Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Gilera DNA 50

13.6.2012 15:56

Mikähän ois gilera dna:ssa vika kun lämmänä ei toimi yhtään.Kylmänä antaa ajaa vähän matkaa mut kun kone lämpiää niin hyytyy eikä liiku omin voimin oikein yhtään.Oisko hihna venyny vai oisko väljä.Ei myöskään lämmänä kierrä mihinkään.

Re: Gilera DNA 50

27.3.2013 0:31

Itellä on ihan sama ongelma! Mittasin just puristukset ni ne on noin 9kg/cm2. Paljon niitten pitäs olla? Ja vaikuttaako tuorevoitelun ylituotto tohon ongelmaan?

Re: Gilera DNA 50

27.3.2013 17:13

Vastapainejous löystyny?

Re: Gilera DNA 50

28.3.2013 1:05

Ei se vastapainejousi tai muukaan variaattori nyt moottorin toimintaa liity mitenkää.

Re: Gilera DNA 50

28.3.2013 1:29

Itseasiassa variaattori vaikuttaa merkittävästi moottorin toimintaan/luonteeseen.

Re: Gilera DNA 50

29.3.2013 1:33

Niin, mutta ei tässä tapauksessa, koska variaattoriin ei moottorin lämpötila vaihtelut vaikuta. Minulla tuoreöljyvoitelun pumppu puskee liikaa öljyä, olisiko tässä syy?

Re: Gilera DNA 50

30.3.2013 12:48

Mitenkäs niin ei vaikuta?Kyllä se variaattori toimii ihan eri tavalla lämpösenä ja kylmänä.

Re: Gilera DNA 50

2.4.2013 10:59

Luitko ollenkaan noita kysymyksiä? Varmaan ymmärrät että tässä tapauksessa variaattori ei liity ongelmaan, tai ainakin luulen niin. Variaattorin lämpötilakaan ei vaikuta siihen, että moottori eikäy lämpimänä ja lähestulkoon sammuu. Onko vika siis liiallisessa öljyn saannissa vai missä? Ja paljonko puristus paineet pitää olla?

Re: Gilera DNA 50

16.4.2013 22:40

Ainii ne mun puristuspaineet oli 9 kg/cm2. En tiiä onko ne alhaset. Jos on niin oisko mahd. syy toisen männänrenkaan katkeaminen?

Re: Gilera DNA 50

19.7.2014 7:00

Ettei ois suutin tukossa? Mahdollisesti kylmänä automaattiryyppy antaa ruokaa ja kun lämpenee, lähtee pois päältä ja homma ei toimikaan...

Millä tavalla kone käyttäytyy lämpimänä? Miltä kone kuulostaa kun se hyytyy?

Puristukset kuulostais olevan kohillaan, vaikken ohjearvoa tiedäkään.

Savuttamisesta ja hajusta kyllä huomaa jos pumppaa liikaa öljyä...