Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

22.5.2012 19:15

Mixmax kirjoitti:8t ajetussa koneessa ei voi olla LAAKERIT paskana. Keksi jtn parempaa.
Kyllä muuten voi olla, olen nähnyt monia tälläisiä tapauksia.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

22.5.2012 21:16

rrubE kirjoitti:mistä särinä kuuluu? Takavarista? etuvarista? koneesta? ajoitko talvella vakiosuuttimella? ettei olisi käynyt liian laihalla ? Varmaan rahisee koneen laakerit.


Kuinkas lämpimänä teillä käy nestejäähy kone? Tuntuu että mulla kuumenee aika paljon, yleensä siinä 6-7 palkin kohilla. Mites teillä?


Itsellä yleensä ekalla paksulla viivalla normiajossa, eilen suo racingkiä ajettaessa sain kyllä tuonne viidennelle paksulle viivalle jolloin piti vähän pysähtyä jäähdyttelee. :lol: Aina oon luullu, että tuo lämpömittari ei toimi kun ei pahemmin nouse kaupungissa ajettaessa, mutta tuntu tuolla suolla kyllä nousevan iloisesti. :lol:
Itselläkin rahisee varaattorissa, luulin kokoajan että rahina tulee siitä pikkulaakerista varikopassa. Todellisuus selvisi tänään kun otin kytkimen irti, se akseli missä seon kiinni heilu semmosen 5 mm puolelta toiselle, pitäneen vähän vähentää ajamista, että se kestää kesälomalle asti kun vasta sillon on aikaa vaihtaa se laakeri.

Mitkä olis hyvät variaattori säädöt että kiihtyvyys olisi nopeaa, kun nykyää todella laiska kiihtymään.
Variaattorissa on nyt 4,8g rullat (liekköturhan kevyet..) malossin kytkin, malossin valkee vp, malossin valkeet kytkinjouset. Mitä kannattas tehä, että kiihtyis paremmin,tuo vp on vissiinkin lusahtanu, kun tuntuu kaipaavan jäykempää ja näin kaverikin sanoi. :)
E: Skootterissa ei ole prikkaa kiinni, hukkis tukittu, messinkilevy pois ja ilmanputsaria avarrettu jonkunverran(joku päättänyt tehä kotelon taakse reikiä) pääsuutin on 75.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

22.5.2012 23:10

-
Viimeksi muokannut Dementikko päivämäärä 22.5.2012 23:13, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

22.5.2012 23:11

Jumantsuikkeli itelläki heiluu se kytkimen homma missä se on kiinni, mikälie akseli onkaan. heiluu sen 0,5-1,5 mm. paha sanoo mutta huomattevasti heiluu. huomasin myös että rullakupin takana olevasta levystä on menny boorit melkein kokonaan 0.0 rullakuppi liikku eteen ja taaksen melkein kierroksen... noh tilasin uuden easypartsilta. toivotaan että siinä on tarpeeksi kantaa vielä jäljellä. liekkö tämä mystinen vika kun ei kulje...

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

22.5.2012 23:14

rrubE kirjoitti:mistä särinä kuuluu? Takavarista? etuvarista? koneesta? ajoitko talvella vakiosuuttimella? ettei olisi käynyt liian laihalla ? Varmaan rahisee koneen laakerit.


Kuinkas lämpimänä teillä käy nestejäähy kone? Tuntuu että mulla kuumenee aika paljon, yleensä siinä 6-7 palkin kohilla. Mites teillä?


enkä ajanut talvella.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

22.5.2012 23:39

...
Viimeksi muokannut veltsu_ päivämäärä 28.5.2012 6:42, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

23.5.2012 16:24

Noh hävisikö rahina?
Mitä variaattorin säätöjä teillä on kuristamattomalle? Itellä jaksa edes hiekalla sutia kunnolla, u-käännöksen pyöräyttäminenkin on tuskaa hiekalla kun ei jaksa laittaa rengasta sutimaan kunnolla. :lol: Ei kait nää oo näin laiskoja, voiskohan tuo johtua siitä hajalla olevasta laakerista?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

23.5.2012 22:32

Ilmajäähy on aika laiska kuristamattomanakin? Onkos sulla se versio, siinä katon kuristamattomana ei oikein tule tehonlisäystä yhtään, ja voithan rullat vaihtaa 5.3grammaseksi muuta ei tarvi vaihtaa paitsi tietysti pääsuutin. Sulla on varmaan VP löystynyt.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

23.5.2012 23:47

Nonii elikkäs minkä kokoset variaattorin rullat vuoje 2011 ddhen kannattaa vaihtaa että sen kiihtyvyydestä saa kaikista eniten irti? Elikkäs nopeutta ei ole tarkoitus muuttaa muuten kuin variaattorin prikan poistolla ja korkeintaan kaasarin messinkilevyn poistolla.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

23.5.2012 23:55

Jos ainoat toimenpiteet on prikan ja messinkilevyn poistaminen, niin vakiorullat ovat parhaat.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

24.5.2012 1:10

...
Viimeksi muokannut veltsu_ päivämäärä 28.5.2012 6:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

24.5.2012 10:16

Paljo nrg power dd suunnillee kulkee jos ottaa prikan ja kaasarin messinkilevyn pois?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

24.5.2012 10:22

Abaut 65-70.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

24.5.2012 15:49

rrubE kirjoitti:Ilmajäähy on aika laiska kuristamattomanakin? Onkos sulla se versio, siinä katon kuristamattomana ei oikein tule tehonlisäystä yhtään, ja voithan rullat vaihtaa 5.3grammaseksi muuta ei tarvi vaihtaa paitsi tietysti pääsuutin. Sulla on varmaan VP löystynyt.

Ihan vesijäähy itellä on. Vaikuttaako tuo 0,5grammaa paljonkin? Liikkeelle lähdössä kone huutaa jonkunverran ja hyökkää hyvin liikkeelle ja sitten ei enään kiihdykkään mihinkään. Mietin onko kytkin jouset (malossin valkeet) liian jäykät, joka aihettaisi kytkimen luistamisen ja tuon takia ei kiihdykunnolla, voisko olla mahdollista?
E: Malossin kytkinkin on aikalailla päästövärien peitossa, joka vois viitata kytkimen luistamiseen? Kytkinpaloissa on kyllä pintaa ihan reippaan puoleisesti vielä.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

24.5.2012 22:25

kauan tuommosta valurauta pyttyä pitää sisäänajaa mukaan lukien laakerit? Olikos se 1000km vai riittääkö vähempi?