Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
4.2.2006 14:00
tecro kirjoitti:Amonti kirjoitti:Tottahan tuo FleXu on, että nuo mainitsemasi skootterit ovat ärhäkämpiä, mutta itselläni on tällä hetkellä Speedfight 2 ja vaihtaessani haluan selvästi erilaisen kuin Speedfight 2. Mites jos vertaa liikkumista Speedfightin ja Jet Forcen (TSDi) välillä? Millainen ero?
kyllä se jetti varmasti hiukan kovempaa lähtee kun faitti, tosin kiihtyvyys on muös kuskin painosta kiinni,
koska oon nähny että faitti pesee factoryn. Se kiihtyvyys hän on myös suikun säädöitä kiinni ja siinä jetissä on varmasti lussummilla asetuksilla kun uudessa sr:ssä, jota itsekin katoin, mutta en ostanut lähinnä
siitä syystä että siinä oli minullee 180cm~ hemmetin huono ajoasento..., jetissä oli pirun hyvä mutta se oli turhan tyyris
Tuo kuskin paino on hyvä pointti. Itselläni painoa e i ole kuin sellainen 60 kg, joten ei joudu skootteri liian koville.
4.2.2006 14:17
no sitten ei kun jetti vaan, varmasti pärjää ihan hyvin
5.2.2006 0:14
Yllättäen bongasin yhdeltä saksankieliseltä sivustolta teknisiä tietoja ja siellä luki tehoiksi seuraavat: Jet Force C-tech 4,57 kW/6,22 hv ja Jet Force TSDi 4,8 kW/6,53 hv. Osaako joku sanoa, pitävätkö nuo paikkansa vai onko nuo vääriä lukemia? (C-techin lukema lienee varmuudella väärä, kun Peugeotin esitteessä ilmoitetaan tehoksi 3,6 kW) Itseänihän kiinnostaa suuresti tuo TSDi-versio ja tuo 6,53 hv on käsittääkseni melko korkea lukema, kun vertaa esim. Piaggio NRG Purejetiin, jossa tehoksi ilmoitetaan 6,1 hv. Ja kun en näistä niin paljon tiedä, niin miten tuo teho tulee esille skoottereissa?
5.2.2006 9:57
tecro kirjoitti:koska oon nähny että faitti pesee factoryn.
Tuo nyt johtui siitä etteivät refleksisi olleet kunnossa ja kaasukaan kenties pohjassa. Minä sentään yritin Faitilla täydellä höyryllä.
Amonti: Unohda ilmoitetut. Ne ovat ihan oikeasti täyttä sontaa, totuutta on hyvin vähän.
Esimerkki:
Vanhan Ditechin (01-02) pitäisi olla tehottomampi kuin uuden (03-05), mutta asia onkin toisinpäin. Tähän esimerkkiin kuitenkin liittyvät myös variaattoriasiat mutta ei enempää niistä.
Toinen hyvä esimerkki on jos vertaa PureJettejä ja Jettiä keskenään: PJ:t taatusti tehokkaampia, olivat ilmoitetut tehot mitä hyvänsä.
Ja vielä sellanen homma että maahantuojan ilmoittamat ja netistä löytämäsi ovat tasan yhtä totta. Usein rekisteriotteessakin voi olla mitä sattuu.
9.2.2006 17:32
tuli nyt sitten ittellekki ostettua käytettynä tuomonen wrc malli. onko näissä mitään tyyppi vikoja mihin pitäs varautua?
9.2.2006 18:24
gwb kirjoitti:tuli nyt sitten ittellekki ostettua käytettynä tuomonen wrc malli. onko näissä mitään tyyppi vikoja mihin pitäs varautua?
sanotaanko autom. ryyppy varaudu että se toimii varauksin, kuten kaikissa patongeissa
9.2.2006 18:32
juu no tietääkö kukaan et missä tässä on kuristukset ja millä tän sais kulkeen jonku 60
9.2.2006 19:03
Se wrc:hän on kaasari eli siinä on varin kuristus levy ja todennäköisesti putken alkupään kuristin, prikan poistamalla menee sen 60~
9.2.2006 19:32
elise on siellä variaattorissa jossaki nii mitenköhän se otetaan pois ja voiko siinä hajota jottain
9.2.2006 19:39
gwb kirjoitti:elise on siellä variaattorissa jossaki nii mitenköhän se otetaan pois ja voiko siinä hajota jottain
¨
http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=27200 <-- keskimmäinen kuvasarja
9.2.2006 19:43
tarviiko sit vaihtaa mitää suutinta tai semmosta ja tuleeko isot sakot jos jää poliiseille kiinni
9.2.2006 19:46
gwb kirjoitti:tarviiko sit vaihtaa mitää suutinta tai semmosta ja tuleeko isot sakot jos jää poliiseille kiinni
ei tarvitse, sakkoja ei pitäis hirveesti/ollenkaan tulla jos et aja ylinopeutta mutta yli jos mopos kulkee yli 65 niin räpsähtää verot. Mees poliisi-topickiin kyselemään lisää.
7.4.2006 23:18
Osaisiko joku neuvoa, kuinka saan vähän vauhtia jet forceeni. Kyseessä on siis suorasuihku ja vuosimalli -04. Olisin hyvin kiitollinen tiedoista.
8.4.2006 9:54
prikka pois ja tehoputki
8.4.2006 15:37
Olen kuullut eräänlaisia huhuja, että jetillä (suorasuihkulla) ei saisi ajaa kokonaan ilman prikkaa, sillä silloin varin hihna kuluu. Jos tähän asiaan saisi selvennystä, kiitos.