Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
6.5.2010 22:11
Onhan siinä laakeri. Laakerin vaihdossa tarvitsee ottaa takavariaattori, alennusvaihteisto, pakoputki, rengas ja jarrulevysysteemi pois. Takavarin aukaisussa tarvitset 15mm avaimen/hylsyn ja työkalun/tavan, jolla pitää kytkinkelloa paikoillaan ettei se lähde pyörimään. Perävälit saat pois, kun avaat 5kpl 10mm pulttia ja vedät kannen irti. Muista laittaa astia alle, jonne öljyt valuvat. Renkaan ja pakoputken osaatkin varmaan ottaa. Jarrulevysysteemi lähtee, kun ottaa akselilta sokan, varmistin holkin ja mutterin irti. Jarrusatula pitää ottaa myös pois. Samalla kannattaa vaihtaa stefa siihen. Naputtele varovasti varasalla akselin päähän, jotta se tulee variaattorin puolelta pois. Irroita stefa lohkosta, sitten ota lukkosokka pois ja naputtele sopivalla holkilla laakeri irti. Päinvastanen homma kasatessa. Hintaa osille tulee noin 15-20e.
7.5.2010 7:54
On tää loistava kaveri, en löydä tästä tahallanikaa pahaa sanottavaa!
7.5.2010 14:47
todella iso kiitos shape!
7.5.2010 18:06
No problem! Laita vaikka YV:tä, jos tulee ongelmia.
14.5.2010 18:56
kuis kovaa gp1 open menee ku ottaa prikan pois ja tukkii molemmat hukkaputket?:)
15.5.2010 18:40
Mur__ kirjoitti:kuis kovaa gp1 open menee ku ottaa prikan pois ja tukkii molemmat hukkaputket?:)
60-65km/h. Eikös siinä ole vain 1 hukkaputki? Toinen putkista (tosi ohutta) on SAS järjestelmä, joka vähentää päästöjä, pois ottamalla tuskin saa tehoa.
15.5.2010 21:25
2 hukkista ja yks putki toisioilmajärjestelmään. Kyllä kait se nyt menee ainakin 65-70 oikeaa, jos mulla menee pelkällä 1,5mm hiotulla prikalla 60-65 mittariin.
15.5.2010 22:08
Shape kirjoitti:2 hukkista ja yks putki toisioilmajärjestelmään. Kyllä kait se nyt menee ainakin 65-70 oikeaa, jos mulla menee pelkällä 1,5mm hiotulla prikalla 60-65 mittariin.
GPS niin saa tarkan lukeman
mittarit heittelee aina.
28.5.2010 19:54
olisiko mitään kuvallisia ohjeita gp 1 openin suuttimen vaihtoon?
ja mistä saa tilattua isomman suuttimen?
29.5.2010 20:51
mauritsio kirjoitti:olisiko mitään kuvallisia ohjeita gp 1 openin suuttimen vaihtoon?
ja mistä saa tilattua isomman suuttimen?
haet vaikka paikalliselta mopo/moottoripyörä liikkeeltä. On netistä tilattuna liian kallista.
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /allfieldssiinä aika tarkasti miten vaihdetaan suutin.
30.5.2010 15:57
kannattaako se suutin käydä vaihtamassa siellä mistä mopon on ostanut kun en varmaan itse osaa vaihtaa sitä?
30.5.2010 16:17
mauritsio kirjoitti:kannattaako se suutin käydä vaihtamassa siellä mistä mopon on ostanut kun en varmaan itse osaa vaihtaa sitä?
tekemällä oppii ja kun vaihdat suuttimen niin kannattaa laittaa hiukan bensaa valmiiksi sinne kohokammioon niin lähtee suunnilleen heti käyntiin sitte.
30.5.2010 21:21
kannattaako vaihdella suuttimia/ottaa prikkoja pois vasta kun on ajettu sisään?
ja onko gp 1 sisään ajo se noin 1000 km?
30.5.2010 21:28
Suuttimiin ei tarvitse koskea sisäänajossa, eikä tarvitse ottaa prikkaa pois. Muistaa vain ajella vaihtelevilla kierroksilla ja eikä huudata pitkäaikaisesti huippunopeutta. Sisäänajomäärän tiesit oikein.