Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
3.4.2013 19:34
Anteeks vaan mut, en jaksa alkaa kaivaa cdi boksin poraus ohjetta tuolta yli 60 sivun joukosta. Olisiko joku niin kiltti, että pistäisi sen mulle.
4.4.2013 0:43
jompikumpi töpselin vastakkainen alakulma samalla pulen boksia kuin töpseli. siinä on muistaakseni jonkilainen kohouma joka kaiverretaan auki ja sen sisällä oleva lanka katki.
14.7.2013 14:04
-02 X8R-S Honda tuli ostettua. Hyvin tuntuu pelittävän. Eilen ajoin tuollaisen 130km lenkin, josta mm. 10km matkan putkeen kaasu pohjassa. Täydellä tankilla pääsi aika tarkkaan 125km kunnes sammui. Mukana oli tietenkin 5 litran varatankki. Skootteri vaikuttaisi takaboksin ja lisäkuorman kanssa menevän noin 67kmh GPS-nopeutta. Ilman kuormaa sellaista 72kmh.
Skootteriin on tehty muutoksia aikaisemmin
- Multivar ja 8gr rullat
- Malossin 70cc pytty
- CDI:n niitti katkaistu
Voisin tehoputken ostaa tuohon, jotta saisi vähän lisää huippunopeutta. Mitä suosittelisitte? Kovista äänistä en niin välitä, mutta lisäteho kelpaisi tietenkin. Tarkoitus olisi tässä kesälomalla ajaa sellainen 3000km lenkki Norjaan.
15.7.2013 12:31
Ihan mielenkiinnosta, paljonko on kertynyt kilsoja mittariin? malossin 60/40 perävälin kun vaihdat niin pitäisi vauhtia tulla lisää. Tehoputkella tulee noin 5km/H vauhtia mutta kiihtyy huomattavasti paremmin. Aika pieni ero loppujenlopuksi tuossa vauhdissa kun itsellä sama setti mutta 50cc pytyllä ja kulkee 68gps:ssään.
15.7.2013 14:24
Hain tuon vasta torstaina, mutta siitä asti noin 400km on tullut ajettua. Skootterilla itsessään on ajettu mittarin mukaan 6200km. Mitään suurempia oireita tai ongelmia en ole ajossa huomannut. Shell Advance Ultra 2T öljyt otin käyttöön ja iridium-tulppa tuli ihan puhtaasta uteliaisuudesta tilattua tänään Ebaysta. Eilen hain lisäksi Honda Marinen peräöljyt, jotka sopii tähän käyttöön. Vanhaa peräöljyä olikin liikaa, kun sitä valui täyttöpropusta ulos.
Variaattoritekniikka vaikuttaa näin alkuun vähän haasteelliselta säädettävältä, varsinkin jos pakoputkea ja 17,5mm kaasaria laittaisi. Liikaa muuttujia
Takana on uusi iskari jousineen, keulasta ei sen vertaakaan tietoa. Ei tuolla alustalla tee mieli ajaa yli 70kmh. Tuntuu todella etäiseltä pomppulinnalta. Keulaan voisi koittaa jotain taikoja tehdä ja ihmetellä jos taakse sopisi jostain moottoripyörästä takaiskari. Jarrunesteet oli takapiirille mustaa ja edessä semiok. Etujarruun sai jonkunlaisen etäisen tuntuman kun hieman herkisteli mäntiä. Ei se silti mitään ihmeitä vielä tee. Ilmeisesti X8R:ssä pitäisi alusta ja jarrut olla keskivertoa parempaa skootterilaatua.
Tecnigas Silent Pro vaikutti mielenkiintoiselta. Jotain tuolle vakioputkellekin on tehty, kun on ei ole ääniltään alkuperäisen kuuloinen. Vakioputket näistä kai tukkeutuu jonkinlaisena tyyppivikana.
17.7.2013 12:33
Älä nyt hävitä tuota! ei ole edes sisään ajettu
itsellä on reipas 30000 km mittarissa eikä tunnu missään. Keulaan uudet stefat ja öljyt. Hondan takaiskarin ylä kiinnitys on sen verran omalaatuinen että todennäköisesti sinne ei mikään muu iskari sovi, ainakaan kovin helposti. Itse olen jarruista huomannut että takajarru on suht hyvä mutta etujarru aika tehoton, vaikka uudet palat ja nesteet ja ilmattu huolella. Putkea tuskin on räplätty, siellä kun ei kuristuksia ole.
23.7.2013 12:34
onkos joku näistä tuota starttikehää irroitellut? kiinnostaisi lähinnä miten sen saa irti ilman että levittää koneen (silloin lähtee lyömällä vasaralla kampuran päähän), Koska bendix vetää viimeisiään ja kilkattaa starttikehää vasten eikä jaksaisi koko konetta avata tuon takia.
25.7.2013 13:58
7 vuorokautta ja noin 3700km tuli Hondalla ajettua kun kävin pyörähtämässä Norjassa Vardån saarella. Paluumatkalla 50km ennen kohtia hihna napsahti poikki. Oireili jo sitä ennen niin, että huippunopeus laski ja kiihtyvyys oli vähän laiskempaa. Pakoaukon tiiviste vuosi jossain kohtaa ja tuntui kulkevan 95% kaasulla paremmin. Hienosti se muuten kesti. Takarengas piti Oulussa vaihdattaa, kun vanhassa muuten hyvässä oli mystinen viilto, josta paistoi kankaat.
Aika monta tankillista tuli ajettua kaasu pohjassa. Pisin päivämatka oli Saariselkä - Sievi, jossa 20h aikana ajoin 684km. Öljyinä käytin 1,5 purkkia Shellin Advance Ultraa ja 1 purkki Motulin scooter attackia. Olisiko Motuli ihan vähän savuttanut siinä missä Shellin ei lainkaan, ehkä? 98:lla ja Shellin Nitroa tuli tankattua koko matka.
Polttoainemäärästä ei ole tietoa, mutta tankillisella tuntui pääsevän sellaiset 130km. Lisäkuormana oli takalaukku, rinkka, makuualusta, makuupussi, vähän työkaluja ja 5 litran varakanisteri. Aika hyvin pärjäsi ilman varatankkia kun jaksoi tankkailla aina kun oli mahdollisuus.
27.7.2013 2:23
Omalla pääsen 200km tankillisella kun ajelee 50-55km/h vauhtia.
Pelkkä multivari vaihettu, hihna ja rullat pitäs vaihtaa kun lähtee aika kovilla kierroksilla vasta liikkeelle.
Viime kesänä tuli ajettua 100-330km lenkkejä ympäri maakuntaa, tänä vuonna vain yksi 240km lenkki.
Käynyt kanssa mielessä että laittas tehoputken kiinni, aikaisemmin kulki mittarin mukaan n.77, nyt tällä hetkellä 10km/h vähemmän joka varmaan johtuu rullista/hihnasta.
28.7.2013 0:31
Itse ajelin mittari nollassa 40km, juurikin noin viittäkymppiä pintakaasulla, kaasupohjassa ehkä noin 20km
eli jonkinainen ero on havaittavissa. Itsellä myös multivari ja cdi niitti katki sekö kytkimeen jousia ja vastapainejousi vaihdettu tiukempaan.
28.7.2013 13:00
Ei taida tarvikerullat olla kovin hääviä laatua. Ostin Stormilta rullat ja vaihdoin kolme kulmikasta uusiin ennen reissua. Olivat nyt kuluneet kulmikkaaksi yhdeltä sivulta. Ilmeisesti tuolla ei niin kovin merkitystä ole. Hondan valkoiset vakiorullissa ei näy juuri mitään jälkiä. Kuinkahan vanhat mahtaa edes olla.
Olisi pitänyt olla sellainen kaasukahva, missä saisi säädettyä täyskaasuavauksen suuruutta. Joskus tosiaan olisi riittänyt 70% avaus hyvin matkavauhdiksi.
29.7.2013 12:44
Vakionopeudensäädin?
Tarvike rullat on tosiaan aika paskoja. Muutaman tonnin ajelee, ja sen jälkeen alkaa tuntumaan keski kierrosalueella (itsellä 40-50kmh) vedossa tuntuva nykäys. Variaattori avattaessa: rullat on kulmikkaat, vaan eipä nuo malossitkaan tuntunut kuin 2000 km kestävän
ja pitäis laadukkaat olla
3.8.2013 17:27
En ole juuri nyt pyörän vieressä katsomassa joten kysyn jos joku on homman tehnyt:
Saako tuosta keulaputket tiputettu alas ja vaihdettua keulaöljyt, vai pitääkö purkaa ylhäältä alkaen ja irroittaa koko keula kuningaspultista? Taisi keulaöljyt kadota reissussa ja nyt on sellainen hauska jousipyssy tuo etupää.
Alkuperäinen hihna ja rullia tuli vaihdettua. Täytyy varmaan noita rullia ajatuksella miettiä ovatko ihan alueellaan. Siellä on nyt kolme vaaleanpunaisella ja kolme alkuperäistä. Kaikki siis alkuperäisiä.
3.8.2013 23:46
muistaakseni pumput irtoaa t-palasta aika helposti aukaisemalla 4 ruuvia.
5.8.2013 22:07
ei kenelläkään sattuisi olemaa honda x8rs katteita myytävänä? jos on niin sähköpostia
valto-samuel@hotmail.com