Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

5.4.2010 19:29

Vaikuttaako rullien keventäminen huippuihin?

5.4.2010 20:34

ei vaikuta.

6.4.2010 13:09

Minkä painoiset on DNA:n vakiorullat?

6.4.2010 15:07

Koko 19x15.5. Paino 7.5G

10.4.2010 21:41

Mistäköhän löytyy gileran jännitteen säädin kun pitäs sitä kattoo ku palaa aina kaikki valot jos yks palaa

15.4.2010 11:38

Missähän mahtaa sijaita tuon DNA:n maadoitusjohto? :)

15.4.2010 16:15

maadoitusjohdot löyty gilerassa muistaakseni siitä oikean takakatteen alla startin releen vieressä

20.4.2010 17:48

Nacht kirjoitti:Vaikuttaako rullien keventäminen huippuihin?

vaikuttaahan ne, liian kevyet ruallat kun laittaa niin huippunopeus laskee

6.6.2010 12:33

nosliw_ kirjoitti:
Nacht kirjoitti:Vaikuttaako rullien keventäminen huippuihin?

vaikuttaahan ne, liian kevyet ruallat kun laittaa niin huippunopeus laskee

Osaatko sanoa että tipuittaisivatko nämä* rullat huippuja.
Pieni pudotus huippuihin voisi olla tarpeen ettei rakas ystävämme poliisi veisi rakasta kilpeäni.

* http://www.mc-scatter.com/rullasarja-155mm-p-1255.html

7.6.2010 14:27

en usko, että on mitään järkeä laittaa vakio 7.5g rullien tilalle nuita rullia. huippunopeus tietenkin pienenee,mutta kone alkaa aika varmasti huutamaan.

7.6.2010 17:21

-Jebu kirjoitti:en usko, että on mitään järkeä laittaa vakio 7.5g rullien tilalle nuita rullia. huippunopeus tietenkin pienenee,mutta kone alkaa aika varmasti huutamaan.

Voipi olla näin. Saisikohan gramman pudotuksella huippuja alas ilman kamalia huudatuksia?

11.6.2010 14:49

Lieköhän kohta pari vuotta kun viimes täälläkin käyny... Huh. Ja aina vaan pyörii laite osina nurkissa. :| Noh, jospa tuon vielä kesän aikana johonkin kuosiin sais. Suunnitelmissa vähän kaikenlaista, esim duck tail, crossistonga, bomber tyylinen keula tuplavaloilla, ehkä joku mini tuulenohjain siihen. Nuo DNA:n muodot on mielestäni vähän turhan kohteliaat ja pyöreät. Alkais värkkään kuidusta vähän räyhäkkäämpiä katteita. Niin ja persettä pitäis levittää. Suunnittelin että tekisi varaosavilkuista uudet takavalot. Saisi aika julman näköisen.

Tekniikkapuolella nyt vaan ongelma kun 70cc Manston Replica lähti myyntiin aikoinaan ja sille tuli tehtyä lohkojen avarrus niin eipä tuohon oikeen uskalla alkuperäistä pyttyä yrittää nakata kun jää tiivisteen reuna johonkin millin luokkaan... Niin ja voi vaan kuvitella miten virtaukset menee jos edes yrittää. Jos ei sitten vakiopyttyyn tekis vähän täytehitsausta kanavien reunaan ja avartais sitten sopivaksi. Tuskinpa sekään oikeen minkään arvoinen idea. :s

Nooh, updeittiä sitten kun jos jotain aikanaan tapahtuu tuolle kulkineelle. Johan se on jo kolme tai neljä vuotta tallissa seissyt. Alkaa olemaan jo itse ukkoki vähän turhan vanha skootterin puikkoihin, mutta samapa tuo, hulluus ja harrastus.

13.6.2010 23:47

HulluJanne kirjoitti:tekstiä

Hyvältä kuulostaa! :D

14.6.2010 2:51

No niin, nyt on vähän jatkettu rojektia vakavammalla otteella. Moottorin lohkoja on tullut silotettua, tarkoituksena maalata kiiltävällä mustalla. Ostin Mastonin metallimaalia, en nyt yhtäkkiä muista oliko se Hammer vai mikä, ei kuitenkaan vasaralakkaa, vaan jotain hyvin siliävää maalia. Hiton hankalia pikku poimuja ja suden kuoppia noissa lohkoissa. Pitäisi dremelikopioon hommata uusia kärkiä... Hitto kun siitäkin hajosi jatko "letku", laakerit sileenä. Noh, pitää jotku RC auton laakerit laittaa siihen, maksaa parisen euroa.

Mitäs muuta. Vanteen reunaa tuli hinkattua. Takavanteessa siis tämä "edustuspuolen" reuna on kiillotettu jo joskus vuosia sitten, mutta ei ole viimeistelty. Vielä vaatisi varmaan 800->1200->1500->Chrom Glans käsittelyn... Ja sitten vielä kolme muuta reunaa 8o

Tänään laitoin palikoita sen verran hollille että renkaillaan seisoo, tai keskituella. Sitten kokeilin vähän aloitella takakatteiden suunnittelua. Peitin takapään sanomalehdillä ja maalarinteipillä kiinni, uretaania perään, mutta ekaa kertaa kun tuon uretaanin kanssa pelleilin, niin nehän valu aikalailla pitkin lattioita. Olisi pitänyt runko kipata kokonaan nurin niskoin. Nooh, huomenna ostamaan lisää mössöä ja mietiskelemään uusia lähestymistapoja.

Etukatteet ei myöskään sovi silmään joten ne taidan myös tehdä (jos sinniä piisaa) itse.

Crossitankoa olen myös mallaillut paikalleen, tupet laitoin jo näön vuoksi kiinni sekä jarruheebelit. TNT:n tangonkiinnikkeet tulossa jossain vaiheessa, ilmeisesti värinä perus hopea/alumiini. Siniset ehkä sopis noiden etupumppujen ylätulppien kanssa, mutta toisaalta sävyeroa voi tulla ja riskinä kuusenkoristetyyli...

Rungon ajattelin maalata kirkkaalla mustalla. Tarkoituksena siis olisi tulla kirkas puna/musta väritys.

Jostain syystä itellä on semmonen ihme perversio että kaikki pyörät näyttää ilman katteita paremmalta, lähinnä niin että renkaat, stonga, penkki. En tidä mistä tuo tulee, mutta oi että kun laitoin sen crossitangon tuohon hollille teipillä ja penkki + "tankki" paikalleen niin olihan se päheen näkönen. Keula on tällä hetkellä täysin alaston. Suunnitelmia pitää hioa.

Keula tuskin tulee pysymään vakiona. Tarkoituksena olisi hankkia kirkaslasiset tuplavalot (mistähän sais edullisesti?) ja niihin keltaiset xenonit. Kyllä, luitte oikein. Hommasin keltaiset xenonit autoon tuossa jokunen vuosi sitten kiinasta ja kyllä niistä tulee mun "tuotemerkki" kaikkiin tuleviin kulkineisiin. Esim. sumussa noilla näkee tosi hyvin.

Haave tottakai olisi saada jonkun Buellin valomaski tuohon, mutta veikkaanpa ettei budjetti riitä/mistään ei tuommoista purkuosana löydä.

14.6.2010 12:25

Löysin muuten tällaisen projektinalun gilera dna:n facebook ryhmän fanikuvista:
Kuva
Omasta mielestä ainakin todella hieno :eek: