Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

1.12.2012 1:14

Tuolta löytyy http://www.china-motorcyclepart.com/category.php?id=88

Re: Keeway-skootterit

1.12.2012 1:30

Mitenköhän saisi tuon öljypumpun vaijerin"vivun" jäätymisen estettyä kun kone on puoliksi lumen alla kun tuolla lumessa köröttelee. Jäätyilee jumiin mutta hetken kun antaa olla paikallaan niin sulaa.

Re: Keeway-skootterit

1.12.2012 1:34

mites ku kaverilla fact hyytyy ku pakkasilla ajaa ees 1km :D,ni onks se öljypumpun vaijeri mikä jäätyy, vai jäätääks kaasari?,kellää tehny tätä?. Ja mite sai ton korjattuu ettei hyytys? :), kiitoksia jo etukätee!

Re: Keeway-skootterit

1.12.2012 1:40

Oiskohan säädöt vituillaan, ryyppy kun lähtee pois niin hyytyy?

Re: Keeway-skootterit

1.12.2012 15:45

en oo iha varma...mutku se ei sit sen jälkee enää käynnisty ollenkaa... Paitsi ku antaa sulaa tallissa,ni kai se jostai jäätää

Re: Keeway-skootterit

1.12.2012 16:01

Ja muutenkin kaasari säätöihin.

Re: Keeway-skootterit

12.12.2012 22:22

On jäänyt vähän epäselväksi käykö keewayn mikuniin, siinähän on kyllä 6mm kierre.
http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=6150

Re: Keeway-skootterit

12.12.2012 23:04

Käyhän tuo.

Nyt tuli tuo sähköryyppy modattua manuaalitoimiseksi Käännän ohjeilla mitkä löytyy tuolta sekalaiset projektit ketjusta ja onnistu se jopa ja toimii, mutta bensa loppu :D saa nähdä miten sitä yltää käyttämään kun peräkate on paikallaan, nyt ainakin vielä yltää hyvin kun ei ole kate paikallaan.. pitäis tuohon ehkä jotain parannuksia kehitellä kun ei pysy oikein tukevasti ylhäällä/alhaalla.

Re: Keeway-skootterit

14.12.2012 14:38

Mulla oli se vakiojousi siellä että palautti hyvin pois ryypyn, kääntämällä pysyi ylhäällä tai vaijerista vedettäessä.

Re: Keeway-skootterit

14.12.2012 17:22

Mikä vakiojousi? Ai sieltä sähköryypyn sisältäkö otettu joku jousi? Suunnittelinkin tuohon jo jonkinlaisen systeemin että jousi painaa sitä alaspäin ettei se töyssyissä pompi päälle, ja sitten sellainen putkenpätkä siihen pultin ympärille johon ura ja pulttiin pieni tappi joka liikkuu urassa niin että kun ryypyn haluaa päälle pitää pulttia ensin nostaa ja sitten kääntää sivulle niin se pysyy päällä, pitäis vaan jaksaa nysvätä. Vois olla helpompi ostaa vaijeriryyppy :D

Ja tänään otin kiffelistä prikan pois kun alkoi vituttamaan tuo lumen hidastava vaikutus ja jos sitä kulutustakin saisi pienennettyä, mutta ei siltikään kulkenut kuin 57 suoralla vaikka miten kiihdytti :x johtunee vissiin siitä että etuvariaattorin laippoihin on kulunut kivat urat niin se ura toimii prikkana ja rajoittaa ihan samalla lailla ku prikan kanssa, aivan samallain alkaa huutaa yli 50 vauhdissa. Se vauhti kyllä tuntu kovemmalta kuin tuo 57 :P Ja peräöljyä olin laittanut liikaa, varmaan 3dl mutta nyt laitoin oikean määrän 1,1dl niin tuntu että alko kiihtyä paljo paremmin, en tiiä johtuko siitä :D

Ja ei jäädy enää takajarruvaijeri kun rasvasin sen. JA JIHUU takajarrun vinkuminen ehkä loppu kun tein urat jarrukenkiin, ainakaan tänään ei vinkunut kertaakaan :)

Re: Keeway-skootterit

14.12.2012 19:08

Juu se jousi sieltä sähköryypyn sisältä, mulla ei takajarru ole vinkunut ikinä muuten kuin vesisateessa, pesun jälkeen tms. Silloinkin loppuu kun parikertaa jarruttaa.

On tuo jännä vehe oli keli mikä oli niin lähtee aina ekalla polkaisulla käyntiin talvella, tuo oli ajamatta 4pv ja komean lumikasan alla, kävin äsken polkaisemassa niin ekallahan se taas lähti.

Parina päivänä oli -15 ja silloinkin lähti ensimmäisellä aamulla, viimetalvenakin lähti aina ensimmäisellä, paitsi pahimmat pakkaset vaativat 1-3 polkasua :D

Seosruuvi vaikuttaa varmaan eniten tuohon käyntiin lähtemiseen, saa aina kelin kylmetessä kääntää vähän kiinnipäin niin jatkuu tuo laakista lähteminen.

Re: Keeway-skootterit

15.12.2012 22:24

mikäköhän mahtais auttaa tuohon ku kiiwi tahtoo "vaihtaa välityksiä"liian nopeeta,eli kun kiihyttää nii vaihtaa aivan liian aikasin välyksiä ja tämän takia ei jaksa mennä mihinkään/kiihtyä?monet o sanonu et pitäis vaihtaa vp tai hioo jotai tuulestuslaippaa et hihna laskis enemmän?pitääkö paikkaansa? :roll: kiitos jo etukäteen :)

Re: Keeway-skootterit

3.1.2013 23:50

Jaa on tuo vakio etuvari vissiin aika surkea. Alko potuttaa bensankulutus kun tuolla vakiovarilla huusi ilman prikkaakin samalla lailla kuin prikan kanssa niin heitin sitten taas multivarin kiinni ja kyllähän tuo toimii huomattavasti paremmin. Moottorijarrutus väheni heti ja nyt se tekee suunnilleen silleen niinku pitääkin eli kierrokset on tehoalueella jo pienemmässä vauhdissa ja kun kaasun löysää kierrokset laskevat jonkin verran ja kun kaasun painaa taas pohjaan niin variaattori ikään kuin "herää" uudestaan ja kierrokset nousevat taas tehoalueelle. Vakiovarilla se oli kuin vaihdemopo, kun kaasun löysäsi niin kierrokset jurruutti vauhdin mukana, siis ihan kunnon moottorijarru.. Ja liikkeellelähtökin parani.

Vaan eipä tuolla päässyt multivarillakaan ilman prikkaa kuin 60 :D Rullat saattas olla vähän liian kevyet kun kiersi paljon enemmän kuin vakiovarilla, tosin kiihty kyllä ihan hyvin, mutta vakioputkella tehot on sen verran maltilliset että sen pitää olla justiin tehoalueella että jaksaa kiihtyä maksiminopeuteen mutta luulen että ei tuo 65 enempää menis oikeilla rullillakaan nyt talvella.

Ja bensaa vei n. 13km ajelulla varmaan 1/4 tankkia :lol: Jos huomenna jaksaisi niin sitä voisi kantta ottaa alas ja reilusti..

Mutta tuota multivaria tai edes jotain parempaa varia tuon vakion tilalle voisin melkeenpä suositella kaikille, ellei sitten tuo mun vakiovari satu olemaan joku kirottu joka nyt ei vain toimi hyvin.

Re: Keeway-skootterit

8.1.2013 18:04

Onko Dellorton 21mm kaasari liian iso 70cc streetrace pytylle? Kuinka vaikea pistää säätöihin? Ja vielä onko tuo kytkin 110mm vai 112mm? http://www.janikaasalainen.fi/kytkin-st ... -6798.html

Re: Keeway-skootterit

8.1.2013 18:21

Ehkäpä joo. Tosin Scootertuning.de -sivuston mukaan kaasuttimen valinta riippuu aikalailla myös itse putkesta(?), mikäli Google kääntäjän avulla asian ymmärsin. Kyseinen kytkin on tietääkseni 112mm, mutta mikä estää sinua hankkimasta 107mm "Roxin" (=Minarellin) kytkintä ja 107mm -kytkinkelloa. (Jonka jokatapuauksessa joudut uusimaan jo ihan Lower sportilla.)