkinäiset osat korvattu uusilla, mitään ilmeistä vikaa ei ole havaittavissa ja ennen kampuran hajoamista derbi on toiminut ihan nätisti.

Ainoa asia jonka voisin kuvitella vaikuttavan käynnistyvyyteen on se, että kaasarissa, imukaulassa taikka imuaukossa ei tunnu juuri minkäänlaista imua starttia pyörittäessä. Läpät voi asentaa vain oikein päin ja ne tuntuisivat aukeavan kuten pitääkin. Ei edes paperi heilahda, kun sitä pitää esim. imukaulan suulla. Onko tämä normaalia?

En ole ikinä skootteria omistanut, eikä suurempaa kiinnostusta muutenkaan ole näihin vehkeisiin. Mankia on ruuvattu jo vähän liikaakin ja nsr:n koneremonttikin on viime kesältä takana, joten jotain kokemusta sentään löytyy. Eli turha ehdottaa mitään "putsaa kaasari". Selvästikin käynnistymättömyys johtuu kasausvirheestä, koska puoli konetta on uusittu ja vieläpä orkkisosilla.

eli:
MIKÄ SKOOTTERIA KASATESSA YLEENSÄ MENEE VIKAAN?


Muuten kiinnostaisi vittuakaan tuota korjata, mutta kun tein diilin että pääsen ukon kyydillä mp-messuille kun saan sen skoden käymään.

Kiitos.

27.3.2008 19:58

Hönö kirjoitti:Isäukolla lahos derbi atlantiksesta kampura ym. koneen osaa ja se vaihtoi sitten osat uusiin alkuperäisiin varaosiin, maksoi ihan perkeleesti. Ja nyt tuota rotteloa ei saa käyntiin kirveelläkään.

Sen verran olen operaatiota seurannut että kipinä tulee, startti pyörii, männänrenkaat ja mäntä on oikein asennettu, läpät aukeaa kun niihin puhaltaa. Bensahana vittuilee minkä kerkeää, tai sitä se ukko ainakin kiroaa. Tämä ongelma on kierretty toimittamalla bensaa kohokammioon hanan ohi. Tulpan reiästä on myös kokeiltu laittaa bensaa, ääni vähän muuttui mutta ei kuitenkaan ollut lähelläkään käynnistymistä.

Kaikenmaailman kaasarin esilämmityksistä se vaahtoaa ja letkua tuntuukin olevan siellä atlantiksen konehuoneessa ihan kotitarpeiksi. Kaikki letkut ja johdot ei välttämättä ole siis kiinni siellä missä pitää. Kaiken tämän tulen tietenkin laittamaan kuntoon. Mutta kyseessä nyt kuitenkin on yksinkertainen 2-t kone, kipinä tulee, bensaa on, on kokeiltu ilmanputsarilla sekä ilman, kaasari putsattu (useasti), akku ladattu ja potkittukin käyntiin niin maan perkeleesti. EIKÄ KÄY.

Ensimmäisellä kasausyrityksellä se vitun valopää katkaisi toisen uuden männärenkaan ja laittoi sinne vanhan tilalle. Luonnollisestikaan ei käynnistynyt. Nyt sinne on kuitenkin vaihdettu oikeankokoinen männänrengas ja sen verran katsoin perään että mäntäkin meni oikein päin paikoilleen. Muutenkin skodessa on nyt kaikki rikkinäiset osat korvattu uusilla, mitään ilmeistä vikaa ei ole havaittavissa ja ennen kampuran hajoamista derbi on toiminut ihan nätisti.

Ainoa asia jonka voisin kuvitella vaikuttavan käynnistyvyyteen on se, että kaasarissa, imukaulassa taikka imuaukossa ei tunnu juuri minkäänlaista imua starttia pyörittäessä. Läpät voi asentaa vain oikein päin ja ne tuntuisivat aukeavan kuten pitääkin. Ei edes paperi heilahda, kun sitä pitää esim. imukaulan suulla. Onko tämä normaalia?

En ole ikinä skootteria omistanut, eikä suurempaa kiinnostusta muutenkaan ole näihin vehkeisiin. Mankia on ruuvattu jo vähän liikaakin ja nsr:n koneremonttikin on viime kesältä takana, joten jotain kokemusta sentään löytyy. Eli turha ehdottaa mitään "putsaa kaasari". Selvästikin käynnistymättömyys johtuu kasausvirheestä, koska puoli konetta on uusittu ja vieläpä orkkisosilla.

eli:
MIKÄ SKOOTTERIA KASATESSA YLEENSÄ MENEE VIKAAN?


Muuten kiinnostaisi vittuakaan tuota korjata, mutta kun tein diilin että pääsen ukon kyydillä mp-messuille kun saan sen skoden käymään.

Kiitos.



Itse olen koonnut skoottereita atomeiksi ja kasannut net. Vähän viittaa siihen että tiivisteet uupuu? tai sit kampuran asennuksessa tullut virhe? Entä stefat? ne voivat vuotaa tai jos nekin on uudet sun isäs ei oo laittanu niitä oikein paikalleen

27.3.2008 22:20

Mulla on myytävänä atlantikseen lähes kaikka katteet ehjinä. YV:tä kehiin jos kiinnostaa

31.3.2008 23:11

Mimmonen palautussysteemis tämmöses atlantikses on käynnistypolkimelle? Onko siellä kopan sisällä jokin jousi? Mikä näissä mahtaa hajota yleensä kun ei poljin enää palauta vai lähteekö vaan esim joku jousi pois paikalta? Ei ole mun mopo eikä vielä suurempia mahdollisuuksia purkaa ja kattoo rakennetta niin kysyin ihan sen takia jos jollain tietoa löytyis?

1.4.2008 12:40

Avaa se musta koppa siitä varikopan kyljestä ja ruiskuta sinne reilusti crc:tä tai muuta vastaavaa. Itselläni ainakin auttoi palauttamisongelmaan.

2.4.2008 3:51

kuinka suuri merkitys tolla muovisella kehällä mikä on ns tuuletin variaattorissa ? kun jäi vinoon ja otti käynnistys systeemiin kiinni ja suli :D

2.4.2008 15:58

pappa6 kirjoitti:kuinka suuri merkitys tolla muovisella kehällä mikä on ns tuuletin variaattorissa ? kun jäi vinoon ja otti käynnistys systeemiin kiinni ja suli :D


toiminu moitteettomasta ilman sitä kesän

8.4.2008 17:12

minkäläinen skode tää atlantis on? tehot vakiona?kuinka vaikea virittää? saako muina värinä uutena kuin mustana? ( oulu)

8.4.2008 19:53

Minkä painoiset rullat atlantiksessa on vakiona? voisittako laittaa YV:llä tiedon tästä?

miten saa pois sen muovi osan istuimen takaa

12.4.2008 12:03

http://www.bikez.com/pictures/derbi/200 ... 0Derbi.jpg
toij juttu josta takana istuva voi pitää kiinni.

16.4.2008 22:17

Tere. Kysyn kaverin puolesta semmosta, että mistä tähän skootterii saa etulokareita muualta ku maahantuojalta?

16.4.2008 23:40

miten toi kone kestää?
miten kiihtyy vakiona?
miten kulkee vakiona?
saako hyvin varaosia?

Hei tarttis apuu..

19.4.2008 18:20

juu täs on tullu mieleen vähitellen että pitäskö derbi atlantis herätellä horroksesta, kyseinen skootteri on levänny muutaman vuoden tuolla mummolan navetassa käyttämättömänä.. siinä on ollu vikaa ettei lähe käyntiin. ollaan koluttu suht hyvin koko mopo, mut sitte huomattiin yks erityinen seikka:
ku käynnistetään sähköstartilla + imu päällä ja HUOM kaasu pohjassa, eli tulpan pitäisi kastua vai? no kuitenkin tulppa ei kastu. oonko ihan käetön, onko jollaki kokemusta?

Edit: ja niin mun tietojeni mukaan kyseessä on 2003 vuosimalli

Mio

20.4.2008 22:42

Mikä ton -04 piaggio diesiksen/derbi atlantiksen vakiosuuttimen koko on?