Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kymco Super 9

23.10.2011 23:37

Tuossa saksanmaalta lähes täysin identtinen, kuin se oma Kymco oli silloin. Noiden sinisten katteiden tilalla itselläni oli metallinhohtomustat:

Kuva

Suutinasiaa: täytyypäs sitten tilata tämä suutin, pitäisi käydä tuohon vakiokaasariin. Mascolta en periaatteessakaan viitsi tilata mitään jos ei ole pakko, on nimittäin sen verran suolaiset hinnat.

Kävin äsken testilenkillä Jyväskylän keskustassa, en muistanutkaan että mopoilu on noin hauskaa :) Kunhan saan vielä tilattua tuohon kuristamattoman liukuholkin, duunimatkatkin saa kuljettua vähän näppärämmin.

Re: Kymco Super 9

24.10.2011 0:36

Tervetuloa takaisin Super9-skootteristien ihmeelliseen maailmaan! :D Mähän en mun Super9 luovu vaik ens vuonna autokortti ees.. Joo nyt muistan ton kieli pitkäl kun olin viel noviisi ton laitteen kans, katoin että mis vaihees se etukatteen kuidutus etenee, ja sulla tais olla se etujarrulevyn keskiö vihree ja jalkatilan katteet valkoiset jos muistan oikein?
Reitti-R (Musta Super9 AC) Neuni, (Pronssi tuning-super9 joka muutettiin AC->LC) ja
Boom-Driver (Hopea Super9 LC) sais tulla takas..
Erityisesti Reitti-R takas koska haluisin tietää miten Super9 elehtii Malossi Sport 70 cc - sylinterisarjalla ja 19 mm kaasuttimella.
Yhteenkin aikaan oli se sivusto Skootteri.tk, jossa oli ihan hullusti viritetty sininen Super9 AC jonka huiput väitettiin olevan 120, senki entine / nykyne omistaja ois kiva tavottaa :D Sekin oli ulkonäkönsä puolesta siistin näkönen semmoinen pronssinen jonka etukate oli kuidutettu umpeen ja etuvalon päälle oli kuidutettu rautaristin muotoinen aukko mistä etuvalo loisti sen muotoisena, ja takaa vastasi uusinta Aprilia SR Factory R:rää..
Jeps ja takaisin asiaan tuo on oikea suutin mitä olet tilaamassa. :)

Re: Kymco Super 9

24.10.2011 1:12

Kyllä, etujarrulevyn keskiosa oli vihreä ja sisäkatteet, vanteet ja parit muut pikkusälät valkoiset - muissa katteissa värinä oli metallinhohtomusta. Itsellä ollut autokortti kohta 3-vuotta taskussa ja ajan koulun ohella työksenikin pakettiautoa, mutta näin opiskelijana ajattelin palata Super9:n pariin duuni- ja koulumatkojen takia. Ei ole niin suuri rahareikä, kuin mitä maksaisi esim. auton ylläpitäminen.

Tällä kertaa vaan aion pitää tuon täysin vakiona kuralippaa myöten :D Liukuholkki täytyy vaihtaa kuristamattomaan, muita muutoksia en aio tehdä. Talvirenkaiksi hommaan Shwalben icemanit todennäköisesti tällä viikolla.

Re: Kymco Super 9

24.10.2011 2:10

Itsellä oli Maxxis M6024 nastat edessä ja takana pari talvea, sitten niiden jälkeen nastat kulahtivat ja en enää viitsiny pulittaa 200 € uusista renkaista.. Vaikka hyväthän ne oli ainakin pitonsa puolesta.. :D

Re: Kymco Super 9

24.10.2011 2:31

No ostakaahan täst mun ysi ppoes :D http://www.nettimoto.com/yamaha/aerox/1172858

Re: Kymco Super 9

24.10.2011 12:13

Agilityn kuriton holkki taitaa mennä ysiin heittämällä?

Re: Kymco Super 9

24.10.2011 16:52

Kyllä.

Re: Kymco Super 9

25.10.2011 22:10

Onko kenelläkään kokemusta kun kytkin luistaa teharin kanssa?? Kun ei meinaa millään lähtee liikkeelle vaikka olis +2000 rpm kytkinjouset ja vp. Auttaskohan toi malossin fly kytkin? ja olisko paremmasta kytkinkellosta paljonki hyötyy???

Re: Kymco Super 9

26.10.2011 9:07

Kireempää vastapainejousta ja kevlar-hihnaa sisään.

Re: Kymco Super 9

26.10.2011 13:01

Daycon kevlari on jo kiinni mut en usko et kytkinjousten vaihto auttaa ku ne on siis ne narakun jäykimmät mitä löytyy :D Mut jos oikeesti ootte sitä mieltä et ne auttais nii pakko kai se on sitte tilata sellaset malossin kytkinjouset... :lol: Mitäköhän malossin jäykkyyttä ne +2000 narakut vastais, että onko tossa paketissa tulevat jouset liian löysiä kymsoon? :roll:

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=29+9605

Re: Kymco Super 9

26.10.2011 16:52

Narakut ovat nelitahteihin ja muutenkin en rupeisi sitä merkkiä käyttämään, huonoa kokemusta kyseisen valmistajan osista. Esim. 4 t pytyt leikanneet / väljähtäneet, kytkinjouset löystyneet nopeasti.
Jouset ovat liian löysät ja sarja 299605 Malossin tuotenumerolla sopii ainoastaan Kymcon vakiokytkimeen. (Vihr. sin. ja pun.)
Siitä sarjasta punaiset niin johan luulis lähtevän paikaltaan. Nappaa 6000-8000 eli vie huippukierroksille asti.
Vain 2 vastapainejousta menee Kymcoon, koska muita ei alhaisen huippukierrosluvun (8000) takia tarvita:
Malossi "sport" keltainen 15 % (297042SY)
Malossi "racing" punainen 50 % (297043SR)

Eli, niin kauan kun kierrokset pysyvät max 8000 RPM, skootteri antaa parhaan tehonsa optimaalisesti koneesta irti. Ei siinä niin alhaisessa kierroksissa oo mitää häpeämistä, 6500 RPM ovat Bugatti Veyronin huippukierrokset. :)
Mutta valitettavasti Kymcon ilmajäähykone on vakiona laiska, se kaipaa 70 cc konetta mitä olen seuraavaksi hankkimassa. Eli siis 2-tahti Kymcossa haetaan teho väännöllä, niinkuin nelitahdeissa, ei kierroksilla. Eli yli 8000 RPM vievät viritykset eli liian kevyet rullat + liian kireät jouset kytkimessä hajottavat ainakin vakiokoneen ja aiheuttavat tehohäviötä.

Kymcon vakiomittari täyteen (80) on todellista 67. (Uusi Koson mittari on säädetty GPS kanssa.) Ja sen pääsen vakiopytyllä maksimissaan tasasella tasaista vauhtia mennen ja laite liikkuu optimaalisesti tehoalueella 6000-8000, jos jää painavilla rullilla alle ton alueen, vauhtia kyllä löytyy, mutta ei jaksa liikkua sitte mihkään, ja liian kevyillä rullilla on turha huudattaa ja rikkoa kone.

Summa summarum: Säätöä, testailua ja pitkät hermot niin hyvä tulee.

Re: Kymco Super 9

26.10.2011 19:55

Tuli ostettua Shwalben melkein uudet talvinakit kymcoon 80e:lla. Lisäksi hommasin kuristamattoman liukuholkin, pitäisi olla täällä tämän viikon puolella. Vielä pitäisi #92 suutin hankkia ja jäähdytysnesteet vaihtaa, niin alkaisi huollot olla talven varalle tehty.

Re: Kymco Super 9

26.10.2011 21:57

Kiitokset MacLummelle! (taas)

Eli sit eiku noita malossin kytkinjousia tilaamaan. Itelläni oli jonki aikaa se malossin +15% vp kiiinni mu sehä löysty iha hetkessä... Itelläni on siis narakun vp-jousipaketti mis on +1000, +1500 ja +2000. Toimiskoha noista jotku niitten punasten mallossin kytkinjousen kanssa? Vai pitäiskö ostaa uus malossin vp-jousikin? ja jos pitäis nii oliskoha se +50% hyvä ton sportti airsalin ja leovince tt:n kanssa? Kun siis toi putki ottaa jo piikin matalilla kierroksilla et kytkin varmaa kannattai säätää sillee et lähtee suoraan tehopiikiltä? :seko: Ja uutta kytkintä ei siis tarvita vai?

Re: Kymco Super 9

27.10.2011 15:59

-JeSu- kirjoitti:Tuli ostettua Shwalben melkein uudet talvinakit kymcoon 80e:lla. Lisäksi hommasin kuristamattoman liukuholkin, pitäisi olla täällä tämän viikon puolella. Vielä pitäisi #92 suutin hankkia ja jäähdytysnesteet vaihtaa, niin alkaisi huollot olla talven varalle tehty.

Oman kokemuksen perusteella noilla tulee kyllä talvi sujumaan niin hyvin kuin skootterilla voi, kunhan ei ole liikaa kulmaa ja tilannenopeutta niin Schwalbet kyllä pitää pystyssä ;)

Re: Kymco Super 9

27.10.2011 19:32

Pyrtsi kirjoitti:Kiitokset MacLummelle! (taas)

Eli sit eiku noita malossin kytkinjousia tilaamaan. Itelläni oli jonki aikaa se malossin +15% vp kiiinni mu sehä löysty iha hetkessä... Itelläni on siis narakun vp-jousipaketti mis on +1000, +1500 ja +2000. Toimiskoha noista jotku niitten punasten mallossin kytkinjousen kanssa? Vai pitäiskö ostaa uus malossin vp-jousikin? ja jos pitäis nii oliskoha se +50% hyvä ton sportti airsalin ja leovince tt:n kanssa? Kun siis toi putki ottaa jo piikin matalilla kierroksilla et kytkin varmaa kannattai säätää sillee et lähtee suoraan tehopiikiltä? :seko: Ja uutta kytkintä ei siis tarvita vai?

Ei tarttee kytkintä, no koita 50 % Malossia, punasia jousia siitä mainitsemastani sarjasta ja kun laitat oikean painoiset rullat nii luulis tulevan hyvä. Kierrokset ei saa olla liian korkeat.