Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

2.2.2013 16:10

Mitenköhän tuota kytkimen askelia pitäis sisäänajaa? laakerit kans uusittu siitä ja varikopasta. Ja sit toinen kysymys että mitenköhän tollanen 4mm koropala rasittaa tota lohkoa mihin iskari menee kiinni? Että jos hajoo nii varmaa koropala menee ennemin rikki ku toi lohko?

Re: Keeway-skootterit

2.2.2013 22:44

Ei kai sitä akselia pahemmin sisäänajaa tarvi. Kunhan on hyvät peräöljyt siellä ja laittaa uudet öljyt n. 200km päästä niin tulee "sisäänajomurut" pois.

Riippuu minkä muotoinen koropala. Mulla on sellanen tnt koropala joka tukeutuu iskarin kiinnitysreijän lisäksi lohkoon niin se vaikuttaa melko tukevalta ratkaisulta enkä usko että hajoaa mutta jos on joku itetehty viritys nii en tiiä ennen ku näkee minkä näköinen on :D

Halleluja, olen saanut talvikulutuksen tippumaan 4,35 litraan satasella. Tiiä sitten johtuuko siitä kun viime viikkoina on ollut melko lämmintä, vain muutama aste pakkasta vai johtuuko siitä että kannenlasku oli jopa onnistunut muokkaus. Nyt on 65 suutin, ilmanputsarin kurissa n. 16mm reikä, neula toiseksi rikkaimmalla ja kansi laskettu niin että korjattu puristussuhde 9,1:1 ja on tullu ajeltua sellaista 52-53 keskivauhtia. Jokohan sais kesällä kulutuksen tippumaan alle 3,5l satkulla :P

Re: Keeway-skootterit

3.2.2013 10:57

Ai sulla kuluttaa niinkin paljon talvellakin,mulla on just vähän yli 3 litraa sadalla ollut tässä näillä vähän lämpösimmillä keleillä :P
Olin ainakin itse tosi tyytyväinen kannen laskun jälkeen,toi meinaan kiihtyvyyttä ja nopeutta multivarin kanssa ihan törkeesti :)
Jotta ei ihan ot:ksi menis niin ei vaurioita koropalan hajoaminen lohkoa.
Tai ei nyt ainakaan kovin helposti.
Mulla on itellä se stage 6 neljä reikänen pala niin on ollut kyllä kans lujaa tekoo.

Re: Keeway-skootterit

3.2.2013 12:59

Onko kukaan päässyt samaan, 5,5 litraa 50 kilometrissä? :lol:

Schwalbekin meni puhkeamaan, voi v*ttu.. :roll:

Re: Keeway-skootterit

3.2.2013 14:38

Tuohan on ihan normikulutus :P

Re: Keeway-skootterit

3.2.2013 14:48

No huhhuh,jogissani on just 5,5 litran tankki niin tulis aika kalliiks :D

Re: Keeway-skootterit

3.2.2013 22:03

Jogr kuinka hiljaa oikein ajat jos talvellakaan ei vie kuin vähän yli 3l?!? 8o Nuo yamahan skootterit osaa kyllä ihmeen hyvin käyttää sen bensan hyödyksi. Kaverin roksikaan ei tunnu vievän juuri mitään, vaikka kulkee hitusen äkäsemmin kuin mun keeway. Joskus kesällä kun se körötteli konerempan jälkeen 50kmh jonkun aikaa niin vei 2,8l satasella. Ja se yamahoiden vakio gurtner kaasari tuntuu muutenkin olevan tosi hyvä, samaisella kaverilla lähtee mm. suuttimen vaihdon jälkeen eka polkasulla käyntiin vaikka kaasarin kohokammio on typötyhjä... :D

Tietenki tuo jog-r malli on myös huomattavasti kevyempi kuin suurin osa skoottereista niin sekin säästää bensaa. Yhellä kaverilla on täysin vakiokunnossa oleva jog-r, kulutuksesta en tiiä mutta se kiihtyy kuin mieletön, ja alamäessä/myötätuulessa ottaa "turbovaihteen" ja alkaa yhtäkkiä kiertää kuin hullu ja kulkee melkein 60 :D

Mulla tuo keeway on pienimmillään vienyt 3,3l satasella silloin kun se oli ihan vakio ruoskittu luumu eikä kulkenut kertakaikkiaan mihinkään. Viime kesänä oli vissiin alimmillaan 3,6l satasella 55-57kmh matka-ajolla ja kiihty melkeen yhtä hyvin kuin aerox. Nyt taas tämän talven alussa pahimmillaan 6,1l satasella ku sähköryyppy jääty päälle ja ei ollu säädöissä muutenkaan :D

Uskon tuon sylinterinkannen tekevän suurimman eron tuossa kulutuksessa, yamahoissa se aidon minarellin kansi on paljon korkeapuristeisempi vakiona kuin tuo keeway/cpin vakiokansi. Jospa pääsisin ens kesänä alle 3,5l kun nyt pitäs olla suurin piirtein samat puristukset ku aidossa minarellissa :P

Re: Keeway-skootterit

4.2.2013 9:01

Joo,tänään kun laskeskelin tarkemmin niin 3,5 on vienyt satasella viime ajoissa.
Keski vauhtia on ollut 55-60km/h
Vakio kaasarilla menen itsekkin,oon kyllä aatellu laittaa 17,5 millisen mutta kun kohta ois auton osto edessä niin ei vissiin ole järkeä.
Ja noista puristuksista tuolla,niin mulla oli hirveesti väliä männän ja s.kannen välissä
Otin sitä sitten aika paljon pois,kuitenkin niin ettei ota kiinni se mäntä :D
Ja nyt kyllä kans potkii!
Nää yamahat on kyllä säästäväisiä polttoaineen kanssa,eikä nää kyllä öljyäkään vie :D

Re: Keeway-skootterit

4.2.2013 18:41

Aloin tuossa päivällä repimään vauhtipyörää irti niin huomasin aika kätevän jutun. Ulosvetäjän saa tehtyä kytkinkellosta, 4 pultista ja yhdestä mutterista. Pieni kiristys ja vauhtipyörä pamahti irti.

Kätevää :lol:

Re: Keeway-skootterit

5.2.2013 20:22

Ostakaapa joku nyt täydellinen virisetti 50cc keewaylle. Löytyy mun myynti ilmotuksista

Re: Keeway-skootterit

8.2.2013 17:38

Haittakohan muuten jos ajaa seos/ilma ruuvi kiinni kun mulla meni vakioputsarista se pää mikä tulee kaasariin rikki ja se vuotaa, niin laitoin s6 vaparin siihen ja 80suutin on hieman liian pieni, kun ei voi ilmaruuvia laittaa auki. Tai voi laittaa mutta ei kiihy oikeen 45 jälkeen, mutta toimii hyvin ku ilmaruuvi kiinni. En millään viitsis ainakaan pariin päivään enää värkätä tuota mopoa niin haittaakohan jos ajaa vaikka viikon pari noin? Eikaitse ainakaan lämpöleikkaa noilla pakkasilla?

Re: Keeway-skootterit

8.2.2013 20:31

Eihän se ikinä hyvä ole jos kaasari ei ole hyvin säädöissä. Voi kai se talvellakin kilkata jos sopivasti laihalla käy. Eti millin pora ja poraa suutin 100:seksi tai irrota sähköryypyn johto niin saa vähän enemmän bentsuunia, saattaa toimia tai sitten menee liian rikkaalle :D Ite kerran ku lähdin yöllä ajamaan kesällä niin oli paljon viileämpää kuin päivällä ja kävi laihalla niin irrotin sähköryypyn johdon niin toimi hyvin eikä edes röpöttänyt.

Tai sitten vaan ostat vähän isomman suuttimen millä toimii niin ei tarvi pelätä. Aika jännä jos saa toimimaan laittamalla ilmaruuvin kokonaan kiinni ku mulla se ruuvi ei oo koskaan vaikuttanu muuhun kuin tyhjäkäyntiin.

Re: Keeway-skootterit

8.2.2013 21:10

no vakiossa eli mikunissa toi ruuvi vaikutti vaa tyhjäkäynrii kans, mutta dellussa asiat ihan toisin.

Noni löytykin suutin tuolta (88) laiton sen ja ilmaruuvia laitoin nyt sen 1 1/2 auki nii toimi samanlain ku tuol rikkinäisel vakioputsaril, sitte kokeilin tuota ryyppy kikkaa nii sehän toimi! kiitti vinkistä

Re: Keeway-skootterit

8.2.2013 23:52

Hemmetti..

Tässä kiinni olevassa koneessa on väännöt ihan hukassa. Hetken jaksaa kiertää tapissa ja sitten lässähtää jos kaasua päästää. Vissiin neljäs vp jousi lässähtänyt puolessa vuodessa :roll: Perässäkin kilkattaa laakerit huolella.

Pitäisi saada tuo toinen kone kasaan niin pääsisi laittamaan vaihteeksi toista kuntoon.

Menee hermo näiden vp jousien kanssa kun ei nuo kestä yhtään mitään. Stage6 ja Malossi samanlaisia, ei kestä kuukautta pidempää mun käsittelyä.

Re: Keeway-skootterit

9.2.2013 1:18

Olen oppinut niistä vastapainejousista sen että niiden kanssa tulee luovuttaa ja siirtää katse rulliin. Laita semmoset rullat millä se kiertää kylmänä liikaa mutta kun lämmettyään jousi löystyy niin kierrokset laskee sopivalle tasolle ja kiihtyy hyvin. Sitten tietenki se jousi saattaa kokonaisuudessaankin löystyä ajan myötä eli kylmänäkin kierrokset ovat matalemmalla kuin mitä silloin kun jousi oli uusi, mutta sitten vain keventää rullia taas vähän ja kyllä sen jousen pitäis jossain vaiheessa asettua ettei se enää löysty.

Keksin semmosen että se jousen jäähtyminen saattas parantua kun ottaa siitä maalinpoistoaineella maalit pois niin saattas haihtua lämpö paremmin pois ja jos viitsii niin jopa sen jousen kiillotus saattas auttaa :D tosin en tiiä sen jousen pintakarkaisu saattaa kärsiä kiillotuksesta jos siinä semmoinen on, ainakin voisi kuvitella.

Saattaa se väännön puute johtua muustakin kuin tuosta jousesta, mulla ainakin tuo kaasari vaatii jatkuvaa hoitoa että kulkeminen pysyy tikissä, jos antaa muutaman viikon olla niin voi olla ettei kulje enää niin hyvin :D vaan kyllä se tuo jousen löystyminenkin sen väännön aika hyvin vie, risteyksestä lähteminen kuumalla koneella on joskus melkosta matelua kun vertaa kylmällä koneella kiihdytykseen. Oon ollu niin pihi ostaan rullia etten oo vieläkään jaksanut tuota ongelmaa kunnolla korjata mutta kesällä laitan sen varmasti kuntoon.. :roll: :D