Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 14:32

Aeroxin perävälit ei mene.

Palezu kirjoitti:Ei ole rajoitettu cdi, ainakaan sillä lailla että alkaisi yhtäkkiä pätkimään. Kaikennäköisiä puheita liikkuu että ei kierrä vakio cdi:llä yli 10000, mutta ameriikan maalla joku saanut kulkemaan vakiosähköillä 85km/h viilaamalla pyttyä, ja samoilla sähköillä mutta 103cc:ksi poratulla ja stroukatulla koneella jotain 110km/h ja yli 11000rpm, että ei niiden sähköjen minusta pitäisi rajoittaa... mulla ois multivari mutta en oo varma raaskinko myydä :D

Nuissa on eri CDI, pelkästään euroopassa on tätä max 10k rpm mallia.
http://2.bp.blogspot.com/-icMEoat2waY/T ... edited.PNG

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 16:51

kiiwi_h kirjoitti:Aukaset 2 ruuvia avaimesta ja katsot. ;)

Kun ei ole paristoja. Vanha omistaja ottanut jostain syystä pois. :roll:

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 17:54

vielä näihin peräväliin eli periaatteessa voisi saada aeroxin perävälit meinaan mulla löytyy kaikki takavariaattorin osat aeroxiin jopa se ns kytkimen akseli eli pperiaatteessa jos laittaisi roxin perävälit saisi sen kytkimenkin mutta joo en taida alkaa säheltämään mutta jos joku on kiinnostunut voisin myydä nämä:D ja vielä saa ilmottaa jos joku myy multivaria keewayhyn halvalla tai roxin underiakin voi ehdottaa:D

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 19:10

jonik1 kirjoitti:Nuissa on eri CDI, pelkästään euroopassa on tätä max 10k rpm mallia.
http://2.bp.blogspot.com/-icMEoat2waY/T ... edited.PNG


Muistelinki että sillä näytti se cdi ihan erilaiselta.. eli kai se on itekki taas uskottava että cdi on osasyynä kulkemattomuuteen. Ihmettelinki miksi kaverin roxi kiersi itsensä hengiltä (kiertarin alapää paskaksi) proreplicalla ja liian isolla prikalla, vaikka totesin että pakoajoitus oli täysin sama kuin keewayssa kun pääsin pyttyä mittailemaan. Se pakoaukko oli muutenki pienempi ku keewayn pytyssä, aika yllättävää minusta :P

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 21:00

Nyt vaihoin peräöljyt ja hyvältä öljyltä vielä vaikutti, vähän oli metallinpalasia joukossa, mutta ei mitään vaikutusta ollu kun uudet laitoin tilalle, varmaan sitte toi kytkinkello menossa hajalle. Ja sit on alkanu mopo taas jostainsyytä sammuileen, ekaks ajoin noin 3-4km 75-80kmh tuntinopeudella ja sit vähensin siihe 60kmh nii mopo sammu, mut lähti käyntiin heti sen jälkeen ja toiminu taas niinkuin ennenkin.

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 21:05

oregano kirjoitti:vähän oli metallinpalasia joukossa


siinä se vika on.. jotain siellä on paskana ja luultavasti räjähtää kohta kokonaan. Pitää itekki mennä kohta katsoon ne öljyt.. :D

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 21:45

Palezu kirjoitti:
oregano kirjoitti:vähän oli metallinpalasia joukossa


siinä se vika on.. jotain siellä on paskana ja luultavasti räjähtää kohta kokonaan. Pitää itekki mennä kohta katsoon ne öljyt.. :D



Siis ihan pieniä palasia muutama, ei pitäs olla mitään pahaa

Re: Keeway-skootterit

3.11.2012 23:45

Se metallin pieni silppu on ihan normaalia jossei pitkään aikaa ole öljyjä vaihdettu. Rattaat tietenkin kuluu käyttäessä ja siitä se silppu, siksi niitä vaihdetaankin.

Kannattaa heti ajon jälkeen vaihtaa ne öljyt sillä ne metallin silput tulee paremmin öljyn mukana ulos eikä ole vajonnut pohjalle.

Re: Keeway-skootterit

4.11.2012 22:07

Sellanen pikkukysymys, että mahtaako syttypuolassa olla vika silloin ku yhtäkkiä kesken ajon kadottaa kipinän ja hetken kun odottelee niin toimii taas?

Re: Keeway-skootterit

4.11.2012 22:43

Nonnii, huippuja olin menos ottaa nii 90kmh pääs ja leikkas kii. Aukasin koneen nii männänrengas oli sulanu mäntään kii ja kampiakselii joku ahistaa vähän. Tulpan perusteella sai kyl öljyy ku oli tankis ja viel tuorevoitelukin.

Re: Keeway-skootterit

4.11.2012 22:52

Laihalla kävi, voi voi..

Re: Keeway-skootterit

4.11.2012 23:14

Palezu kirjoitti:Laihalla kävi, voi voi..



Voiskohan johtuu ku ei ollu täyssynteettistä? Ja kuiteski nyt uuden kampiakselin joudun laittaa nii kestäsköhän tollanen ainaski sen 10t/km tolla 70cc:llä https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... ts_id/6954
Viimeksi muokannut oregano päivämäärä 4.11.2012 23:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Keeway-skootterit

4.11.2012 23:28

No ei. Yksinkertaisesti liian pieni suutin, tai jossain imuvuoto. Onhan ne kyllä muutenkin herkkiä leipomaan nuo ilmajäähyt, parempi olla säädöt kunnossa ennen kuin lähtee luukuttamaan.

Re: Keeway-skootterit

4.11.2012 23:36

En vieläkään ole saanut tuota ottamaan kunnolla kierroksia ja kulkemaan. Ennen meni prikan kanssa 62km/h suoralla ja ilman prikkaa +70..

Elikkäs vikana on että välillä ei kulje kuin 40, välillä 55 ja yhtäkkiä repäisee piikille. Välillä hyytyy ihan totaalisesti kun mäkeen kiihdyttää.

Aukaisin yläkerran, vaihdoin tiivisteet ja katsoin männän ja sylinterin kunnon. Virheettömiä, mäntä vaihdettu 2000km sitten.

Kokeilin isompaa ja pienempää suutinta, säätää neulaa, tk seosta jne. Vaihdoin hihnan, rullat ja vpn.

Niin ja ilmanpuhdistin putsattu ja ties mitä tehty.

Tuo vika alkoi silleen että välillä kulki ihan normaalisti ja nykäsi kierrokset heti tappiin kun käänsi kaasun pohjaan ja vauhti nousi mukavasti.. Välillä taas ei kulkenut kuin 50-55km/h ja otti kierroksia hitaasti ja vauhdista alkoi välillä hyytymään.

Nyt olen ajanut jokapäiväistä matka-ajoa noin 15km suuntaansa, suurimmaksi osaksi kokomatkan kaasu pohjassa :roll:

Tulppa on kahvinruskea. Tekniikkana jokin motoforcen teharitekele, ainakin vei Leovince XZ:än ja Tecnigas NEXT R:än viivoissa.
Mitä seuraavaksi?? :roll:

Re: Keeway-skootterit

5.11.2012 0:07

Mulla oli aikoinaan tuon tapaisia oireita kun putkessa oli kurilevy irti ja välillä meni osaksi tukkoon ja välillä "kurittomaksi". Jos sulla sähköryyppy temppuilee omiaan?