Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

mutta

5.3.2011 21:22

tulppa ei edes kastu. voisiko joku bensan kulkureitti lohkossa olla tukossa tai?

5.3.2011 21:24

N1ko09 kirjoitti:tulppa ei edes kastu. voisiko joku bensan kulkureitti lohkossa olla tukossa tai?


Kaada imukaulasta bensaa niin on ihme jos ei ala lähtemään.

5.3.2011 21:27

elikkäs kaataisin suoraan läpille bensaa? suoraan kaasarin ohi? =)

5.3.2011 22:20

N1ko09 kirjoitti:elikkäs kaataisin suoraan läpille bensaa? suoraan kaasarin ohi? =)


niin tein ite niin lähti heti käyntiin.

6.3.2011 2:59

Ensinnäkään ilmanputsari ei vaikuta mopon käyntiinlähtemiseen mitenkään muuten kuin jos se on niin paskainen ettei ilma kulje läpi, mutta silloinkin mopo lähtee käyntiin vain ilman sitä ilmanputsaria eikä toisinpäin. Kaikki mopot lähtee ilman putsaria käyntiin jos muuten toimivat oikein.

Jos ei tunnu imua kaasarin suulta niin silloin jokin paikka vuotaa, onhan sulla alipainehanan letku kiinni bensahanan alemmassa nipassa ja imukaulassa olevassa nipassa ja itse bensaletku siinä ylemmässä hanan reiässä? Jos toisinpäin niin silloin ei varmasti lähde mopo käyntiin. Tuleeko bensaletkun päästä bensaa kun otat sen irti kaasarista ja imaiset alipaineletkusta? Alipaineletkusta siis ei tule mitään jos on oikeassa paikassa joten sitä uskaltaa imaista kyllä. Ja kannattaa varmaan se hana käyttää irti ja puhdistaa siitä löytyvä suodatin jonka huomaat kun irroitat sen hanan tankista. Ei tarvitse bensoja imeä tankista pois kun korkki on tiiviisti kiinni ja mopo kyljellään ettei bensa pääse valumaan karkuun.

Toinen vaihtoehto on, että joku paikka vuotaa niin pahasti ettei pääse syntymään painetta sylinteriin, kansi,pytyn alareuna,kaasarin ja imukaulan väli, imukaulan ja lohkon väli, lohkojen liitospinta, vaihtoehtoja on monia.

6.3.2011 11:58

-Miksutus- kirjoitti:Ensinnäkään ilmanputsari ei vaikuta mopon käyntiinlähtemiseen mitenkään muuten kuin jos se on niin paskainen ettei ilma kulje läpi, mutta silloinkin mopo lähtee käyntiin vain ilman sitä ilmanputsaria eikä toisinpäin. Kaikki mopot lähtee ilman putsaria käyntiin jos muuten toimivat oikein.

Jos ei tunnu imua kaasarin suulta niin silloin jokin paikka vuotaa, onhan sulla alipainehanan letku kiinni bensahanan alemmassa nipassa ja imukaulassa olevassa nipassa ja itse bensaletku siinä ylemmässä hanan reiässä? Jos toisinpäin niin silloin ei varmasti lähde mopo käyntiin. Tuleeko bensaletkun päästä bensaa kun otat sen irti kaasarista ja imaiset alipaineletkusta? Alipaineletkusta siis ei tule mitään jos on oikeassa paikassa joten sitä uskaltaa imaista kyllä. Ja kannattaa varmaan se hana käyttää irti ja puhdistaa siitä löytyvä suodatin jonka huomaat kun irroitat sen hanan tankista. Ei tarvitse bensoja imeä tankista pois kun korkki on tiiviisti kiinni ja mopo kyljellään ettei bensa pääse valumaan karkuun.

Toinen vaihtoehto on, että joku paikka vuotaa niin pahasti ettei pääse syntymään painetta sylinteriin, kansi,pytyn alareuna,kaasarin ja imukaulan väli, imukaulan ja lohkon väli, lohkojen liitospinta, vaihtoehtoja on monia.


Kaasarissa ei tunnu painetta mutta kun tulpan reiästä testaa niin ilmaa tulee? ja bensapumppu toimii mainiosti. kun sinne sylinteriin ei vaan tuu bensaa? epäilyt on läpissä.

6.3.2011 13:29

Tulpanreiästä tulee aina pikku paine kun mäntä sen tekee. Bensapumppua tuossa mopossa ei ole vaan se kaasarin pohjassa oleva mötikkä on bensahana joka toimii imukaulasta saatavalla alipaineella, jos alipainetta ei tule ei tule bensaakaan.

Vaikka repisit läpät kokonaan irti niin sinne pytylle menee silti bensaa, mutta se sylkee sitä takaisin kaasarille ja kättä kun pitää kaasarin edessä sen bensan tuntee ja jos oikein paljon tulee niin näkeekin kun se sylkäsee takas sitä. Ja en usko, että läpät voi niin jumissa olla ettei päästäisi bensaa läpi, silloin se tulvisi todennäköisesti kaasarista yli kun ei pääse etenemään eteenpäin. Tarkistitko toimiiko se bensahana? Tässä ei ole montaa vaihtoehtoa, ensimmäisenä kaasari joka on tukossa, sitten rikkinäinen bensahana tai väärin laitetut letkut ja viimeinen on se, että tankki on tyhjä tai tukossa se suodatin siellä tankin pohjassa.. Kokeilitko polkea tulppa paikallaan, mutta tulpanhattu irrallaan? Sillä näkee tuleeko bensaa kun se kastelee tulpan jos tulee. Jos on tulpanhattu paikallaan niin toimiva tulppa ei kastu koska se polttaa sen bensan pois.

6.3.2011 20:36

-Miksutus- kirjoitti:Tulpanreiästä tulee aina pikku paine kun mäntä sen tekee. Bensapumppua tuossa mopossa ei ole vaan se kaasarin pohjassa oleva mötikkä on bensahana joka toimii imukaulasta saatavalla alipaineella, jos alipainetta ei tule ei tule bensaakaan.

Vaikka repisit läpät kokonaan irti niin sinne pytylle menee silti bensaa, mutta se sylkee sitä takaisin kaasarille ja kättä kun pitää kaasarin edessä sen bensan tuntee ja jos oikein paljon tulee niin näkeekin kun se sylkäsee takas sitä. Ja en usko, että läpät voi niin jumissa olla ettei päästäisi bensaa läpi, silloin se tulvisi todennäköisesti kaasarista yli kun ei pääse etenemään eteenpäin. Tarkistitko toimiiko se bensahana? Tässä ei ole montaa vaihtoehtoa, ensimmäisenä kaasari joka on tukossa, sitten rikkinäinen bensahana tai väärin laitetut letkut ja viimeinen on se, että tankki on tyhjä tai tukossa se suodatin siellä tankin pohjassa.. Kokeilitko polkea tulppa paikallaan, mutta tulpanhattu irrallaan? Sillä näkee tuleeko bensaa kun se kastelee tulpan jos tulee. Jos on tulpanhattu paikallaan niin toimiva tulppa ei kastu koska se polttaa sen bensan pois.


bensaa ei tule sylinterille asti, mutta bensa menee kaasarille kun se tulvii joskus yli. elikkäs ylivuoto letkusta tulee bensaa. letkut on oikein kun alipaine letku tulee "kurkkuun" kiinni. ja toinen menee kaasariin.

6.3.2011 23:25

Miten saisin vielä ihan pikkuriikkisen lisää vauhtia TKR:ääni? Prikka on pois ja hukkaputki tukittu ja menee 64.5kmh gps:ään tasaisella ja kiihtyy melkosen tykisti. Jos vaikka jollaki pikkujipolla saisin kulkemaan ~70 ? :)

7.3.2011 2:30

Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?

7.3.2011 9:21

jasu`` kirjoitti:Miten saisin vielä ihan pikkuriikkisen lisää vauhtia TKR:ääni? Prikka on pois ja hukkaputki tukittu ja menee 64.5kmh gps:ään tasaisella ja kiihtyy melkosen tykisti. Jos vaikka jollaki pikkujipolla saisin kulkemaan ~70 ? :)


Vaihda tehari tai sitten 7% vp-jousi ja 7% kytkinjouset. Näillä meni oma Aeroxini 74 gepsiin.

OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?


Kysy paikalliselta jälleenmyyjältä tai tilaa netistä.

9.3.2011 20:11

Kellään myynnissä toimivaa trekkerin sähköryyppyä?

9.3.2011 23:39

OWas kirjoitti:Kellään myynnissä toimivaa trekkerin sähköryyppyä?

mulla ois yks... jatketaan yv:llä jos oot kiinnostunu

onks kellään mitää hajua miten liukuputket saa trekkeristä irti? ku irrotin pohjasta sen torxi pultin ja koitin vetää ni ei onnistunu enkä keksiny mitään muuta jippoo miten sen sais pois

10.3.2011 0:36

OWas kirjoitti:Mistähän trekkeriin saisi manuaaliryypyn?



http://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2134 ittelläni on paikallaan tollanen

10.3.2011 0:41

pazii kirjoitti:
OWas kirjoitti:Kellään myynnissä toimivaa trekkerin sähköryyppyä?

mulla ois yks... jatketaan yv:llä jos oot kiinnostunu

onks kellään mitää hajua miten liukuputket saa trekkeristä irti? ku irrotin pohjasta sen torxi pultin ja koitin vetää ni ei onnistunu enkä keksiny mitään muuta jippoo miten sen sais pois


itte oon kokellu irrottaa putkii myös ja käyttäny huolloskii irrottamassa mut ei oo saanu niitä irti. monet on puhunnu et niitä ei sais ees irti ja jotkuu et niis ois muka jengat sisällä :roll: