Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
14.10.2010 22:08
Jami95 kirjoitti:Distro kirjoitti:Okei. Eli asia on tällanen: Skootteri kävi 4000km huollossa täs eilen. Toimi illalla normaalisti, käynnisty kyllä vähän huonosti, mutta tänäaamuna ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Sähköstartti pyöritti tyhjää, välillä osuen etuvariaattorin hammastuksiin, nyt ei toimi ollenkaan. Pyörittää sähköstarttia aivan tyhjänä, ei osu edes lautasen hammastuksiin. Olivat huollossa ottaneet ainakin variaattorista jotkut ns. "peräöljyt" pois ja laittaneet uudet. Tarviiko tässä toimituksessa avata variaattoria? Mikä saattaisi olla ongelmana? Kaipaisin pikaista vastausta että voi käydä sanomassa huoltoon.. Kuitenkin huolto maksoi KOKONAISUUDESSAAN 210E!
ei tarvi avata varia jos alennus vaihteiston öljyt vaihetaa mutta epäilen että siä on joko joku huonosti kii tai aamu kankeutta kylmyyden takia
Enon kans avattiin vari ja JUSTIINSA HILKULLA ETTEI ETUVARIAATTORIN PULTTI OLLU LÄHTENY IRTI! D:
19.10.2010 15:12
OSTETAAN KYSEISEEN MALLIIN SOPIVAA TEHOPUTKEA/KURITONTA ALKUKÄYRÄÄ OULUN ALUEELTA. 0-100 e
PUH: 0445950204 VIESTILLÄ SAA KIINI PARHAITEN
19.10.2010 16:51
moi.
Itellä on 07 factory ajettu 14000km toiminut melkein moitteettomasti mutta viime viikolla mopo ei enää lähtenytkään käyntiin, akun latasin koittaa startata mutta ei, vaikuttaa että oisi bensan saannissa jtn häiriötä, huolto olisi ajallaan mutta ajattelin ensin kysellä apua
20.10.2010 19:04
Fazeh kirjoitti:moi.
Itellä on 07 factory ajettu 14000km toiminut melkein moitteettomasti mutta viime viikolla mopo ei enää lähtenytkään käyntiin, akun latasin koittaa startata mutta ei, vaikuttaa että oisi bensan saannissa jtn häiriötä, huolto olisi ajallaan mutta ajattelin ensin kysellä apua
Ottaako bendixi starttikehään?
20.10.2010 20:32
Laitoin prikan tossa pari viikkoo sitte paikalleen ja löin osat kii ja mopon käyntiin. Vähän aikaa toimi moitteettomasti ja oli varastossa pari päivää.. ja kun sitte yritti uudestaa lähtee ajeleen seuraavalla kerralla ni virrat meni normaalisti päälle ja bensapumppuki toimi normisti. Startatessa vaan kuulu variaattorista karmee ääni ja ei lähteny käyntiin. Ja se oli tapahtunu mitä pelkäsinki eli variaattorin mutteri oli jääny löysälle ja lautanen pois jengoilta--> pyöri tyhjää. Yritin avata mutteria et sais lautasen takas jengoille ni mutteri, sen takana oleva littee metallipyörylä ja muovinen tuuletinlautanen pyöri kans vaan tyhjää.. Miten helvatassa nuo saa irti tuosta?
22.10.2010 18:09
Mites ton factoryn injektorin puhdistus tapahtuu?Mitä muuta 16tkm huoltoon kuuluu kuin toi puhdistus, hihnan vaihto ja kulutusosien tarkistaminen?Isoveli on automekaanikko ja väitti osaavansa puhdistaa ton, uskaltaako antaa puhdistaa?Paljon halvemmaksihan huolto tulisi kun ei tarvitsisi veidä liikkeeseen...
E:onko muuten teillä muilla normaalia että kun painan sähköstarttia niin menee joku 3sek että käynnistyy?
Uskon kyllä asiaa auttavan uusi tulppa, uudet bensat ja akun lataus.
22.10.2010 22:41
ei onnistu =D eivät ne kuulma laita.. ainii se avain millä ottaa prikan pois toimi hyvin =D eikä tarvii pulttipyssyä
25.10.2010 15:14
shalloa kirjoitti:Mites ton factoryn injektorin puhdistus tapahtuu?Mitä muuta 16tkm huoltoon kuuluu kuin toi puhdistus, hihnan vaihto ja kulutusosien tarkistaminen?Isoveli on automekaanikko ja väitti osaavansa puhdistaa ton, uskaltaako antaa puhdistaa?Paljon halvemmaksihan huolto tulisi kun ei tarvitsisi veidä liikkeeseen...
Onko muuten teillä muilla normaalia että kun painan sähköstarttia niin menee joku 3sek että käynnistyy?
Uskon kyllä asiaa auttavan uusi tulppa, uudet bensat ja akun lataus.
Minkä tehoinen laturi tässä on?Ajattelin laittaa xenonit, mutta jos ei lataa tarpeeksi niin akkuloppuu ja en saa enään käynnistettyä mopoa, eikö niin?
25.10.2010 16:47
Xenonit vievät sytytyksen jälkeen yhtä paljon virtaa kuin alkuperäiset halogeenipolttimot. Syttyessään se voi imasta virtaa 6-8A riippuen ballastista. Sulaketta kannattaa suurentaa tämän takia.
25.10.2010 19:29
Eli vakioakullakin pärjää?Manuaalin mukaan kaikki sulakkeet ovat 10-15A ja kun kävin kattomassa niin siltähän se näyttikin.Noilla sulakkeilla pärjää varmaankin.Ja se kaikkei tärkein kysymys: eli voiko tota injektoria puhdistaa ite ja miten tämä tapahtuu?
25.10.2010 19:51
Kyllä pärjää, ota huomioon, että sen sulakkeen kautta varmaan kulkee mullekkin valoille/komponenteille virtaa. Laita ainakin 5A isompi sulake sen tilalle, mistä etuvalolle menee virta.
28.10.2010 20:40
Mites ton factoryn injektorin puhdistus tapahtuu?Mitä muuta 16tkm huoltoon kuuluu kuin toi puhdistus, hihnan vaihto ja kulutusosien tarkistaminen?Isoveli on automekaanikko ja väitti osaavansa puhdistaa ton, uskaltaako antaa puhdistaa?Paljon halvemmaksihan huolto tulisi kun ei tarvitsisi veidä liikkeeseen...
Vähän kiire asian kanssa!
28.10.2010 22:09
No heitänpäs jotain ilmaan.
Ei suorasuihkutuksen tekniikka loppujen lopuksi ole mitään rakettitiedettä, joten itse uskaltaisin antaa.
29.10.2010 13:49
mitä muuta sitten 16tkm huoltoon kuuluu kuin hihna, injektorin puhdistus ja kulutus osien vaihtoa?
29.10.2010 13:59
Oletan, että olet tähän mennessä hoksannut katsoa tietopankista särän huolto-ohjelman?