Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
19.4.2013 20:37
janne_30_2013 kirjoitti:mikähän on vuosimallin 2012 roksissa kun poistin prikan(hihnan alta) kyyti ei parantunu yhtää. olenkohan poistanut oikea osan vai mistä tämä mopon laiskuus johtuu.
Uusissa roxeissa on hihna sen verran pitkä että jos pelkän prikan otat pois niin ei jaksa mennä mihikään vaan se hihna luistaa. Myös kun sinulla on opetukseni mukaan kuristettu putki? Niin ei se mikään raketti ole. Hihnan vaihdolla kiihtyvyys paranee, näin ainaki omassa oli (vm10)
19.4.2013 21:22
Miten kauan voi pitää mopoa käynnissä/huudattaa ilman jäähdytystä? Ei viittis alkaa testien ajaksi jäähdytysta alkaa asentelemaan, jos joutuu purkamaan jonkin syyn takia.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... ari-32252/ Kellään kokemusta? Miten vastaa roxin jäähdytystä, eli missä asteissa kannattaa alkaa jo konetta jäähdytteleen, normaali lämpötila?
19.4.2013 22:40
En käyttäisi konetta ilman jäähdytystä kuin korkeintaan käyntiinlähdön kokeilemiseksi. Nestejäähdytteinen kone on suunniteltu niin että rakenteen sisällä kiertää lämpöä sitovaa ja siirtävää pakkasnestettä. Jos tuo kierto puuttuu, saattaa ongelmia olla tiedossa kun lämpö pyrkii sylinteristä pois. Ensimmäisenä veikkaan kannentiivisteen ja kannen vahingoittuvan, kierrättäessä myös männän lämpöleikkaamisen vaara lienee ilmeinen etenkin koneremontin jäljiltä.
19.4.2013 22:49
minkä pituinen sen hihnan pitää olla ja olisko tarvetta suurenraa suutinta ja onkohan tässä mallissa jo kuristertu sylinteri
20.4.2013 8:35
Suutinta ei tarvitse suurentaa, kuristettu sylinteri on.
20.4.2013 10:27
kiitti joo. Mitenkähän tos
pääsis sit vähimmällä jotta kulkis alle verorajan
20.4.2013 13:39
Mikäs vois roksissa olla, että mitä pitää tehä jotta kulkis enemmän vakioputkella.
Eli, hukkaputki tukittu, sylinteristä viilattu pakoaukkoa, prikka otettu poissa ja menee huimat 47 kmh.
21.4.2013 10:15
Ootkos muistanut suutinta vaihtaa isommaks, seosta pitää rikastaa varsinkin jos hukkiksen poistaa.
Tai sit vois olla vp-jousi löystyny.
21.4.2013 12:50
Nitro pitäisi saada kulkemaan 60-65 niin mitä muuta kannattaisi säätää prikan poisoton lisäksi?
21.4.2013 13:24
Joo on en ota sitä riskiä, eli nesteet sisään vaan, pitää sitten vaan tukkia letkut jos joutuu purkaamaan.
Sitten toiseen asiaan, ostin biltemasta tuon jäähdytinnesteen lämpömittarin, asteista 40-120 Mietinkin vaan tuota suhdetta, missä menee ylikuumenmisen raja? 100asteessa alkaa vesi kiehumaan, eli alle sen varmaan ainakin, Eli missä asteissa kannattaa alkaa konetta jäähdyttelemään ettei vaan lämpöleikkaa. Nimimerkillä 2 kertaa lämpöleikannut..
21.4.2013 21:51
Kaverin puolesta kirjottelen, ja apua tarvittaisiin.
Eli -06 roxi kyseessä. Kaverin käynnistäessä roxin kone alkaa huutamaan vaikka ei paina kaasua. Sammutti sen ja ei lähde enää käyntiin. Mikä vikana?
21.4.2013 22:07
Imuvuoto luultavasti. Kattokaa eka imukaula, ettei oo halki. Siitä sitte seuraavaks kattelemaan läppärungon tiivistettä, sen jälkeen lohkojen välistä tiivistettä ja kampiakselin stefoja.
22.4.2013 22:19
paljo auttaa pakoukon viilaaminen pyöreeksi?
22.4.2013 22:24
no niin elikkäs ongelmana on se pytyn ja putken välinen tiiviste eli periaatteessa pakoaukon tiiviste... Niin omassa roxissani se tiiviste palaa koko ajan on koitettu monia erilaisia tiivisteitä ja lämmönkestävän tiivisteliiman kanssa ja ilman sitä. Pinnat ovat suora putkessa ja pytyssä. Mitä helvettiä tämän kanssa nyt tekisi? Tuntuisi kun kone kävisi liian kuumana (?) mutta ei se mitenkään huomattavasti kuumempana käy edes omasta mielestäni. Ja putkenahan on s6 pro replica
23.4.2013 9:32
Onko haittaa jos sylinterinkannessa on koloja? Kerran kiinnileikannut, ja siitä syystä männästä lähti paloja jotka sitten tekivät semmoisia pieniä koloja sylinterin kanteen, en vielä uskalla käynnistää jos siitä on jotain haittaa? Ei kai siitä ole vai onko?