Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

23.10.2003 18:01

Mutta toi hinta minkä baseq makso niin on aika normaali hinta ja 10€ renkaan vaihdosta on musta liikaa!!

6.11.2003 22:53

Haukka kirjoitti:tää menee nyt vähän offtopic mutta sellaista että onko aeroxissa aluvanteet? :D

kui monessa skootterissa oot nähny pinnavanteet/levyvanteet?

5.12.2003 13:12

mulla makso vaihto 5€. ja meni ehkä 5 min... jos niinkään pitkään. ja oon ajanu 50km puhenneella eturenkaalla :D eikä mitään ongelmaa. eli kyllä sen 200m voi työntää... :retee:

30.12.2003 10:30

Eilen olin vaihtmassa faijan kaa sen työpaikalla takarengasta joka oli puhjennut. Allrightista ostin Dunlop D305-renkaan. Hintaa oli semmoset 70€ mutta näin uudenvuoden alla myi vähän halvemmalla tais olla 66€..
:-?

Kooltaan mulle pitäis käydä 130/60-13 rengas, mutta ostettiin 70 sarjalainen. Tarkoituksena tietysti pieni nopeuden lisäys..

Kun lähettiin vaihtamaan (faija on autoliikkeessä töissä, joten meillä oli rengaskone) niin kateltiin vanhaa rengasta ni siinä oli enemmänkin jotain viiltoja ja hyvin pieniä "möykkyjä". Kun otettiin vanha nakki pois vanteelta paljastu karu totuus.. Vanha omistaja (ostin siis käytettynä) oli yritellyt itekkin paikkailla sitä rengasta joidenkin "mössöjen" avulla.
Sepäs oli ihan puurona ja syövyttäny maalia pois vanteesta. Onneks se ei näy ulospäin..

No siinä sitten hinkattiin ne mössöt pois vanteesta ja maalattiin se sisäpinta spreillä.

Sen jälkeen ei muuta kun rengaskoneella laittamaan uutta rengasta vanteelle, joka onnistu melko nopeasti.

Lopputulos erittäin tyytyväinen. Hintaa se 66€ joka meni siis renkaasta.
(Jos joku vielä ihmettelee niin kyseessä oli tubless eli sisäkumiton rengas) :wink:

kuvia (kunhan ehin): www.bikepics.com/members/joonas51/00area51/

5.1.2004 16:22

Minulta puhkesi viime kesänä rengas, kun olin ajelemassa Mankissa( :eek: ). Yhtäkkiä aloin ihmettelemään, kun vauhti tuntui alamäestä huolimatta vain hidastuvan. Pysäytin sitten tien reunaan ja totesin että matka päättyy siihen. Lasinsiru oli tehnyt pienen reijän takakumiin. Mutta kun hätä on suurin, on apukin lähellä; työnsin skoden noin kilometrin verran läheiselle Shellille, jossa sattui olemaan rengashuolto. Tubeless-renkaan paikkauttaminen maksoi kokonaiset viisi euroa. Eli korjaaminen kannattaa.

5.1.2004 18:37

takarengasta oon yrittäny irrotella koko illa tuolla 10 asteen pakkasessa ja ei oo lähteny irti... pakoputki pitäs ottaa kokonaan pois että saisin sen irti näin:
j-p kirjoitti:Takarengas (levyjarru)

Pakoputki irti, alkukäyrää ei tarvitse irroittaa. ruuvataan ne 5-6 kuusiokolopulttia irti. Nyt rengas irti ja kumi vaihtoon. Levyjarrullisessa versiossa ei välttämättä tarvitse irrottaa jarrusatulaa
(joku voi korjata jos eri malleissa irrotussysteemi on erilainen)

se on vaa yks kokonaine putki eikä mistää kohi "katki". pelekkiä hitsaus saumoja vaan joissain kohi...

5.1.2004 19:37

luuri kirjoitti:takarengasta oon yrittäny irrotella koko illa tuolla 10 asteen pakkasessa ja ei oo lähteny irti... pakoputki pitäs ottaa kokonaan pois että saisin sen irti näin:
j-p kirjoitti:Takarengas (levyjarru)

Pakoputki irti, alkukäyrää ei tarvitse irroittaa. ruuvataan ne 5-6 kuusiokolopulttia irti. Nyt rengas irti ja kumi vaihtoon. Levyjarrullisessa versiossa ei välttämättä tarvitse irrottaa jarrusatulaa
(joku voi korjata jos eri malleissa irrotussysteemi on erilainen)

se on vaa yks kokonaine putki eikä mistää kohi "katki". pelekkiä hitsaus saumoja vaan joissain kohi...


Eli uudemmissa piaggioissa/gileroissa ei olekaan enää erillistä irroitettavaa alkukäyrää, joten koko putki pitää irroittaa. Ainakin mitä oon kattonu DNA:n takarengasta, niin siinä on erillinen osa, jossa jarrulevy on kiinni. Eli levy ei ole suoraan vanteessa. Takajarruihin ei tarvi koskea takarengasta irroitettaessa.

5.1.2004 20:05

HulluJanne kirjoitti:Eli uudemmissa piaggioissa/gileroissa ei olekaan enää erillistä irroitettavaa alkukäyrää, joten koko putki pitää irroittaa. Ainakin mitä oon kattonu DNA:n takarengasta, niin siinä on erillinen osa, jossa jarrulevy on kiinni. Eli levy ei ole suoraan vanteessa. Takajarruihin ei tarvi koskea takarengasta irroitettaessa.

jeppex... pitää vielä yrittää saaha se rengas irti nyt ku isäki tuli kotia.

5.1.2004 22:20

nyt on renkaat auton peräkontissa ja oottaa että huomenna vaihetaan nakit niihi... 8)

6.2.2004 22:39

kukaan ei laita pikkumopojen rengasvaihtoohjeita??!?!?! :)

16.2.2004 23:17

Belzepub kirjoitti:kukaan ei laita pikkumopojen rengasvaihtoohjeita??!?!?! :)


Tää on skode-puolella.

30.3.2004 20:35

ite sain renkaanvaihdon samaan hintaan kun ostin renkaan.. Muuten.. ei oo mitään järkeä pilata hyviä vanteita jos ei ole vähääkään renkaanvaihto taitoja. Niistä nimittäin saa tod. näppärästi maalit lähtemään + muita mukavia koloja varsinki jos pitää irrottaa TUBELESS
rengas.

8.4.2004 18:31

Siis vaihtavatko ne huoltoasemalla renkaat? Onko niillä rengaskone? Tubeless kyseessä.

8.4.2004 19:00

tonza19 kirjoitti:Siis vaihtavatko ne huoltoasemalla renkaat? Onko niillä rengaskone? Tubeless kyseessä.
Joissain paikoissa vaihetaan, joissain ei. Käy kysymässä niin selviää.

8.4.2004 19:34

Perhana ku ei jaksais polkea, on niin pitkä matka tuonne huoltsikalle jossa epäilisin että vaihto voitais suorittaa.