Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
10.3.2012 3:04
Onko kuinka paha homma vaihtaa keula typhooniin ja mites toi ohjauslaakeri vaihdetaan?
Ja osaisko joku sanoo mikä on oikea ohjauslaakeri typhooniin?
10.3.2012 14:26
Ei se ole paha homma. Aluksi pitää ottaa kaikki tilpehööri ohjaustangon tieltä pois (katteet, peilit, johtojen liittimet tms.) ja sitten itse ohjaustanko pois. Tanko pitäs olla kiinni yhdellä pultilla, jota löysäämällä saa tangon nostettua pois. Sitten siihen ohjausputken yläpäässä saattaa olla musta muovinen suojakuorien suojaamassa laakereita, se pois. Siinä pitäisi näkyä sitten ohjauslaakeri, jonka saa kun aukaisee sen kolotun "mutterin" vaikkapa talttameisselin avulla. Kun laakerit osineen on otettu pois, seuraavaksi jarrusatulan ja nopeusmittarin vaijeri irti ja nyt haarukka pitäisi "pudota" pois rungosta keulaa nostamalla.
16.3.2012 0:28
Paljos öljyy mahtaa upota Stalkkerin perään ja mitä sinne kannattas tunkee?
18.3.2012 1:39
Iponen Transscoot tai joku tollanen on ihan hyvää litkua. Sinne menee muistaakseni 85ml
23.3.2012 21:44
Hei, mulla oli talven ajan sisällä tollane vm. 2010 tamppooni ja siinä ku lohkot ja varikopan kiillotti nii otettii kone irti rungosta... no nyt laitettiin takas kiinni ja pyöri ihan mukavasti pari päivää lukuun ottamatta pientä booausta, mutta sitte tapahtu ihmeellinen juttu ku kone rupes röpöttämään ja takkuilemaan ihan reilusti vastaan kävi sitte silleen, että jäätiin työntämään kotia kohti...
Epäilin aluksi bensansaantia. tarkistettiin kaasari perusteellisesti ja käytiin läpi kaasuttimenpuhdistusaineella, kone saatiin käyntiin, mutta ei ottanut yhtää kierroksia ja sitte sammu taas... nooh seuraavaksi bensasuodatin sai saman käsittelyn -> sama homma... tulppa antaa kivasti kipinää ja bensaa pitäisi saada, oma ymmärrys loppui tähän osaisko kukaan antaa neuvoa?
tietääkö kukaan voiko toi imakaula päästää ilmaa sen verran läpi että kone ei käy, jos voi miten tälläisen pystyy huomaamaan?
Muita muutoksia ei ole kuin: tehoputki yasuni r, malossin vapaampi filtteri, 95 suutin, ja lohkoja pyöristetty... vp-jousta ja vastaavia en ole vielä jaksanut asentaa sais ton ekaks nyt vaan käymään...
23.3.2012 22:38
TPHMuumi kirjoitti:ja lohkoja pyöristetty...
Siis mitä, kerroppa tästä enemmän.
24.3.2012 1:31
Shape kirjoitti:TPHMuumi kirjoitti:ja lohkoja pyöristetty...
Siis mitä, kerroppa tästä enemmän.
Ei synny pyörteitä -> seosta tulee tasaisemmin ei vaikuta paljokaan, mutta ku oli ne lohkot siinä kiillotettavana ni tuli tehtyä... (:
24.3.2012 22:12
Mikäs on piaggio typhoonin vakio tulppa ja kaasari? (vm.2007)
24.3.2012 23:31
Rotax kirjoitti:Mikäs on piaggio typhoonin vakio tulppa ja kaasari? (vm.2007)
Tulpasta en tiedä mutta kassu on melkosella varmuudella 17,5mm PHVA Dell'orto.
24.3.2012 23:51
TPHMuumi kirjoitti:Shape kirjoitti:TPHMuumi kirjoitti:ja lohkoja pyöristetty...
Siis mitä, kerroppa tästä enemmän.
Ei synny pyörteitä -> seosta tulee tasaisemmin ei vaikuta paljokaan, mutta ku oli ne lohkot siinä kiillotettavana ni tuli tehtyä... (:
Shape nyt tais meinata, että mitä sä sieltä oot menny "pyöristelee".
25.3.2012 18:53
totta
siis ihan vaan tasoittanu pintoja ja kulmia ei mitään kauheen suurta...
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 25.3.2012 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse lainata
25.3.2012 19:58
Ethän vain kiillottanut pintoja?
26.3.2012 22:39
En
28.3.2012 22:35
Kaveri aikos hommata omaan piaggio fly:hin rajottamattoman CDI boksin, niin paljonkos se antaa huippuja lisää?
31.3.2012 13:48
Vielä tuosta typhoonista no nyt vaihdon männän puristuksien takaamiseksi, käynnistyi hyvin 5 kertaa kunnes 5 kerralla sammui ihan varoittamatta eikä herännyt enää sen jälkeen. En ajanut kertaakaan, annoin olla vain keskijalalla kierroksetkin pysyivät 4000rpm alapuolella. Mitä tässä nyt enää voi tehdä?