Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

laiska alkukiihdytys

21.6.2011 22:46

Juu elikkä oon huomannu et kymco ei oikee jaksa enää lähdössä vääntää ja kiihtyy yhtä hyvin ku enne.

Tuntuu et ei ota tehopiikkiä alussa vasta n.20 km/h kohalla.
Eli lähtee paikoiltaa tosi laiskasti liikkeelle.
Ja lämpimällä koneella kiihtyy vielä huonommin...

Tällä hetkellä vireinä:
+15-vp
+2000rmp kytkinjouset
leovince tt tehari (kurinton)
Multivari jossa jotkut putken mukana tulleet rullat n. 5.7g

Et olisko mitä neuvoja et sais taas lähdössä kiihtyy hyvin? :roll:

Re: Kymco Super 9

22.6.2011 17:49

itellä samallainen ongelma ku vaihoin sen männän ja porautin pytyn nii ei jaksa lähtee liikkeelle ja ei kiihy kunnolla epäilen itse että mulla on hihna huonossa kunnossa johtuisiko siitä kiitos vinkeistä auttakaa mahdollisimman pian en jaksa ajaa jotain 30km/h tuolla tiellä

23.6.2011 10:45

Katso hihna, vp ja kytkinjouset.

24.6.2011 1:03

Sudee kirjoitti:Katso hihna, vp ja kytkinjouset.

ei ollu vika hihnassa vaan pakoputkessa se oli iskeny sen jotenki tukkoo niii ei kiertäny ilma tarpeeks poltin karstat pois nii johan toimii kymco taas

29.6.2011 9:48

Haittaako jos on 2mm pidempi hihna kuin vakio?
Lukee kyllä että sopii mun skodeen mutta on vaa 2mm pidempi...

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=6111153

2.7.2011 19:54

Pyrtsi kirjoitti:Haittaako jos on 2mm pidempi hihna kuin vakio?
Lukee kyllä että sopii mun skodeen mutta on vaa 2mm pidempi...

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=6111153

saattas käydä en oo varma et alkasko noin pienen heiton isommalla pyörii tyhjää

17.7.2011 21:12

Nonni..
Nyt oma superi sit jätti tien päälle... :|
Sitää ennen ku olin ajelemassa nii kuulu sellasta outoo sirinää joka muuttu koko ajan voimakkaammaks... Ja yhes vaihees kuulu outo pihahdus tai joku sen tyylinen ääni :eek: Molemmat äänet kuulu moottorin ja kaasarin suunnilta...
Ja sit lopulta vähän jarrutin nii kone sammu eikä lähteny käyntii :(

Itelläni on ollu joku 1500km sellanen tnt ilmanputsari joka on toiminut ihan hyvin muuten mutta kaasariin on välillä tullut roskia. Joten ajattelin ekana irroittaa ja puhdistaa koko kaasarin.
----> onnistui, mutta ei auttanut

Näkyvää kipinäää ei myöskään antanut, vaikka kokeilin uudella tulpalla. Sain vain pinen sähköisun tulpan hatusta :roll:

Kokeilin myös rajotetulla ja rajottamattomalla cdi boxilla mutta ei muuttanut mitään..

Eli mikä ihme tos on vialla :C

Tartteisin nopeesti apua kun pitäis päästä mopolla kesätöihin vähän pidemmän matkan päähän...

:itku:

EDIT: Tulee sittenkin kipinä!
Mäntä liikkuu mutta moottori ei pidä ääntä!?

17.7.2011 21:44

Kun annat sähköstarttia ilman kaasua kuuluuko pakoputkestä "pöp pöp pöp" eli siis se yrittää antaa lupausta käynnistymisestä käy vai kuuluuko vain tasaista sähköstartin pyörimisen ääntä?
Kun ajoit viimeisiä metrejä sillä oliko kaasuun vastaaminen laiskaa / kulki laiskasti ennen pysähtymistä?
Täl tarkistetaa onko mäntä elos, ja puristukset tallel. Vähän pelkään että se sun powerflitteris on päästäny hiekkaa tai mitä sontaa ny maantieltä sinne pääseekin männän, sylinterin ja kiertokampiakselin seutumille ja se on leiponu... Mut varmaks en mee sanomaa. Tai sitte sulla on ollu liia pieni suutin sen putsarin kanssa, ja käyny liia laihal ja leiponu sen takia.
Mut se kilinä-ääni tarkottaa sitä että männänrengas tai männänrenkaat menny, ja suhahduksen luulen tulleen pakoputkesta.
Nimim. kokemusta on, kun tuorevoitelun vaijeri oli katkennut huomaamattani pitkäl matkal nii teki ihan samalla lailla kun kuvasit, joten pelkään että se on leikannut kiinni, tai siis mäntä vain mutta sylinteri saattaa olla pelastunut, ellei sen sisäpinnassa ole pahoja jälkiä, muutoin sun pitää ostaa uus mäntä ja porauttaa se sen männän koon mukaan. Mutta silti pienetkin naarmut sen sylinterin sisäpinnal on tasottettava.. Ja se alkuperäne suodatinboxi takas kiinni!!

17.7.2011 23:21

Joo kuuluu sähköstartin pyörimistä mut ei kuulu normi käynnistymisen merkkei.
Huomasin myös et tulppa ei kastu vaik kuinka polkis.
Ja kaasarin se ilmanotto aukko ei tunnu tai haise bensalle et johtuiskoha siitä et ei saa bensaa??
Ja laitoin just takas sen vaki putsarin :roll:
Nii ja kun olin tuloss nii tehot ei hävinny vähitellen vaa nyki jonkun verran ja sytytys ehk vähän pätki.

17.7.2011 23:49

Joo, valitettavasti mulla on semmonen tuntuma että se on leikannut kiinni.. :( Mutta tarkista nyt se kaasutinkin.

18.7.2011 11:42

Mut eiks sen pitäis viel sen jälkee lähtee käyntii??
Ja tehot ei hävinny matkalla ollenkaa. Ja sirinää oli kuulunut jo ainakin viikon ajan...

EDIT: Testattii kavereitte kans et laitettii suoraa bensaa sylinterii mut ei siltikää lähteny käyntii vaik anto kipinää.

Eli varmasti leiponut... :itku:

Paljo maksais jos käyttäis huollossa?
Jos ite korjais niin miten ja mitä työkaluja tartteis ja mitä osia pitäisi ostaa?
Paljo kuluis aikaa ja rahaa?
---->Mitä kannattais nyt tehä?!

18.7.2011 22:09

Testasin et öljyletkusta ei tuu öljyö vaikka pyörittää sähköstarttia kaasu pohjassa.
Eli olisko leiponu sen takia?

19.7.2011 0:25

Siihe tarvii vaikka mitä, porakoneen, hoonaustyökalun, papukaijapihdit pytylle uudet tiivisteet yms. yms. ja ne pitää osata tehdä / laittaa.
Suosittelen viemään lähimmälle jälleenmyyjälle huoltoon. On sen verra hankala ja pitkäveteine homma ja öljypumppukin saattaa olla sit hajal.

19.7.2011 16:19

jos avaisin ja kattoisin et kuinka pahasti on leipassu ja sit kävis näyttää pyttyy korjaamolla ja kysyy et kannattaako porauttaa, hoonata vai ostaa uus. Sit vaa tilaa uuden männän/sylinterisarjan ja eiku asentaa.

eiks se tällein mene:
http://www.youtube.com/watch?v=UCKE95i0 ... re=related

1.8.2011 2:20

Nyt pitäis sylinterisarjaa ruveta tilailee ku avasin moottorin ja kattelin et on sen verran pahassa kunnossa mäntä ja sylinteri... Männänrenkaista oli paloja irronut. Pari palaa löytyi kampikammiosta.

Eli..

Mistä ihmeestä ootte löytäny sylinterisarjoja kymcoihinne?
Ku ei mitää löydy ilmajäähy konehinsylinterisarjoja...

Tai käykö jonkun muun kymcon sylinterisarja suoraan superiin?

Tartteis apuja nopeesti et pääsis vielä tänä kesänä ajelee :(