Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
15.10.2011 23:05
käykö keeway f-actiin aeroxin underi ja muut takakatteet, sekä aeroxin oma penkki ?
16.10.2011 13:39
Enpä usko, että suoriltaan menee, mutta muokkaamallahan ne saa
19.10.2011 9:59
TuBe95 kirjoitti:käykö keeway f-actiin aeroxin underi ja muut takakatteet, sekä aeroxin oma penkki ?
Underi menee pienellä kiinnikkeiden muokkauksella. Noihin muihin tarvitset jo vähän isompaa muokkausta.
22.10.2011 18:06
Mistähän mahtaisi saada pääsuuttimen keeway matrixiin, nykyinen on 62,5 ja pari numeroa isompi pitäs talveksi saada? Mc-scatterilta tilaisisin sylinterisarjan niin ajattelin sieltä samaan pakettiin kahtoa suutinta, vaan ei löynyt..
Tai mikähän mahtaa olla kaasuttimen merkki ja malli?
27.10.2011 18:09
joo elikkäs oisin kyselly tällästä että onko kellää kokemusta etupumppujen lyhennyksestä jotta sais hieman hienomman näköiseksi tuollaista aprilia sr:ää... jos on niin ottakaa YV:llä yhteyttä...
Kuinka vaikea homma tuollane pumppujen lyhennys ylipäätään on?
28.10.2011 19:36
Semmosta kysyisin, kun tuossa nitrossa on sigma, mutta eihän siitä mitään nää pimeellä niin miten siihen sais jonkun pienen valon? Miten ootte itse laittanu jos teilläon?
28.10.2011 22:11
Nyt kaivataan kiivaasti vastauksia ja skoottereihin perehtyneiden ihmisten apua!
Omistan Peugeot Jet-Force C-tech vm. 2006. Ostaessani reilu vuosi sitten skootteri toimi virheettömästi. Viikko siitä sitten skootteriin ilmeni ongelmia. Skootteri ei tahtonut lähteä käyntiin, ja kun lähti ei kiihtynyt mihinkään eikä kulkenut. Vääntöä ei ollut eikä tuntunut ottavan kaasuakaan, jalat maassa jaksoin pitää skootterin paikoillaan kaasu pohjassa.
--->> No skootteri vietiin huoltoon, jossa putkesta poltettiin karstoja ja kaasari puhdistettiin, tulos=Ei vaikutusta. Parin päivän päästä vein sen takaisin huoltoon--->> samat jutut, mutta todettiin myös että sylinteri on väljä.. Ei vaihdettu silloin vaan vietiin kaverin isän luo huoltoon.
---->> Skootteriin sittemmin siellä vaihdettu vuoden aikana sylinteri, mäntä, kaasari puhistettu, kevyemmät rullat laitettu, isompi suutin vaihdettu, variaattorista vaihdettu hihna ja jotai pari muuta osaa. Vaihdettu myös sähköryyppy. Käytetty neljällä ammattilaishuoltajalla, kukaan ei tiedä mikä skootterissa voisi olla...
No skootterin moottori vaikuttaisi olevan kunnossa, myöskään missään muualla ei PITÄISI olla vikaa.. Skootteri on sittemmin sen sylinterinvaihdon jälkeen alkanut taas jotenkin pelittää. Käynnistys toimii, mutta kylmänä skootterin käynnistäessä pörpöttää ja pätkii. Kiihtyvyys on huono, nollasta neljäänkymppiin mihin kulkee menee n.20 sekuntia... Lämpimänä hyytyy heti, ja tehot katoaa täysin. On ajettu ilman putkea, ei vaikutusta, ilman ilmanputsaria, ei vaikutusta.. Alkaa jo pikkuhiljaa keittää tän kanssa.
P.s. Jos joku ystävällinen auttaa hädässä, olen erittäin kiitollinen.
Terveisin skootteriini tympääntynyt
28.10.2011 22:28
Kuulostaapas melko kummalliselta tapaukselta. Miten se ottaa kierroksia keskijalalla, vastaako hyvin kaasuun, tuntuuko että jää jotenkin empimään ja röpöttämään eikä jossain vaiheessa ota enempää kierroksia? Onko edellämainitussa eroa ilman ilmanputsaria kierrättäessä? Tuo kuulostais vähän siltä että sulla on ainakin liian iso suutin. Tuleeko tuota "kylmäpörpötystä" tyhjäkäynnillä vaiko kiihdyttäessä kylmänä?
28.10.2011 22:34
Kuulostaapas melko kummalliselta tapaukselta. Miten se ottaa kierroksia keskijalalla, vastaako hyvin kaasuun, tuntuuko että jää jotenkin empimään ja röpöttämään eikä jossain vaiheessa ota enempää kierroksia? Onko edellämainitussa eroa ilman ilmanputsaria kierrättäessä? Tuo kuulostais vähän siltä että sulla on ainakin liian iso suutin. Tuleeko tuota "kylmäpörpötystä" tyhjäkäynnillä vaiko kiihdyttäessä kylmänä?
No kun on jalalla kylmällä koneella, kierroksia ottaa helvetin hyvin. kun laskee maahan ja istuu kyytiin lähtee ajamaan röpöttää. Nyt on 62 suutin, 55 suuttimella ei sitten taas meinaa liikkuu mihkää. Röpötys häviää parin sadan metrin ajelun jälkeen... mutta moottorin lämmittyä tehot sitten katoavat. Ilmanputsarilla ajaessa ei eroa ilmanputsarin kanssa ajoon, eli siinä ei pitäs olla vikaa...
29.10.2011 0:34
Jaah. No ainakin se kylmäröpötys johtuu siitä sähköryypystä, itsellä tekee samalla lailla. Mulla teki myös samalla lailla että koneen lämmettyä kiihtyvyys huononi kauheasti ja huiput laskivat. En tiiä, mutta vaihdoin hihnan ja 5 numeroa pienemmän suuttimen niin hyytyminen lakkasi, ainakin vaikuttaisi siltä(vaatii kyllä vielä pitkän testilenkin ennenkuin uskon, oli nimittäin sen verran sitkeä ongelma
). Samalla kylmäröpötys väheni huomattavasti, pitää vaan kattoo ettei oo jo liian pieni suutin ettei mee liian laihalle...
29.10.2011 10:42
onkos perään koskettu milläänlailla?
tuo lämpimänä tehojen katoaminen viittaa aina pikkasen takavariin, tarkemmin vastapainejouseen
29.10.2011 12:20
Ainaki kytkinkello vai mikäseoli on vaihdettu. Vastapainejousista en oo varma... Mistäs vois johtuu se et kylmänä eikä lämpinä oikein taho vääntää yläkierroksille asti.. et 0-10 km/h aika äkäsesti kiihtyy, 10-35 lussusti, ja 40 paikkeilla taas nappaa kaasuu
29.10.2011 12:57
Vastapainejousi on löystynyt.
30.10.2011 13:18
Itellä oli vähän samanlainen ongelma aikoinaan nitrossa että prötpöttää ja ei liikkunu eikä välillä pysyny käynnissä, viaksi selviyty raottavat läpät.
31.10.2011 23:07
Hei kiitos. Kokeillaan varmaan vaihtaa toi vastapainejousi. toivottavasti sais erillisenä ettei tarviis ostaa isoo vajaan 200€ pakettii.. Ömm.. sit mietityttää et mistä vois johtuu et skode jarruttaa aika rajusti ku päästää kaasun pois.. Tuntuu et vaikuttaa myös kiihtyvyyteen. Et jarruttas jotenki?