Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

30.9.2010 17:30

Dude123 kirjoitti:Kui paljo toi DNA kulkee vakiona ja kiihtyykö hyvin?

Menee noin 50km/h ja kiihtyy lähes kaikkia muita vakioskoottereita nopeammin.

2.11.2010 22:24

Mulle tuli kaverin DNA laitettavaksi. Oli kolaroinut fillaristin kanssa ja etumaski on nyt säpäleinä.
Noh, etumaskit sikseen, suurin ongelma on se että moottori ei käynnisty kunnolla/ välillä ollenkaan kyseisen tapaturman jälkeen.

Siinä jutellessa tuli tietoon ettei pyörään ole tehty minkään nimistä huoltoa varmaankaan yli 1,5 vuoteen :lol: Joten päätin aloittaa kaasarin puhdistuksella, siinä purkaessa huomasin että ilmanputsari ei ollut kiinni kaasuttimessa vaan roikkui löllönä kiinnikkesissään. (Liekkö kolarissa irroonut(ko?))
Noh sain kumminkin kaasarin huuhdeltua ja putsattua kunnolla ja laitettua kiinni.

Ainoa ongelma tuli siinä kun vaihdoin samalla kaikki bensa ym. letkut uusiin niin nyt ei muista että mihin autom. benahanan alipaine letku tulee kiinni. :nolo: Vaihtoehtoinahan ovat kaksi pälleekkäin olevaa liitintä jotka näkyvät kun katsotaan kaasutinta mopon oikealta puolelta ja se joka on aivan kaasuvaijjerin kiinnituksen vieressä.

Että jos joku teistä Gileran omaavista henkilöistä jaksaisi katsastella omaa kaasutintaan ja katsoa että mihin se alipaine letku tulee kiinni =)

Re: Gilera DNA 50

21.7.2011 11:52

Minkä kokoinen suutin kurittomalle putkelle/gianelli go:lle?

Re: Gilera DNA 50

21.7.2011 14:04

N. 5 numeroa suurempi.

Re:

28.9.2011 13:39

JoGe_ kirjoitti:Mulle tuli kaverin DNA laitettavaksi. Oli kolaroinut fillaristin kanssa ja etumaski on nyt säpäleinä.
Noh, etumaskit sikseen, suurin ongelma on se että moottori ei käynnisty kunnolla/ välillä ollenkaan kyseisen tapaturman jälkeen.

Siinä jutellessa tuli tietoon ettei pyörään ole tehty minkään nimistä huoltoa varmaankaan yli 1,5 vuoteen :lol: Joten päätin aloittaa kaasarin puhdistuksella, siinä purkaessa huomasin että ilmanputsari ei ollut kiinni kaasuttimessa vaan roikkui löllönä kiinnikkesissään. (Liekkö kolarissa irroonut(ko?))
Noh sain kumminkin kaasarin huuhdeltua ja putsattua kunnolla ja laitettua kiinni.

Ainoa ongelma tuli siinä kun vaihdoin samalla kaikki bensa ym. letkut uusiin niin nyt ei muista että mihin autom. benahanan alipaine letku tulee kiinni. :nolo: Vaihtoehtoinahan ovat kaksi pälleekkäin olevaa liitintä jotka näkyvät kun katsotaan kaasutinta mopon oikealta puolelta ja se joka on aivan kaasuvaijjerin kiinnituksen vieressä.

Että jos joku teistä Gileran omaavista henkilöistä jaksaisi katsastella omaa kaasutintaan ja katsoa että mihin se alipaine letku tulee kiinni =)


Se alipaine letku tulee kaasuttajan ja imukaulan rajalle.

Re: Gilera DNA 50

5.4.2012 15:23

Tietääks joku et miten ne kaasarin letkut oikeen menee ku menin ite irrottaa ne enkä muista miten ne laitetaa enää :D ja mistä löytyy kaasarinläppiä ?

Re: Gilera DNA 50

20.4.2012 7:52

Oisko kellään tietoa että minkä merkkinen kone dna on ? :)

Re: Gilera DNA 50

20.4.2012 9:45

Piaggio.

Re: Gilera DNA 50

21.4.2012 9:32

Teittiö kirjoitti:Tietääks joku et miten ne kaasarin letkut oikeen menee ku menin ite irrottaa ne enkä muista miten ne laitetaa enää :D ja mistä löytyy kaasarinläppiä ?

http://www.easyparts.nl/choosedrawings/ ... NA_50.html
Tuosta löytyy kattavat räjäytyskuvat DNA:sta, myös kaasarista. Toivottavasti niistä on apua :)

Re: Gilera DNA 50

21.4.2012 20:40

Sudee kirjoitti:Piaggio.


-kiittti :)

Re: Gilera DNA 50

26.4.2012 21:22

Moro, nyt tarvittaisiin hieman apua eli ostin vähän aika sitten tuolaisen gilera dna 50 gp experience skootterin josta on prikka/prikat otettu pois variaattorista. Kulkee tällä hetkellä sen noin 70km/h ja haluaisin sen kulkemaan hieman vähemmän, ettei tule kevari veroa yms... :|

Kaverini sanoi, että minun kannattaisi vaihtaa kevyemmät rullat tuohon, niin huippunopeus laskisi alle verorajan, mutta se teho menisi kiihtyvyyteen, pitääkö paikkansa? :P

Jos pitää, niin eikö tämän Gilera DNA:n vakio rullat ole tuon kokoiset ->19x15.5. Paino 7.5G , eli miten paljon kevyemmät rullat pitäisi/kannataisi ostaa? :roll:

Haluaisin siis skoban kulkemaan alle verorajan eli 65km/h

Kiitos jo etukäteen vastauksista! ;)

Re: Gilera DNA 50

26.4.2012 21:30

Helpoiten saat kulkemaan hieman alle 65 km/h, kun viilaat variaattorin prikkaa ohuemmaksi. Hyvä nyrkkisääntö on 1 millin ohuempi prikka tuo nopeutta lisää noin 6 km/h.

Rullia vaihtamalla ei nopeutta säädetä. Jos laitat kevyemmät rullat, niin kiihtyvyys laskee roimasti, sillä moottori kiertää tällöin yli tehoalueen ja tehoa siten saatavissa vähemmän.

Re: Gilera DNA 50

26.4.2012 21:45

Homman nimi onkin se, että variaattorin prikka/prikat on poistettu kokonaan pois liikkeessä edellisen omistajan toimesta ja ne prikat on lentänyt siellä roskiin,joten niitä ei ole :s

Eikö siis noilla kevyemmillä rullilla saa huippunopeutta laskettua edes hieman? Se ei haittaa jos vaikuttaa myös kiihtyvyyteen hieman alentavasti...

Re: Gilera DNA 50

26.4.2012 22:29

Ei yksinkertaisesti onnistu, sillä se kiihtyvyys alenee niin merkittävästi, että sen jälkeen mummotkin vetää rollaattorilla ohi. Käyt jälleenmyyjältä ostamassa uuden prikan, maksaa muutaman euron. Spare Wheelistäkin löytyy niitä.

Re: Gilera DNA 50

1.5.2012 17:27

Okei, selvä juttu (: Tosiaan tällä hetkellä prikka poissa ja kulkee sen noin 70km/h miten tuota saisi kuristettua niin, että kulkis alle verorajan eli 65km/h ? :roll: Tuo prikka on yksi vaihtoehto, mutta toisaalta vakiolla ei tekisi mieli ajella ja olla tien tukkona, mutta en taas halua saada kevariveroa :s , että kun kulkisi sen noin 60-64km/h niin olis hyvä :P