Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

28.2.2012 22:54

Tässä, kuvat tosin hävinneet bittiavaruuteen.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

28.2.2012 23:01

CemBalo kirjoitti:Tässä, kuvat tosin hävinneet bittiavaruuteen.


No perskeles, kuvia tässä lähinnä oisin kaivannut :D ei näyttänyt löytyvän edes mistän välimuistista.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 13:14

Ei taida kulkea prikka paikallaan kun ~60 (mittariin?) vaikka olis mitä pakoaukon jatkeena, vai oonko ihan väärässä?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 14:09

Ei varmasti.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 14:58

Näin muistelinkin. Hyvä kun ei liikoja kulje (en oo päässy lumien takia testaamaan), mutta kiihtyy mukavasti tolla kurittomalla putkella. :)

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 15:27

Itsellä kulkee 65 mitttariin ilman pakoputken kuria. Nrg Power DD siis.
Eli imukuri vai mikä onko se messinkilevy ja prikka kiinni :)

Jos mopo saa liikaa öljyä vaikuttaako se bensan kulutukseen?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 18:28

Mulla kulkee nyt just tasan 60 mittariin, täysin tyhjä vakioputki, messinkilevy pois ja prikka kiinni. Kulkis toi vielä himpun lisää, kun nyt on turhan iso suutin. ;)

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 21:01

Onkos Piaggiossa myös tuo pakoputken hapetusjärjestelmä, SAS?

Jos on niin mitähän sille on tarkoitus tehdä putken vaihdon yhteydessä? Olen siis vaihtamassa leovincea vakioputken tilalle. Kyseessä tosin aprilia sr mutta sama kone kuitenkin. Jätetäänkö se roikkumaan sellaisenaan ja tukitaan ja mistähän kohtaa se napataan irti?

Otin havainnollistavan kuvan asiasta. Mistä kohtaa irrotan ja tukin? Mikä numero siis:

Kuva

Millähän olette muuten tuon tukkineet?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 22:56

Mulla on toi SAS napattu pois tästä kurittomasta. Jätin ton hopeisen osan paikalleen. Tuoltahan tulee variaattorin jäähdytysilmaa hapettamaan katalysaattoria, ja kun Leovincessä sitä ei ole, niin sen voi vaan antaa olla. Ite tosiaan jätin ton hopeisen osan siihen.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 23:39

CemBalo kirjoitti:Mulla on toi SAS napattu pois tästä kurittomasta. Jätin ton hopeisen osan paikalleen. Tuoltahan tulee variaattorin jäähdytysilmaa hapettamaan katalysaattoria, ja kun Leovincessä sitä ei ole, niin sen voi vaan antaa olla. Ite tosiaan jätin ton hopeisen osan siihen.


Meinasin itsekin sen siihen jättää ja tosaain tosta numero ykkösen kohalta nykäistä putken pois. Etkö tukkinut tuota mitenkään?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

1.3.2012 23:51

Ei tarvitse tukkia.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

7.3.2012 16:09

Putki saapui ja se on valmistelu poistamalla siitä kuri ja rungosta tappi.

Kysymys kuuluu että minkähän kokoinen pääsuutin kannattaa nyt laittaa? Teharin kanssahan suositellaan monesti +10 kokoa mutta meinasin ottaa myös messinkisen kaasarikurin pois niin kuinkas paljon pitää vielä lisätä? Jos vakiosuutin on kokoa 53 niin olisiko joku 65-67 hyvä? Tuntuu että viileällä kelillä tuo 53 on vakionakin liian pieni.

Niin ja hyötyykö tuosta ilmanputsarin kuristimen poistosta mitään? Jos hyötyy niin voisin ottaa sen pois mutta kuinkahan iso suutin siinä vaiheessa pitäisi olla?

Saako tuota pääsuutinta muuten vaihdettua niin, ettei tarvitsisi repiä kaikkia letkuja irti tai koskea automaattiryyppyyn? Ajattelin ottaa klemmarin irti imukaulasta ja kääntää kaasarin vain ympäri, jotta pääsisin pääsuuttimeen käsiksi.

Putken mukana tulivat rullat ja kytkinjouset. Laitanko nämä mukana tulleet vai jotkut muut? Varastossa minulla olisi kyllä erikokoisia rullia ja kytkinjousia.

VP-jousen vaihtoa jotkut suosittelvat ja jotkut sanovat ettei tarvitse. Mitenkä on?

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

7.3.2012 22:43

Teharin kanssa noin 10 numeroo isompi, ja kun sen messinkisen positat, niin joku toinen kymppi ehkä lisää, eli abaut 70 vois lähtee kokeileen? Kannattaa ostaa semmonen suutinsarja, niin helppo säätää.

Ei siitä juuri hyötyä ole, ehkä ihan inan vääntöä ja kulkua lisää.

Suuttimen saa vaihdettua irrottamatta kaikkia letkuja, kun käyttää vähän mielikuvitusta ja irrottaa ilmanputsarin ja imukaulan liitokset, niin pääsee kääntelemään tarpeeksi. Järkeä ja mielikuvitusta kun käyttää niin helppo homma ;)

Rullat noin gramman kevyemmät kuin vakiot, +15% kytkinjouset, ja vpksi +15% tai +30%. Kokeile ensin niillä mukana tulleilla, ja vekslaile sit jos tarttee. Kannattaa se vpkin vaihtaa, niin toimii paremmin.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

8.3.2012 1:47

Juu, ei ne turhaan siinä putken mukana niitä lähettele.

Re: Piaggio NRG Power DD / DT

17.3.2012 17:01

Onko tosta mitään haittaa vaikka toi "SAS" onkin tukittu? Ei varmaan? =)