Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
31.7.2009 3:46
http://www.mototalli.net/86626tässä olis aprilia ditukkaan oleva virivariaattori jos jtn kiinnostaa ostaa. Pistäkää YV
2.8.2009 23:48
Eli mun pitäis toi ruisku puhdistaa -04 ditechistä. Niin jos joku osaisi selittää, että miten se tehdään tai olis joku linkki johonki neuvoihin?
3.8.2009 16:42
Sit ois vielä sellasta asiaa, että saiskohan ton -04 ditechin vakiomittarin jollain nippuside patentilla krossitankoon kiinni ?
3.8.2009 22:41
nakma kirjoitti:Sit ois vielä sellasta asiaa, että saiskohan ton -04 ditechin vakiomittarin jollain nippuside patentilla krossitankoon kiinni ?
Varmasti saa mutta kun vakiomittaristo suht. kookas niin ei välttämättä tyylin puolesta kauhean järkevää laittaa sitä, ja vesi siel johdois tuskin hyvää tekee mikäli sitä sinne joutuis...
6.8.2009 0:50
Fait kirjoitti:nakma kirjoitti:Sit ois vielä sellasta asiaa, että saiskohan ton -04 ditechin vakiomittarin jollain nippuside patentilla krossitankoon kiinni ?
Varmasti saa mutta kun vakiomittaristo suht. kookas niin ei välttämättä tyylin puolesta kauhean järkevää laittaa sitä, ja vesi siel johdois tuskin hyvää tekee mikäli sitä sinne joutuis...
ajattelin ite vetää mittarin boxii jotenki ku tulee nyt krossistonga niin ei tarvis näit fuel gaugeja sun muita ku sielt kattoo aina ku vaikka lopettaa ajamise niin nää bensa, öljy(harvinaista), lämpötila(harvnaista) sun muut jutut. niin ajattelin et onko mahollista?
6.8.2009 22:52
nolaiffi kirjoitti:Fait kirjoitti:nakma kirjoitti:Sit ois vielä sellasta asiaa, että saiskohan ton -04 ditechin vakiomittarin jollain nippuside patentilla krossitankoon kiinni ?
Varmasti saa mutta kun vakiomittaristo suht. kookas niin ei välttämättä tyylin puolesta kauhean järkevää laittaa sitä, ja vesi siel johdois tuskin hyvää tekee mikäli sitä sinne joutuis...
ajattelin ite vetää mittarin boxii jotenki ku tulee nyt krossistonga niin ei tarvis näit fuel gaugeja sun muita ku sielt kattoo aina ku vaikka lopettaa ajamise niin nää bensa, öljy(harvinaista), lämpötila(harvnaista) sun muut jutut. niin ajattelin et onko mahollista?
Tottakai se on mahdollista mutta siin on enemmän tai vähemmän työtä. Ihan vaan kysyn et onks sit järkee laittaa krossi stongaa mikäli aijot laittaa vakiomittariston
(jos oot tosissas)?
7.8.2009 1:27
Fait kirjoitti:nolaiffi kirjoitti:Fait kirjoitti:nakma kirjoitti:Sit ois vielä sellasta asiaa, että saiskohan ton -04 ditechin vakiomittarin jollain nippuside patentilla krossitankoon kiinni ?
Varmasti saa mutta kun vakiomittaristo suht. kookas niin ei välttämättä tyylin puolesta kauhean järkevää laittaa sitä, ja vesi siel johdois tuskin hyvää tekee mikäli sitä sinne joutuis...
ajattelin ite vetää mittarin boxii jotenki ku tulee nyt krossistonga niin ei tarvis näit fuel gaugeja sun muita ku sielt kattoo aina ku vaikka lopettaa ajamise niin nää bensa, öljy(harvinaista), lämpötila(harvnaista) sun muut jutut. niin ajattelin et onko mahollista?
Tottakai se on mahdollista mutta siin on enemmän tai vähemmän työtä. Ihan vaan kysyn et onks sit järkee laittaa krossi stongaa mikäli aijot laittaa vakiomittariston
(jos oot tosissas)?
nyt meni kyl vähä ohi oon iha eri henkilo ku toi ;D ja laitan varmaa sigman kiinni krossii ja vakio mittarin vedän boxii jotenki. ;D niin ei tarvi tilailla mitää bensamittareit sun muita tai ostaa kallista jotai kosoo
7.8.2009 8:14
nolaiffi kirjoitti:nyt meni kyl vähä ohi oon iha eri henkilo ku toi ;D ja laitan varmaa sigman kiinni krossii ja vakio mittarin vedän boxii jotenki. ;D niin ei tarvi tilailla mitää bensamittareit sun muita tai ostaa kallista jotai kosoo
Jooh sulle kijotinki ton=D. Eli oot laittamas vakio mittariston kypäräboksiin ja sigman tankoon?
Ps. rajota vähä quotee
E: Joo eli jos laitat sen mittariston kypäräboksiin ni siin voi olla vähä työtä ku sun tarttis sit kaikki ne johdot vetää sinne...:S
9.8.2009 19:33
Fait kirjoitti:nolaiffi kirjoitti:nyt meni kyl vähä ohi oon iha eri henkilo ku toi ;D ja laitan varmaa sigman kiinni krossii ja vakio mittarin vedän boxii jotenki. ;D niin ei tarvi tilailla mitää bensamittareit sun muita tai ostaa kallista jotai kosoo
Jooh sulle kijotinki ton=D. Eli oot laittamas vakio mittariston kypäräboksiin ja sigman tankoon?
Ps. rajota vähä quotee
E: Joo eli jos laitat sen mittariston kypäräboksiin ni siin voi olla vähä työtä ku sun tarttis sit kaikki ne johdot vetää sinne...:S
no jos miettii et eculta sinne ylos riittää niin kyllä ne sinnekki riittäää vetöö vaikka kato pelkät johot boxist läpi ja sit laittaa mittarin johki plexi sydeemii kiinni ja si pleksin jotenki jollai ruuvveil. sit sen saa irti aina sillo jos välttämättä tarvii. ps siinhän menee koko ajan se suojaki että jos sitä aattelee errei vaurioidu ;D
13.8.2009 18:45
Sain tänään mc scatterilta tilaamani ditechtin käytetyn sylinterin. Kaikki muut meni ok ja vaihto onnistui, mutta pakoaukko ja se kiinnitys on eri kulmassa kuin vanhassa eli putki tulee noin 8 cm alemmas ja vähän liian vinoon. Onko tuohon samaan malliin monta erilaista pyttyä vai onko tuo uudemman pytty vai TÄ? Vanhassa on pakoputken kiinnikkeen kohalla numero 2 ja siinä "uudessa" jonka tilasin ei ole. Sylinterin sivulla olevat numerot on kyllä samat.
Kertokaapa mistä kautta se putki tulee kinni siihen pyttyy. En saanut vanhallakaan pytyllä sitä menemään
joten vika on minussa
Saisinko kuvan tai ohjeistuksen mistä se menee.
13.8.2009 20:07
zilppa kirjoitti:Sain tänään mc scatterilta tilaamani ditechtin käytetyn sylinterin. Kaikki muut meni ok ja vaihto onnistui, mutta pakoaukko ja se kiinnitys on eri kulmassa kuin vanhassa eli putki tulee noin 8 cm alemmas ja vähän liian vinoon. Onko tuohon samaan malliin monta erilaista pyttyä vai onko tuo uudemman pytty vai TÄ? Vanhassa on pakoputken kiinnikkeen kohalla numero 2 ja siinä "uudessa" jonka tilasin ei ole. Sylinterin sivulla olevat numerot on kyllä samat.
Kertokaapa mistä kautta se putki tulee kinni siihen pyttyy. En saanut vanhallakaan pytyllä sitä menemään
joten vika on minussa
Saisinko kuvan tai ohjeistuksen mistä se menee.
mutki tulee alakautta kiinni pyttyy ;D ja koska vaakapytty niin alkukäyrän pakoaukon on osoitettava kohti taivasta
eka löysästi kiinnitykset ja kiristät putken eka pyttyy kunnollla ja sit kiristät ne kiinnitykset ei sen vaikeempaa ;D;D
13.8.2009 20:20
nolaiffi kirjoitti:zilppa kirjoitti:Sain tänään mc scatterilta tilaamani ditechtin käytetyn sylinterin. Kaikki muut meni ok ja vaihto onnistui, mutta pakoaukko ja se kiinnitys on eri kulmassa kuin vanhassa eli putki tulee noin 8 cm alemmas ja vähän liian vinoon. Onko tuohon samaan malliin monta erilaista pyttyä vai onko tuo uudemman pytty vai TÄ? Vanhassa on pakoputken kiinnikkeen kohalla numero 2 ja siinä "uudessa" jonka tilasin ei ole. Sylinterin sivulla olevat numerot on kyllä samat.
Kertokaapa mistä kautta se putki tulee kinni siihen pyttyy. En saanut vanhallakaan pytyllä sitä menemään
joten vika on minussa
Saisinko kuvan tai ohjeistuksen mistä se menee.
mutki tulee alakautta kiinni pyttyy ;D ja koska vaakapytty niin alkukäyrän pakoaukon on osoitettava kohti taivasta
eka löysästi kiinnitykset ja kiristät putken eka pyttyy kunnollla ja sit kiristät ne kiinnitykset ei sen vaikeempaa ;D;D
Ihan noin evo en sentään ole
Kun laitan putken kiinni niin putken runko kiinnikeet on joku 8 cm liian alhaalla ja pari senttiä liian kaukana eli ihan vituillaan. En usko että alkukäyrä eikä koko muu putki ole itsestään vääntyny 2 viikon aikana kaapissa.
14.8.2009 2:34
Terve eli vaihdan ehkä räxäni särään. Haluisin kuulla kaikkee plussaa ja miinusta tästä skootterista, ja se minkä vaihtaisin olis 01 vuotinen. Eniten arvelluttaa se ruisku, tuleeko kalliiks korjaukset ja säädöt, ja pitääkö säätää esim variaattorista osia vaihdettaessa (vp jousia rullia ym) tai teharia vaihdettaessa? Ja mitä tyyppivikoja näis on, ja onko se ruiskun säätö jossain huoltamoilla tehtävä? Ja kiitän jo etukäteen jos jollain jotain infoa tähän..
14.8.2009 15:49
small_man kirjoitti:Terve eli vaihdan ehkä räxäni särään. Haluisin kuulla kaikkee plussaa ja miinusta tästä skootterista, ja se minkä vaihtaisin olis 01 vuotinen. Eniten arvelluttaa se ruisku, tuleeko kalliiks korjaukset ja säädöt, ja pitääkö säätää esim variaattorista osia vaihdettaessa (vp jousia rullia ym) tai teharia vaihdettaessa? Ja mitä tyyppivikoja näis on, ja onko se ruiskun säätö jossain huoltamoilla tehtävä? Ja kiitän jo etukäteen jos jollain jotain infoa tähän..
Vaikea skootteri jos jotai paskana vika vaikea paikallistaa siis jos ei osaa ;D
ite tiiän melki kaiken ulkoo jo tästä skootterista tai siis tiedän eli jos joku paskana niin yleensä tiiän mistä johtuu. mut jos ekaa kertaa tätä venklaat niin voi kestää jonkun aikaa. seokset säädettään ecu boxista esim noi huollot säätää niit. rullat on hyvä vaihgtaa gramman pienemmiks teharin kanssa riippuu tietty teharist. hyvä vakio kiihtyminen ja pelkkä kuristus on prikka. bensan kulutus 1,5-2 litraa satasella. vaikea viritettävä ensi kertaselle. mut ainahan täällä on foorumi ja minä ;D osat on kalliita ja viritys myös. tulppa hajoo aika helposti myös bensapumppu joissain sunnuntai kappaleis. mäntä hyvä vaihtaa 15000 VIIMEISTÄÄN. itse kyllä ajelin 18000 ennenkuin vaihoin vakiopytyn 70cc sporttii ja hyvin kestäny on. kysy jos haluut tietää jotai lisää D:
14.8.2009 15:52
Ihan noin evo en sentään ole
Kun laitan putken kiinni niin putken runko kiinnikeet on joku 8 cm liian alhaalla ja pari senttiä liian kaukana eli ihan vituillaan. En usko että alkukäyrä eikä koko muu putki ole itsestään vääntyny 2 viikon aikana kaapissa.[/quote]
siis miten sulla on se judu et vois sendii kuvaa vaikka galleriaan siis mototin
ja onko sulla siin pinnapultit siin ja kiristetää mutteril pyttyy vai onko sulla sellanen patentti tsydeemi et heität pultilla sen sinne kiinni sen putken. onko mitää prikkoja tai mitää nostamassa sitä? onko sulla tehari jota laitat siihe kiinni vai iha vakio säätöö?