Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

tubeless

25.9.2005 13:26

Hmm mites jos pistää tubeless renkaaseen sisäkumin? Onko sen paine riittävä painamaan sen ulkokumin paikalleen?

Re: tubeless

25.9.2005 16:46

Psymosh kirjoitti:Hmm mites jos pistää tubeless renkaaseen sisäkumin? Onko sen paine riittävä painamaan sen ulkokumin paikalleen?


Miksi pirussa sinne pitäisi laittaa sisäkumi? Ja ei kannata kokeilla, jos ihan pakko on sisäkumillinen rengas saada niin osta myös uusi ulkokumi!

Re: tubeless

11.12.2005 4:16

WTF kirjoitti:Miksi pirussa sinne pitäisi laittaa sisäkumi? Ja ei kannata kokeilla, jos ihan pakko on sisäkumillinen rengas saada niin osta myös uusi ulkokumi!


Kyllä tubeles ulkorenkaaseen voi ihan hyvin laittaa sisäkumin, jos tarvetta on. Paineet riittää toki.

Eri asia tosiaan on, tarviiko sitä sisäkumia ollenkaan. Jos jostain syystä tarvii, sinne vaan.

... on siis ihan sama juttu kuin autossakin...

6.1.2006 1:27

Grishenko kirjoitti:No kyllä sä tota hommaa vähän dramatisoit, kyllä se hoituu ihan fairylla, rengasraudoilla ja käsipumpulla. Ainakin 2 kertaa olen niitä käyttäny ku vaihdoin... :-?


juuh ja kun mä vaihoin rengasta ni pistin mäntysuopaa reippaasti väliin ni kyllä se sitten pamahti paikoillee paineilmalla

2.2.2006 17:47

koska, mopolla saa alkaa ajamaan kesärenkailla

2.2.2006 19:01

hitman^ kirjoitti:hmm joku puhu et rengas liikeessä vaihattannu renkaan ja vanne meni siellä huonoon kuntoon sanotaanko näin se asentaja oli varmaa joku vitun harjottelija kun minä en oo vittu ikinä ennen vaihtannu takanakkii ni kaverin faijan rengas liikeessä vaihdettiin ite käytimme sitä konetta niitten faija vähä jeesas mut voi vittu mulla ei tullu mitään jälkiä
Taidat puhuu mun vanteesta

2.2.2006 19:02

viuhuri kirjoitti:koska, mopolla saa alkaa ajamaan kesärenkailla

Mahtanee olla sama kun autoillakin eli maaliskuun alusta tai sitten kelien mukaan.

joo

7.2.2006 19:20

joo niin mahtanee:)

Renkaiden vaihto

20.2.2006 16:59

Itelläki kohta tuo renkaitten vaihto eessä ku pitäs uudet päällykumet hommata alle.Onkohan kellään kokemuksia noista Mitroc:in kumeista??kannattaako ostaa?

Re: Renkaiden vaihto

19.3.2006 0:44

Suzuki92tuning kirjoitti:Itelläki kohta tuo renkaitten vaihto eessä ku pitäs uudet päällykumet hommata alle.Onkohan kellään kokemuksia noista Mitroc:in kumeista??kannattaako ostaa?
Osta multa jos haluut. ei käytetty yhtää.

29.3.2006 14:21

Onks suositella halpaa rengasfirmaa Espoosta vaihto ja uus nakki takavanteelle. Kokemuksia liikkeistä täältäpäin?

29.3.2006 14:31

elikkä on sellane ongelma kumin kanssa eli kun laitan sen vanteelle niin jostain kohtaa jää kapeaksi eikä asetu vanteen reunoille vaan jää sinne keski uraan, oon pumpannnu renkaaseen ilmaa mut ei oo auttanu, kannattaako laittaa jotain saippuaa ja mennä huoltiksel laittaa kunnol ilmaa?

29.3.2006 15:41

2fast 4you kirjoitti:elikkä on sellane ongelma kumin kanssa eli kun laitan sen vanteelle niin jostain kohtaa jää kapeaksi eikä asetu vanteen reunoille vaan jää sinne keski uraan, oon pumpannnu renkaaseen ilmaa mut ei oo auttanu, kannattaako laittaa jotain saippuaa ja mennä huoltiksel laittaa kunnol ilmaa?


koitat mahdollisimman tiiviisti ne ulkoreunat saada vannetta vasten ja sitten paineilmalla esim. esson kaapista puhallat niin sen renkaan pitäisi hypätä oikeaseen reunaan, voit myös jollain meisselillä varovasti kammeta sitä rengasta vannetta vast en oikealle tielle.

Autoissahan tubeles rengas sovitetaan vanteelle paineilmalla. Yleensä 3baaria annetaan renkaalle reipasta vauhtia ja rengas "pamahtaa" urilleen ja sitten sovittuu paikoilleen, senjälkeen rengas tyhjennetään ja laitetaan rengas paineet tehtaan antamille arvoille esim. mitä ohjekirjassa lukee

29.3.2006 20:46

Kannattaa laittaa sisäkumin ja ulkokumin väliin talkkia ni sisäkumi asettuu paremmin ja ei hankaudu rikki niin helposti.

20.5.2006 2:51

nyt joku kertoo mulle ! mul on honda x8r-x skoba ja kavin tänää uuden renkaan ( sisäkumiton ) ja ongelma alko heti siita etta en saa sita vitun vanhaa kumii siita pois kaverin kans yritettiin parilla rengas raudalla ottaa mutta ei aina vaa liuku eika menny sinne valii kunnolla ! ?? mita ois avuksi ? mihin sita liukaste jutuu kannattaa tunkee ? ku huomena pitas saada mopo kuntoon ja ei kovin lupaavalta näyta :S:S !