Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

12.4.2012 16:58

Minusta siinä on tismalleen sama tekniikka. Ja tässä tuo alkuperäinen viesti mistä kokoonpano selviää:

Tuo Runner Purejetin (2004) säätöihin saaminen teettää hieman ongelmia: Malossin 70cc sport (ja boxi tietty), Multivar ja Polini Super-Race putki. Välitykset 13/39. Kiihtyvyys on semi-hyvä, huiput kutakuinkin samat kuin kurittomalla vakiolla sai tauluun

Normistihan noihin kevennetään rullia, tämä ei toimi kunnolla alle 7,2g rullilla?

Vastapainejousia on kokeiltu ties mitä mutta kaikki tuntuvat olevan löysempiä kuin alkuperäinen (Malossit on ihan mitä sattuu). Polinin Torsion Control vain 23kg kun alkuperäinen lie 28kg? Eli nyt siellä on sisällä alkuperäinen ja torsion controlin "luistopalat" mutta epäilen ettei tämä nyt ole ihan optimaalinen ratkaisu...

Eli MIKÄ jousi sinne nyt olisi hyvä ratkaisu, mitä olette käyttäneet...ja mikä ihme että tuo vaatii noin painavat rullat??
JA onko nuo välitykset sitten liian tiheät tms?

LISÄYKSENÄ: kytkin on vakio, nyt kiinni Malossin keltaiset jouset eli ne jäykimmät "race" merkityt.

Re: Gilera Runner SP 50

12.4.2012 17:35

gillie kirjoitti:Myös sininen Polini Torsion Control (muistaisin että kaikki versiot Polinin antamien tietojen mukaan) ovat löysempiä kuin original. --- Eli MIKÄ jousi sinne nyt olisi hyvä ratkaisu
Kyllä Polinin siniset jouset ovat olleet ainakin pari vuotta sitten vakiota jäykemmät ja myös Polinin valkoinen (+7%) oli selkeästi jäykempi. Liekkö sitten toimittaja vaihtunut Polinilla. Lähtisin kokeilemaan Stage6 Hard jousta, Medium on lähinnä tehoputkella piristettyihin tarkoitetty.

gillie kirjoitti:Normistihan noihin kevennetään rullia, tämä ei toimi kunnolla alle 7,2g rullilla? --- ja mikä ihme että tuo vaatii noin painavat rullat??

Normaalia painavempia rullien tarve johtuu Malossin Multivarista, sillä siinä on rampeissa erinlainen geometria. Paljonko ottaa kierroksia kiihdytyksessä?

gillie kirjoitti: Välitykset 13/39. --- JA onko nuo välitykset sitten liian tiheät tms?
Tarkoitatko nyt ensiö ja toisiovälityksiä? Vakionahan tuossa on ensiopuolella 13/46 ja toisiopuolella 13/49. Aika pitkät välitykset on kyseessä, jos tosiaan on 13/39.

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

12.4.2012 21:57

Moor,

nuo jäykkyydet on otettu suoraan Polinin luettelosta ja yksi Polinin sininen on tuossa pöydällä. Ja kyllä ne lukujen mukaan löysempiä ovat. Kaikki muuten ovat luettelossa sinisiä, vain lankavahvuus muuttuu. Ja omaan silmään ei sieltä jäykempää kuin 26kg löydy. Eli jää löysemmäksi kuin alkuperäinen.
Eli S6 hard sitten seuraavaksi...

Juup tuon Multivarin mahdollinen normaalia painavampien rullien tarve oli jo tiedossa (vissiin täältä luin, tai Scooternation sivulta). Mutta hurja on tuo ero kun 8g on jo kokeiltu ja nyt se paras paino löytyy sitten näillä välityksillä ja jousella 7,2-8,0 väliltä. Sekoittelen noista sen 7,6g ja kokeilen sillä.
Tosin sitten kun saan uuden vp-jousen homma on taas testattava uusiksi :)

Kierroksia en valitettavasti osaa sanoa, Koso on vielä matkalla, tuossa kun ei vakiona ole rundimittaria.

Jos muistan oikein luin jostain että painavat rullat kompensoivat löysää vp-jousta? Olisiko sitten tästä kysymys..

Primary eli ensiöt, ja kyllä tuossa lootassa lukee 13/39, onkohan edes samat mitkä tilasin :eek:
Malossi suosittelee kitin kanssa 14/39 ensiörattaita...?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

14.4.2012 0:32

Paljon tosta typhoonin (vakio) kannesta vois hioa pois, jotta tulis vähän paremmat puristukset?

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

15.4.2012 16:07

Noihin välityksiin kaipailisin kommenttia, mitkä tuolla kokoonpanolla olisivat ensiöpuolelle hyvät että saisi tuota "tehoa" siirrettyä tehokkaasti jos tuo 13/39 ei ollut ihan se mitä hain :D

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

15.4.2012 17:20

Itse kyllä pitäisi noilla vireillä vakiot välitykset paikoillaan.

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

15.4.2012 17:45

Hmm..vakioilla ei kulku ollut sen kummempaa, ehkä jopa huonompaa. Voimaa tuntuisi riittävän mutta kone huutaa. Esim ylämäessä on aikalailla sama onko kyydissä yksi vai kaksi..

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

15.4.2012 18:21

Paljonko se sitten kelaa huippuja vakiovälityksillä? Oletko ottanut imukaulan ja läppäventtiilin välistä ilmanoton kurista pois?

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.4.2012 23:01

Eikös koko koneen joudu ottaan irti, jos tekee alakerta remppaa? :s
E: ja mikähän olis halvin kampura, minkä kehtaa laittaa kiinni? :D
Viimeksi muokannut Rajis- päivämäärä 15.4.2012 23:16, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.4.2012 23:16

Kyllä.

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.4.2012 23:28

Perhana, olis 200e tossa lähellä stalkkeri mistä vissiin kampuran laakerit menny :x Muuta easypartsilta kampura, laakerit ja stefat 73e+postit :P

Re: Piaggio/Gilera-skootterit

15.4.2012 23:43

Hae pois. Kokemuksesta voin sanoa, että Stalkkeri on vitun hyvä vehje. Ei ainakaa ajamalla hajoo. :P Ite ainaki tykkään Stalkkerista erittäin paljon.

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

16.4.2012 12:41

Jep kuri on poistettu. Niin listasta unohtui että siinä on S6 läppärunko.

Kukaan ei muista ihan tarkkoja lukemia mutta vakioväleillä taisi kulkea mittariin sen 85km/h eli kutakuinkin saman minkä nyt. Tai no joo, alamäkeen ollut niinkin hurjat lukemat kuin 110 ja yli näillä välityksillä.

Huvittavaa on lähinnä että kurittomana 50cc pytyllä mittarinopeutta 85-90km/h eli kulku lähinnä pysynyt samana virien jälkeen. Kiihtyvyys ja vääntö tosin eri luokkaa :)

Edit: vaihdoin tuon läppärungon merkin oikeaksi :)
Viimeksi muokannut gillie päivämäärä 22.4.2012 23:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

16.4.2012 15:07

Näinhän se menee. Tuossa tapauksessa juuri välityksillä saadaan irti 70cc:n tarjoama huippunopeus.

Re: Gilera Runner SP/PJ 50

16.4.2012 15:15

No mikäs olisi sinun mielipide sopivista väleistä?