Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
9.11.2012 0:57
jaahas
siellä oliki semmonen lukitus sokka molemissa päissä, nyt lähti pois kiitos.
13.11.2012 17:34
Ei saatana voinu porauttaa, ku ei saa mäntää mistää. Vaikuttaskohan tollanen 1-2 pientä naarmua hirveesti tehois jos kuiteski hoonais?
13.11.2012 18:08
Riippuu kuinka syviä ne naarmut on. Jos tuntee selvästi sormella niin luultavasti haittaa . Jos naarmun näkee mutta ei juuri tunne niin tuskin haittaa kovin paljoa. Joskus muinoin virittelin suzuki noppeli mönkijää, niin siinä oli yli 20 vuotta ajettu pytty joka oli aivan väljä ja puristuksetkin melko olemattomat mutta se jaksoi silti kulkea yllättävän hyvin. Tosin syvä naarmu vaikuttaa varmaan eri tavalla kuin tasaisesti väljä pytty.
Koita sopisko peeveen kupumäntä pienellä muokkauksella, niissä on sama männäntappi ja niitä saa varmaan 50mm kokoon asti eikä paljon maksa sparessa
13.11.2012 19:33
no kyl ne sormel tuntee ja yks naarmu on syvä varmaa jotai 0-4mm ei sovi noi männät ku toi tappi on eripaikas tai helma miten sen ny sanoo
13.11.2012 19:35
Sopii, mutta joutuu korottamaan sylinteriä muistaakseni 3mm. Tai sit sipasee männän laelta.
13.11.2012 23:05
Jatkossa tiedoksi
mistä niitä saa.
13.11.2012 23:16
Pööki kirjoitti: kun ei saanut Kiiwiin käypästä 12mm m-tapillista mäntää mistään
Niitähän löytyy pilvin pimein? Kaikki oli kyllä loppu kun minä mäntää tarvitsin, no tyydyin narakuun.
14.11.2012 18:11
jonik1 kirjoitti:Sopii, mutta joutuu korottamaan sylinteriä muistaakseni 3mm. Tai sit sipasee männän laelta.
No mites sitte tollanen pevetin mäntä kestää tollases 70cc sit kun on sillä männällä vakio 70cc mäntään verrattuna aika iso hintaero, peräti 30e+
16.11.2012 0:23
Jos se kiertää sillä pytyllä 8000-9500 luokkaa normaalisti kun ei vinguta, niin luulisi sen pevetin männän kestävän, kunhan
a) pyöristät männänhelmojen reunat kunnolla hienolla hiomapaperilla ja kaikki terävät kulmat pois ja asennat huolella
b) säädöt kuntoon
c) ei tule maanantaikappale
kannattaa myös kattoo että männänrenkaiden katkoskohdat eivät satu sylinterin aukkojen kohdille, ja että pakopuolen männänhelma peittää pakoaukon kokonaan männän ollessa yläkuolokohdassa. Saattaa se tuurilla toimia
23.11.2012 0:12
Mikäköhän vois olla vikana ku vaihdettu kampiakseli, laakerit, stefat ja porattu 50cc nyt kiinni, nii ei millään suostu lähtee käyntii. Kipinää saa bensaa saa mutta ei lähe käyntii, 2 kertaa saanu käyntiin noin 10 minuutin polkemisen jälkeen ja toisellakerralla pääsin jo ajamaan noin 200metriä sitte laitoin mopon jalustalle nii vähän ajan pääst tyhjäkäynnillä sammu ja ei lähe enää käyntii. Sitku mopo lähti käyntii nii kävi kyllä ihan nätisti. Voisko johtuu noista malossin hiilikuituläpistä? jotka oli sillo 70cc kans paikoillaan. Nyt mopossa 17.5 kaasari 60suutin ja vakioputsarista kuri pois.
23.11.2012 0:37
Suutin ainaki kuulostais liian pieneltä, mulla piti olla suutin luokkaa 75+ jos putsarista otti kurin pois, jopa vakioputken kanssa. Kato ettei läpät raota. Putsaa kaasari. Kato että bensaa tulee hyvin letkusta kun imaiset alipaineletkusta. Varmista että kaikki liitokset on tiiviitä (imukaula,kaasari,ilmanputsari). Laita seosruuvi 1,5 kierrosta auki. Jos saat sen noilla jotenkin käymään niin sitten vain perus säätöä eli tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäyntiä sen verran että ei sammu, sitten säätele seosruuvia hitaasti kumpaankin suuntaan siihen kohtaan missä käy parhaiten tyhjistä, koneen lämmettyä kunnolla toista.
23.11.2012 0:44
Pensaa saa ainakin tulpan perusteella, vakioputki on nyt kii, kun ajoin sen 200metriä nii ei siinä ainaskaa suutin vaikuttanu liian pieneltä tai ainakaan ei booannua, en kyllä ajanu yli 30kmh. Pitää huomen vaihtaa ne läpät. Voikohan sillä olla vaikutusta että kun ostin sen tiivistepaketin nii siinä tuli 2 tiivistettä imukaulan ja läppien välii nii laitoin kummatki.
23.11.2012 20:34
Nyt vaihdoin vakioläpät, eikä ne malossin läpät raottanu ku yks ihan vähän, ei minusta pahastai. 70suuttimen vaihdoin ja kaasaria säädin, eikä lähteny ollenkaan käyntiin. Ainakun polkeen niin mopo kyllä yrittää mutta sammuu aina jostain syystä, ja kipinän kyllä saa. Voiko tuo johtua liian öljysestä bensasta, tai magneeton puoleisesta stefasta kun se ei minusta ole ihan okein. Mutta mopo kyllä kävi hyvin sillonkuin sain sen käyntiin. Ainoo mitä eriä tein ku kasasin niin otin siitä öljypumpusta sen hammasrattaan irti. Sitte siinä samassa huomasin ku johtoja tutkailin nii tällänen löyty piilosta
Eli siihen menee 2 vihreetä johtoo ja koko johtosarja menee jonnekkiin akun ohi etukatteen alle, voisko toi olla joku rajotin?
Viimeksi muokannut oregano päivämäärä 23.11.2012 20:52, muokattu yhteensä 1 kerran
23.11.2012 20:47
Liitin irti niin lähtee ilman avainta käyntiin polkemalla. Ei kyllä sitten sammukaan enää virtalukosta.