Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.5.2010 0:31

vehkavil kirjoitti:Mikä ton SAS järjestelmän idea muuten on? Kierrättää pakokaasua kaasarin kautta..ööö... mitä tästä hyödytään?
Tuntematta kyseisen järjestelmän toimintaperiaatetta, veikkaisin systeemin liittyvän päästöjen vähentämiseen ja ensisijaisesti palamattomien hiilivetyjen (HC-yhdisteet) määrän minimointiin. Näin ainakin useissa muissa mopoissa. Päästödirektiivit ovat tiukentuneet ja kaasutintoimisten 2T-moottoreiden on yhä vaikeampi täyttää kiristyneitä määräyksiä ilman erinäisiä saasteenestojärjestelmiä.

5.5.2010 16:59

Eli onko tosta nyt mitäään haittaa ku vaihtaaa teharin niin ku tuo SAS järjestelmä poistuu käytöstä? ku sehän on vaaan vakioputkessa

5.5.2010 20:10

Reke kirjoitti:Eli onko tosta nyt mitäään haittaa ku vaihtaaa teharin niin ku tuo SAS järjestelmä poistuu käytöstä? ku sehän on vaaan vakioputkessa

lisää päästöjä :x
E: eihän sas järjestelmä edes vaikuta tehoihin? Välillä kannattaa puhdistaa se sas järjestelmä, jos siis vakio putki kiinni.

6.5.2010 16:26

Ja se SAS ei kierrätä mitään kaasarin kautta, vaan suodattimen kautta(se joka on vauhtipyörän yläpuolella), ja kumiletkulla varikoppaan varin taakse ;)

Ja tehoputkella sen koko järjestelmän saa heittää nurkkaan sen tonnin painavan vakioputken kanssa, suosittelen jättämään pelkästään sen kumiletkun joka menee lohkoihin kiinni jos ajaa kurakeleillä eikä halua paskaa sinne variaattoriin pyörimään :-)

tietääkö kukaan

6.5.2010 21:39

tietääkö kukaan minkä kokoin suutin on derbi atlantis -09 ja minkä painoset rullat on vakiossa?

Ei toimi

8.5.2010 14:25

Noniin elikkä ongelma on että ei vain yksinkertaisesti kulje eteen päin. Kun kaasuttaa niin kuuluu vain booooooooo ja kulkee tavallista hitaammin.Prikka pois ja ilmanputsarista messinkilevy. Vakio suutin paikalla. Isomman suuttimen osto? vai onko jokin muu ongelma?




Nyt on suutin vaihdettu ja vakio suutin oli kokoa 53. olin hieman ihmeissään mutta samalla ongelma poistui.

15.5.2010 8:17

Minkä painoiset vakio rullat on derbissä vm 04? rullien koko on 19x15,5 mutta paljonko ne painaa?

Taas kysymys.

17.5.2010 12:17

Tehari ja prikka pois niin minkä painoiset rullat pitää vaihtaa -08 atlantikseen.

17.5.2010 15:26

Aleksi1993 kirjoitti:Tehari ja prikka pois niin minkä painoiset rullat pitää vaihtaa -08 atlantikseen.

se nyt on gramman kevyemmät kun alkuperäiset, mutta ei mtn tietoa minkä painoiset vakiot on. :s. Ite laitoin easylta tulee gramman kevyemmät kuin piaggio diesiksessä, tekniikaltaan ja ulkonäöltään aika sama laite.

derbi atlantis teharilla

18.5.2010 17:18

Onko välttämätöntä vaihtaa atlantikseen rullat ja muut varin säätö osat jos ostan gianellin teharin?

18.5.2010 17:26

phellow kirjoitti:Onko välttämätöntä vaihtaa atlantikseen rullat ja muut varin säätö osat jos ostan gianellin teharin?

ei siitä muuten mitään iloa ole, eli on välttämätöntä.

18.5.2010 19:13

Minkä kokoista suutinta suunnilleen, kun ottaa kaasarista sen messinkilevyn pois? Vuosimalli on 05.

18.5.2010 20:29

~PeeVee~ kirjoitti:Minkä kokoista suutinta suunnilleen, kun ottaa kaasarista sen messinkilevyn pois? Vuosimalli on 05.

laita 2-5nroa suurempi. tai säädä neulan prikka rikkaimmalle.

22.5.2010 23:36

Mistähän saisi vuoden '05 atlantikseen uusia cdi-bokseja?

23.5.2010 9:33

Hiltune kirjoitti:Mistähän saisi vuoden '05 atlantikseen uusia cdi-bokseja?

easypartsilta ainakin luulis saavan. Ota malliksi piaggio diesis.
http://www.easyparts.nl/showdrawing/890 ... vices.html
siitä tuo 3. hintaa suunnilleen 50€+12€ postit.