Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
30.8.2014 14:27
Tänään tuli ostettua vm. 2006 X8R-S. Vehkeellä on ajettu 14 000 km ja vastapainjousta vaille vakio. Meinasin tohon ostaa tollasen
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/467, joten nyt kysyn minkä kokonen suutin noin suunnilleen tuon teharin kanssa, mistään kun en pikaisesti löytänyt vakio suuttimen kokoa.
Ja mitäs tonne variaattorin puolelle kannattaa vaihtaa... esim rullatko?
7.9.2014 9:48
Jos joku on kiinnostunut ostamaan tuon aikaisemmissa viesteissä esiintyneen skootterini niin voisin sen myydä 550 euron hintaan. Skootteri löytyy Turusta. Kulkupuoli pitäisi olla kunnossa..
11.9.2014 21:23
Eli mun X8rs kulki 69 ja vain vastapainejousi oli vaihdettu. Löin siihen turpokitin ja 85 suuttimen jolloin kävi nätisti mutta kulki 61. 8grammasilla rullilla en saanu ees liikkelle, joten nyt tarttis tietää minkä kokoset rullat suunnilleen ois hyvät?
13.9.2014 0:32
Tähän hätään en löytänyt vakiorullien painoa, mutta yleisohjeena teharin kanssa on hyvä lähteä liikkeelle gramman kevyemmistä. VP-jousta on yleensä samalla tarpeen vaihtaa noin 15% jäykemmäksi kuten myös kytkinjousia.
22.9.2014 14:45
Moro, tämmönen x8rs tuli omaan mopoon vaihdossa muutama päivä sitten ja nyt parin ajokerran jälkeen tulin johtopäätökseen, että vehkeessä on pakko olla jotain mätää kun kiihtyvyys on vaan jotain surkeeta. Esimerkiksi 40-50kmh kiihdytys kestää tasamaallakin helposti yli 5sek ja ylämäkeen vauhti putoaa pahimmillaan kolmeen kymppiin. Jos kaasun höllää kesken ajon ja vetää uudestaan pohjaan niin vauhti putoaa edelleen hetken ja arpoo hetken lähteäkkö kiihtymään vai ei.
Edellisen omistajan mukaan vehkeen pitäisi olla täysin vakio, mutta olettaisin että kiinni on malossin multivari (varikopassa malossin tarra, 30kmh jälkeen tuntuu "vaihteen vaihto" ja mittariin kelaa 70 mikäli löytyy tarpeeks pitkä suora). Ikinä en ole ennen skootteria omistanut, mutta veikkaisin että rullat on aivan liian painavat, eli minkäs painoiset sinne kehtaisi tunkea?
Toki jos jollain on parempia ideoita niin ne saa ja pitää kertoa, kun eihän tolla kehtaa tollasena tientukkona kauaa pyöriä
E: olikos rullien koko siis 16x13 ja kehtaisko 7 grammasia kokeilla jos kerran vakiot on yli 8g?
E2: kun ei vastauksia kuulu niin kävin sitten ostamassa 6,2g rullat, kun ne nyt sattu olemaan lähimpänä 7 grammasia
26.9.2014 10:43
Varmaan noi 6.2g on liian kevyet.
Itellä on 8g ja ne on liian painavat (kuskikin painaa +100kg) kun vähän samoja ongelmia on tullut "tehoputken (vakio putken näköinen)" vaihdon jälkeen, tosin en ole suuttimiakaan vaihtanut.
Kulkee loivassa alamäessä noin 75, tasaisella kelaa sen 60 aika pienillä kieroksilla, ylämäessä ei jaksa juurikaan kiihtyä.
Polttoaineen pientä kulutusta ole yrittänyt hakee, mut näyttäs siltä että vain lisääntynyt.
Eipä toi 3l/100km ole vielä kovin paha mut jos sais vähän pienemmäksi jotenkin, kokeiltava 7g rullia jospa ne auttas.
26.9.2014 12:01
Eilen tuli noi vaihdettua ja 6,2g osottautu aika täydelliseks. Kiihtyy hyvin, kun pääsee käymään korkeammilla kierroksilla ja ylämäkiä kiipeää paljon paremmin kuin ennen (ennen vauhti saatto pudota 30kmh, nyt ei kertaakaan alle 45kmh) ja edelleen tasasellakin pääsee sen 65 mittariin, eli n. 60 oikeeta. Kuskilla painoa siis n. 85kg.
E: kertokaapa joku viisaampi nyt vielä, että missä kohtaa tässä hondan putkessa on tuo kuri, millainen se on ja miten se käytännössä vaikuttaa? Kaverin kanssa tästä väiteltiin ja sain kuulla olevani idiootti, kun väitin ettei se vaikuttaisi tehoihin niin mainittavasti, että sitä kannattaisi vaivautua ottamaan pois. Kiitokset sille joka vaivautuu vastaamaan niin saataisiin tähänkin selko.
3.10.2014 8:57
Ei pitäs olla muuta kuria kuin variaattorissa ja sytkäpoksissa niitti.
Multivari poistaa sen variaattorin kurin.
4.10.2014 20:52
En sitten tiedä, mutta ainakin tietopankin mukaan putkestakin löytyy jonkinäköinen kuri, muttei kerrota mistä kohtaa ja millainen.
7.10.2014 22:50
94Zip kirjoitti:Itse en saanut vakioputken tyhjentämällä kuin paskaset kädet ja kovemat äänet
eli kannattaa ostaa tehari. itsellä jotku 7,5 gr rullat ja toimii hyvin. cdi boksin niittiin voi laittaa pelkän katkaisimen.
Ei siellä ole, tehoputkea vaan kiinni.
7.10.2014 23:04
Eipä tätä ole pienintäkään kiinnostusta suuremmin virittää kun pitäisi saada taas enskamopoa tilalle
sen verran tuli todettua että vakioputsari ahdistaa aika uskomattomasti. Löin paikalleen vaparin niin vaatii reilu 20 kokoa isomman suuttimen ja kiihtyy sekä vääntää ihan uskomattoman paljon paremmin kuin aiemmin. Ennen ylämäessä vauhti saattoi pudota 45, mutta nyt samaisessa mäessä ei menty kertaakaan alle 60.
16.10.2014 15:20
Kertokaas ny mikä tota romua vaivaa? Ostin kuukausi aikaa turpokitin teharin. Sillon pistiin kiinni ja vakiorullilla huiput tippu verrattuna vakio putkeen, koitin että mitä tapahtuu 8g rulli -> piti työntää liikkeelle, 10g edelleen piti työntää alkuun, sitten v'''tti ja pistin vakiorullat (jotka jo liki kolmion malliset) nyt joutu niilläkin työntää alkuun, pistin vakio putken -> edelleen sama homma, nyt pistin 6.5g rullat, vieläkin työnnettävä 10 km/h asti sitten liikkuu, mutta melko kehnosti... Kertokaas mitä nyt koitan?
21.10.2014 11:48
Kertokaahan mikä kone tuossa hondassa on? ei mitään tietoa. meinasin sitä ruveta pistämään tässä talven aikana
kenties minarelli? :O
21.10.2014 14:12
Kone on honda
21.10.2014 17:41
jaahas
no kuka tietää mikä/ minkä vehkeen ohjainkannatin käy kyseiseen hondaan?
krossitankoa meinasin