Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

18.4.2012 19:36

Mitä muuta pitää ostaa että sais ton vaijeri ryypyn kiini kaasariin?

Mull on joku phva vaijeri ryyppy adapteri sopiiko se siihen kii ja tietääkö kukaan miten se laitetaan kii?

Re: Keeway-skootterit

18.4.2012 19:59

Tuosta sovellat :D

Kääntä kirjoitti:Tehdääs nyt tästä CPIn sähköryyppy -> manuaaliryyppy muuttamisesta jonkunlaista sepustusta kun tuntuu että alkaa oleen aiheellinen näin kovien pakkasien alettua.
Eli siis CPI SX/SM tyyppivikoihin lukeutuva sähköryypyn toimimattomuus on korjattavissa ihan CPIn omilla osilla ostamatta Lähes mitään perustarpeita kummempaa (löytyy hyvin useista talouksista).

1. Ensinnähän täytyy tietty ottaa sähköryyppy irti kaasarista.

2. Seuraavaksi pistetään se iso musta osa jonka sisällä tämä sähköhärpäke on nii ruuvipenkkiin ja kiskotaan rankalla kädellä ryyppymäntä irti muoviosista, varo kuitenkin ryyppymännän sileää ulkokehää koska jos jää jälkiä, ei mäntä enää huilaa kolossaan sulavasti!

Musta muovimötikkä on edellisen toimenpiteen jälkeen turha osa, eikä ryyppyä voi enää muuttaa sähkötoimiseksi näillä osilla, joten jos ryyppy vielä toimii, älä ala kyseiseen operaatioon.

3. Pukataan ryyppymännän neula männän sisältä pois ja pistetään TAlteen. Tämän jälkeen männän sisälle tehdään m6 kierretapilla jenga. Matkaa on niin vähän ja materiaali pehmyttä joten nesteytystä ei tarvita. Varmista jengan suoruus sitä tehdessä!

4. Valkataan itselle mieluisen mittanen m6 pultti. Pultin jengapäähän olis hyvä saada pieni kolo ihan keskelle, tai ainaki viilata/mirkelöidä pultin pää suoraksi jottei pultti väännä ryyppyneulaa vinoon! Mäntä ei pian asetu hyvin koloonsa.

5. Tehdään sopiva laippa sähkömekanismin laipan tilalle, materiaalina hyvä alumiini, kova muovi yms. Samalla tehdään tiivistepaperista tiiviste laipan alle. Laippaan porataan tietty reikä (6-6,5mm) että pultti menee siitä läpi.
Homma ei varmaan ekalla kerralla onnistu, reijät on hankalaa saada heti täysin kohdilleen. yks keino on porata reijät vaikka millin alikoon poralla ja viilalla viimeistellä tasan kohdille.

6. Kasataan koko homma; pultti käteen, laippa, laipan tiiviste, neula männän sisälle ja lopuksi ryyppymäntä jengoilleen. Sitä ei saa kiristää liikaa! pihdeillä hellästi männästä kiinni ja pikkuräikällä hellä kiristys. Sen jälkeen osat paikalleen kaasariin ja kokeilemaan.

Jos ei ymmärrä, voin neuvoa lisää. Pahoittelen kuvien vähyyttä, mutta homma aika yksinkertanen.
Täss valmis kuva
Kuva
(hiiren oikea, näytä kuva)
Systeemistä otan kunnian itselle, jos joku on tehny samanlaisen ennen, kertokoon asian jos kiinnostaa.

Re: Keeway-skootterit

18.4.2012 21:17

nytt ois vaijeri kysees ;)

Re: Keeway-skootterit

18.4.2012 22:39

VictorH kirjoitti:pitää kysyy mikä vitun rajotin? ^^ mull ei varmaan oo ikinä ottanu vastaan ja mull on kyll aika kova setup! :D

No en oo itekkään ihan varma siitä mutta joku täällä joskus sanoi että sillä ottaa alamäessä cdi rajotin 9500rpm vastaan ja kokeilin ite kerran huudattaa rengas ilmassa teharilla ja muistaakseni just 9500rpm rupes pätkimään armottomasti eikä kiertäny enempää. Ja tässä joku aika sitten ajoin aivan jumalattomasta vesilammikosta johon uppos koko variaattori ja pakoputki :D niin variin meni vettä, hihna alko samantien luistaa ja kone huutaa ja kun kiihdyttelin nii takana ajava kaveri sano että se kuulosti kuin hakkais rajottimelle ja itestäkin tuntu siltä :D

Haluaisin itekki tietää sopiiko PHVA vaijeriryyppysarja tohon mikuni kassuun. Ainaki ryypyn osat näyttää samoilta

Re: Keeway-skootterit

18.4.2012 23:02

jeps. ittekkii haluisin tietää että menisköhän toi PHVA ryyppysarja mikunin kaasarii. :D paljon mukavempi olis ihan manuaaliryypyl käynnistellä ku sähköryypyl.. sen verran arvaamattomii noi sähköryypyt.

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 14:49

Oma kiiwi kiers oisko ollu 10200 tecnigasil prikka kiinni, enkä mitää rajotint ainakaa huomannu :D

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 17:46

VictorH kirjoitti:nytt ois vaijeri kysees ;)


Ei tuohon ole vaikea vaijeria soveltaa.

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 20:49

Jaaha leevasd liityn myös kulkemattomien kiiwien joukkoon :D otin rajottimen irti ja testasin huippuja(sain teharin taas kuntoon), hurjat 67 itsetehtyyn mittariin(pitäis olla tarkka ellei näytä jo alakanttiin) :D oli tosin lievä ylämäki mutta... en tiiä kusettiko vakiomittari sitten niin pahasti silloin viime kesänä kun meni muka 84 mutta ois ton pitäny enemmänki mennä ku oli kerta multivarikin :D jotain outoa tuossa kyllä oli kun tuntu että kiihty mahtavasti siihen ~63 mutta sitten vaivoin kihnutti sinne 67. Virittely jatkuu. Vois kokeilla jäykempää vp:tä, nyt on +15, pidemmän hihnanki vois laittaa..

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 21:00

Mulla ei ole tuo laitos ikinä kulkenut ja kiihtynyt näin nätisti kuin nyt. Taitaa säädöt olla aika kohdillaan kun vääntääkin perkelee hyvin. Kytkinjouset vaan hieman lässähtänyt ettei aina lähde paikaltaan niin hyvin.

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 21:06

no mulla kulkee se 62 ja setuppo on viriputki, 50cc sport, naraku vari ja naraku kytkin ja muuten 3.5g rullat ei ees huuda ett varmaan on rajotin! :D

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 21:13

Joo o, se on niin että seuraavaksi viilaan ton pakoaukon kurin pois jos viitsin irrottaa pytyn. Ei sen kyllä virtausta pitäis juuri kuristaa mutta kun se tekee ison portaan siihen niin melko varmasti haittaa putken toimintaa ja kun tuo tuntuki että ei vaan jaksanu kiertää enempää. En kyllä uskois että otti cdi rajotin vastaan kun se kuulosti ihan normaalilta, luulis että alkaa hakkaamaan hirveästi vastaan jos ois ottanu cdi rajottimelle. Ton omatekele rajoittimen otin siis pois päältä mutta cdi rajottimesta en tiiä.

Joo se on kyllä käsittämätön tuo alaväännön ero tuolla teharilla ja vähän tyhjätyllä vakioputkella :D Siinä missä tuon teharin kaa se jaksaa vielä kohtuullisesti lähteä liikkeelle kaasu pohjassa, niin vakioputkella ei tarvi ku näpäyttää kaasua niin nykäsee melkeen alta karkuun. Hurjan kuulosta mutta totta mutta ei se sitten kulje läheskään niin hyvin vakioputkella.

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 21:29

Aluksi pako 70%:iin, pakoaukon kuri viilalla pois, Pytyn keskitys lohkoihin, korkeakierroksisempi tehari, pakoaukko maksimiin jne jne, kyyllä kulkee silloin vasta. :D

Re: Keeway-skootterit

19.4.2012 21:36

Niinno, tappivirit on sitten asia erikseen :D jos tossa kesätöihin pääsen niin rahoilla sitten ostan mig hitsin ja silloin meinaan alkaa putkia valmistua :D. Teen sellasen jumalattoman turbokit-killerin, kierrosalue 10000 maksimi huipputehokertoimilla jne, pakoaukko 190-200 asteeseen, kansi alas, rajottamaton cdi (jos tossa nyt on ees rajotinta) nii pitäs alkaa kulkee :D ja voi sitä koneen huutoa mikä sitten tulee mutta sille ei mahda mitään. Varmaan kannattas sitten myös vaihtaa kampura ja laakerit kun syksyllä avasin nuo lohkot niin tiputin kampuran vahingossa betonille ja mg laakeri rohisi hieman :D

Re: Keeway-skootterit

20.4.2012 18:18

Morjesta
Tässä uutta vastapainejousta kattelemassa vakiokiwiin niin sellasta kysysin että miten 7% jäykempi toimii vakiossa?

Re: Keeway-skootterit

20.4.2012 18:43

Tiukan vakio vp:n tavalla.