Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.12.2009 23:39

Mikä on kaverin ditecissä Ku ei lähde käyntii, ja sillonki ku lähtee ni on kovan työntakana ja kierrokset hyppää heti 10tonnii et pitää sammuttaa ettei leikkaa kii. Injection check valo palaa koko ajan, sillonki ku lähtee käymää, kaasuvaijeri vaihettu ja sulakkeet...

Edit. kiitti jos saitte jotain selvää ja jaksatte vastata.

4.1.2010 19:06

Kellään sähkökaaviota morinin koneella olevaan ditech:ii?
Kellään kuvaan ilmamäärä mittarin liittimestä?

7.1.2010 0:20

Tukezi kirjoitti:Kellään sähkökaaviota morinin koneella olevaan ditech:ii?
Kellään kuvaan ilmamäärä mittarin liittimestä?

ilmamäärä mittari? tarkotakko ilmanpaineen sensoria? joka sijaittee ruiskuboksis ja mulla on kaaviota jos jonkin näkösiä paperilla jossai. ja mihin tarvittet sähkökaavioo tai muuta?

7.1.2010 20:08

Eikös se ilmanputsarin jälkeen tuleva läppä systeemi ole ilmamäärä mittari?

7.1.2010 22:52

Tukezi kirjoitti:Eikös se ilmanputsarin jälkeen tuleva läppä systeemi ole ilmamäärä mittari?

en mistää mittareista oo kuullukkaa mut tiiän mitä tarkotat sitä ilmaläppien kyljes olevaa liitintä eikä ole kuvia.googlaamalla löydät.

12.1.2010 20:49

nolaiffi kirjoitti:
Tukezi kirjoitti:Kellään sähkökaaviota morinin koneella olevaan ditech:ii?
Kellään kuvaan ilmamäärä mittarin liittimestä?

ilmamäärä mittari? tarkotakko ilmanpaineen sensoria? joka sijaittee ruiskuboksis ja mulla on kaaviota jos jonkin näkösiä paperilla jossai. ja mihin tarvittet sähkökaavioo tai muuta?

Voisitko laittaa sitä kytkentäkaavioo? Ko tarviisin ite! :D

Nyt!

4.2.2010 20:08

Kertokaa mikä vialla vaihoin 70cc:stä 50cc ja tulpan vakioks putken vakioks kytkimen vakioks läpät vakioks ruiskuboxi vakioks puolan vakioks laakerit vakioks kaiken vakioks paitti etu varii ku en saanu auki siel on nyt 5,5gr tai 7,7 gr rullat en muista mut ei lähe käyntii sahaa kyllä ja näin mut käyntii ei ees lupaa ajattelin et onko vanhat bensat tai joku paikka paskana ? mitä te ehottaisitte mitä vois katto seuraavana ku alkaa iteltä loppuu vähä vaihtoehdot?

AUTTAKAA NOPEAAN??

8.2.2010 21:04

Mikä on oikea tulppa aprilia sr50 ditech 2001 vm morini koneellisee ruiskuskootterii? siis vakio tulppaa kyselen et onko se toi cpr8e vai cpr6eb-9 vai mikä??

8.2.2010 21:09

nolaiffi kirjoitti:Mikä on oikea tulppa aprilia sr50 ditech 2001 vm morini koneellisee ruiskuskootterii? siis vakio tulppaa kyselen et onko se toi cpr8e vai cpr6eb-9 vai mikä??


cpr8e on oikee vakio moriniin.

ditek valot

15.2.2010 19:04

ditekin huonot valot menivät syksyllä vielä huonommiksi, avasin nyt etumuovin ja pääsin sörkkimään polttimoita, molemmat kunnossa, mutta jännitettä ei tule polttimoille kuin 0.5 volttia tyhjäkäynnillä, suunnilleen 1,5volttia reiluilla kierroksilla, jarruvalolle ja vilkuille tulee kuitenkin 13.5voltttia käynnissä.
kuuluuko jännite ajovaloille tulla akun kautta vai magneetolta vasta käynnissä?
Onko ajovalot releen perässä?, mistähän löytyy vehkeen maadoituspisteet?
Sulakkeita löysin akun vierestä vain 2 kpl, kummatkin kunnossa, onkohan niinä muualla?
käyntihäiriötä myös, tyhjäkäynnillä pientä yskimistä, isommilla kierroksilla yskii pahasti, mahtaisiko tuohon sähkönpuutteeseen olla yhteydessä?
kun tuota tänään lämpimästä tallista otin ja pihalla käyttelin ja käynti huonoa, pakkasta -10 astetta, vaikuttaako kylmyys ditekin käyntiin?

11.3.2010 20:23

Tietääkö kukaan miten saa tuon 01 vuoden ditechin vakioiskarin purettua? Eli pitäisi irrottaa se metallin värinen osa siitä iskarin rungosta. Kun pyörittää sitä kuuskulma pulttia sielä pohjassa, niin se holkki siellä sisällä pyörii vain tyhjää. Voiko sitä koittaa avata pulttipyssyllä vai tuhoaako se kaiken? Vai tarvitseeko jonkun erikois työkalun? Se iskari nimittäin vuotaa kuin seula. Selkeästi selitetty :roll:

25.3.2010 18:52

m.i.b kirjoitti:ditekin huonot valot menivät syksyllä vielä huonommiksi, avasin nyt etumuovin ja pääsin sörkkimään polttimoita, molemmat kunnossa, mutta jännitettä ei tule polttimoille kuin 0.5 volttia tyhjäkäynnillä, suunnilleen 1,5volttia reiluilla kierroksilla, jarruvalolle ja vilkuille tulee kuitenkin 13.5voltttia käynnissä.
kuuluuko jännite ajovaloille tulla akun kautta vai magneetolta vasta käynnissä?
Onko ajovalot releen perässä?, mistähän löytyy vehkeen maadoituspisteet?
Sulakkeita löysin akun vierestä vain 2 kpl, kummatkin kunnossa, onkohan niinä muualla?
käyntihäiriötä myös, tyhjäkäynnillä pientä yskimistä, isommilla kierroksilla yskii pahasti, mahtaisiko tuohon sähkönpuutteeseen olla yhteydessä?
kun tuota tänään lämpimästä tallista otin ja pihalla käyttelin ja käynti huonoa, pakkasta -10 astetta, vaikuttaako kylmyys ditekin käyntiin?


Maadotus on moottorin kylkeen vasemmalla puolella. Sulakkeita on vain ne 2 siin akun vieres. Tulppa kantsii vaihtaa nii toi yskiminen yleensä loppuu. Katon viel ton valo jutun tosta kirjasta ku meen tallil käymää.
Edit: Virran puute aiheuttaa ditekis myös käynti häiriöö, ku se on nii "sähköönen lelu".

25.3.2010 19:00

Tukezi kirjoitti:Eikös se ilmanputsarin jälkeen tuleva läppä systeemi ole ilmamäärä mittari?


On se. ja mulla olis sähkö kaavio, ihan alkuperänen. Voin laittaa kuvan siitä viikonlopun aikana.

Aprilia DI-Tech

29.3.2010 9:31

juhak kirjoitti:Tietääkö kukaan miten saa tuon 01 vuoden ditechin vakioiskarin purettua? Eli pitäisi irrottaa se metallin värinen osa siitä iskarin rungosta. Kun pyörittää sitä kuuskulma pulttia sielä pohjassa, niin se holkki siellä sisällä pyörii vain tyhjää. Voiko sitä koittaa avata pulttipyssyllä vai tuhoaako se kaiken? Vai tarvitseeko jonkun erikois työkalun? Se iskari nimittäin vuotaa kuin seula. Selkeästi selitetty :roll:


Tuttu juttu. Itse tappelin saman asian kanssa. Soitin sitten merkkihuoltoon, jossa sanoivat sen vaativan erikoistyökalun. Lattaraudasta voisi kuulemma onnistua moinen tehdä, mutta enpä viitsinyt alkaa viritteleen. Vein sitten iskarit, stefat ja muut hilppeet huoltoon, jossa purkivat iskarit, laittovat öljyt sisään ja kasasivat iskarit valmiiksi. Hintaa kertyi jotain 60€ pintaan.

29.3.2010 9:36

nolaiffi kirjoitti:jos sulla on gameboy ja se softa siihe niin sillo mut et iha millä johtoja vääntelemällä. ja se vika todennäkösesti ilmottaa samantien uusiks jos et korjaa sitä niin ei siin mitää järkee sillo nollata vaan korjata vika niin se valo topettaa palamisen...
jaaakko_ kirjoitti:Voiko tästä nollata vikakoodit itse jotenkin?


Voi nollata vikakoodit ilman gameboytakin. En muista tarkkaan miten menee, mutta muistaakseni käännettiin kaasu pohjaan, sitten virta päälle. Kun virta päällä päästettiin kaasu. Sitten alkaa ruiskuvalo vilkutella vikakoodeja. Olikohan että kun tään toistaa neljä kertaa, niin nollaa koodit.
Kannattaa googlata ohjeet netistä, tämä tuli ihan muistivaraisesti. Kohta pari vuotta, kun nuo tsekkasin.