Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

2.9.2012 18:05

Nahkela kirjoitti:Nyt sitten tarvis vähän apua -11 Roxin sähköjen/sytytyksen/kaasarin kanssa. Eli sammuilee jatkuvasti pitkän kaasu pohjassa ajon jälkeen ja eikä lähde sen jälkeen heti edes uudestaan käyntiin. Frendeistä yksi ehdotteli CDI vikaa. Ja Roxissa siis teharivirit, vapari ja 78 suutin.

E. Sammuilua siis tapahtuu ihan muutenkin normaaliajossakin esim liikennevaloissa. Tulppa vaihdettu. S6 Pro Replica ja Powerfilter.


Jeputi jep. Eli nyt sitten sama helvetin ongelma jatkuu, vaikka powerfilter vaihdettu vakioon, kaasari läpikäyty perusteellisesti ja tulppa vaihdettu. Vakioilmanputsarista otettu kuristava tötterö pois. Joka kerta kun ihan lyhyenkin ajon jälkeen höllää hieman kaasua alkaa julmettu booaus ja sammuu siihen paikkaan. Koko päivä armotonta duunia ja lähtöpiste sama, hieman alkaa jo keittämään. Nyt sitten ratkaisuja kehiin.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

2.9.2012 19:14

Bensan saantiin viittaa, oliskohan bensansuodatin tai alipainehana tukossa? Jossei näissä ole vikaa vaihda alipaineletku reikien/murtumien varalta uuteen.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 1:05

En jaksanu katella tota rätinää ja surina akun en saanu siitä selkoa mistä se johtu, otin koko koneen irti ja laitoin pöydälle.. Noh, ainakin tää mun 10000ajettu ja 200km sitten porautettu pytty oli nytten ihan naarmuilla, pari pikkasen syvempääkin kun sormella testasi niin tuntui.. no, tilaan tossa huomenissa uuden pytyn saapaha ainaki sitten senkin vaihdettua, ajattelin samalla vaihtaa kampiakselin ja kaikki muut hilppeet mitä tuolta löytyy, noilla on ajettu noin 12000 onko kampiakseli vielä vaihdon tarpeessa? Ja tulin vaan kysymään että onko tossa mitäään vaihetta missä voi munata tai vastaavaa missä pitää olla varovainen?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 10:47

kannattaisin ite ainaki tuota kampiakselin vaihtoa, varsinkin jos väljyyttä löytyy. no kato mitenpäi ne kampiakselin stefat tulee sinne ja öljypumpun takaa löytyy vielä pari pulttia millä lohkot on kasasa.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 17:25

Mites ton voi katoa että onko vaihdon tarpeessa? kyselin koneneemmalta kaverilta jolla ei ole omien hommien takia aikaa auttaa mua, niin että se on monen tunnin jobi ja vaatii kärsivällisyyttä ja vähä taitoa munata voi monella tapaa.. pelottaa tollaset jospa jättäis vaan sen ja uusis kaiken muun, JOS siis tuo on kunnossa eli voiko mitenkään testata?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 17:28

No eipä tuota kampiakselia vielä tarvitse vaihtaa, hyvin sillä vielä ajaa. Kokeilet väljyyttä niin, että kiertokankea liikutat pystysuunnassa, ei saisi liikkua sillain yhtään. Sivuittain suunnassa se kyllä liikkuu jonkin verran.

Ja jos kuitenkin päätät se kampiakselin vaihtaa niin turhaan niitä sinun kavereitas kuuntelet, se on oikeasti todella helppo vaihtaa ja jos tulee ongelmia niin tänne vain rohkeasti kysymään niin saat kyllä vastauksia.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 17:33

Osaisko joku kertoa mikä tossa roxissa on vikana? Ku välillä se lähtee muutamalla polkasulla ja pysyy hyvin tyhjäkäynnillä ja toimii hetken aikaa. Sitte ku sammuu nii ei lähdekkään enää käyntiin tai sitte hörähtelee vaan tai lähtee hetkeks käyntiin ja sammuu jos vääntää kaasua tai antaa käydä hetken tyhjäkäyntiä ja välillä käy niin että sitä saa polkea 20min,kyllä se hörähtelee muttei lähe käyntiin ja välillä se ei lähde ollenkaan käyntiin. Kerran tehny silleen että pysy käynnissä antamatta kaasua,kävin koeajolla,ei kiihtyny 0-20km/h:lla ollenkaan mutta sitte siitä eteenpäin niin otti törkeän piikin ja toimi hetken aikaa ja ku tulin takasin pihalle ja sammutin nii ei lähteny enää sen jälkeen käyntiin. En tiiä enää mitä tehdä ku on uusittu osiaki sen verran että luulis toimivan...oli huollossa joskus 4kk sitten ja ku tuli huollosta nii ei toiminu sen jälkeen ollenkaan eikä oo rahaa laittaa enää huoltoon joten APUA!

P.S Käynnistyy ilman virtalukkoa ja joutuu sammuttamaan ottamalla puolan johdon irti,missä vika? Virtalukko on ihan uus...

Setuppeina:
RMS Blue Line(vaihdettu huollossa 200km sitten)
Stage6 Pro Replica (kuriton)
Stage6 Sport Pro-etuvariaattori Stage6:sen 4,75g 15x12 rullilla(uusittu vasta)
Stage6 Sport Pro-kytkin Hard kytkinjousilla ja vastapainejousella(uusittu vasta)
Stage6 Sport Pro hihna(uusittu vasta)
Stage6 DL- ilmansuodatin elementti vakio ilmansuodatinkopassa
Dellorto 17,5mm PHBN LS 95 suuttimella (vakio 90)(uusittu vasta)
Malossin hiilikuituläpät

Muuta uusittua osaa:
Uusi tulppa ja tulpanhattu ja antaa iloisesti kipinää
Uudet bensat laitettu 3% seoksella
Pytyn ja kaasarin väliset jäädytysletkut uusittu mutta amispatentoitu kiinni nippusiteillä(toimii muuten ihan hyvin mutta välillä ruiskuttaa jäähärinesteitä ulos liitoskohdasta)
Stage6 ryyppyvaijeri
Virtalukko

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 20:40

ramba__ kirjoitti:Bensan saantiin viittaa, oliskohan bensansuodatin tai alipainehana tukossa? Jossei näissä ole vikaa vaihda alipaineletku reikien/murtumien varalta uuteen.


Juu ei ole bensansuodattimessa vikaa, tsekattiin.

Mutta nyt tuli sellainen havainto että joka käynnistyskerran jälkeen tulppa kastunut ? Apuja?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

3.9.2012 22:23

tere ! ossaisko joku sanoa että mikä oin ku lämpillä konneella häviää väännöt alakiekoilla ?? suutin on 82 , kaasari 17,5 ja muuta hömppää

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.9.2012 16:31

Löysä vastapainejousi.

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.9.2012 21:15

voiko 1-2 mm leveämpi kevlar hihna vaikuttaa siihen että se käynnistyspolkimenkäpälä ei mahdu paikalleen kun vakiohihnan kanssa se mahtuu loistavasti.
onko tämän leveämmän hihnan asettamiseen jotai tiettyjä kikkoja jolla sen 1-2 mm leveämmän hihnan saa paikalleen kun paikallisen liikkeen mies sanoi että kevlar hihnaa ei saa kun 17mm levyisenä. ja hän väitti kyllä kivenkovaa että se hihna sopii kyllä sinne paikalleen kun jotain takimmaista kelloa painaa ?
tarkoittaakohan tää takimmainen kello tuota kytkinpuolta?
vastailkaa kiitos!
ja sorityhmyys! xD

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.9.2012 21:50

Mitäs mieltä ootte tollasesta narukun kisakytkimestä ja kellosta? Ei varmaan paras mahollinen mutta ajaa varmasti asiansa? Ja mitä mieltä muutenkin olette tosta kisakytkimestä? Ajattelin vaan ostaa kun vaihdan koneesta kaiken niin kisakytkintä ajattelin huono valinta? miten se tarkalleen eroaa vakio kytkimeen?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.9.2012 21:57

Kunika toi keulimis rauta kannattais tehä onko kellää ideoita siihe ku ei oikeen ittellä älli riitä jos jollaki on kiinni se niin vois laitttaa kuvaa mulle tuleen?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.9.2012 23:24

Joo. Tuli semmone pikkune ongelma ton stage6 variaattori kans, se liukuholkki on niingon liian pitkä ja sit ei mahu käpälä, prikka jne kampuraan, laitanko sen vakio liukuholkin vai mitä teen?

Re: Yamaha Aerox / MBK Nitro

4.9.2012 23:26

EsJoNNe kirjoitti:Mitäs mieltä ootte tollasesta narukun kisakytkimestä ja kellosta? Ei varmaan paras mahollinen mutta ajaa varmasti asiansa? Ja mitä mieltä muutenkin olette tosta kisakytkimestä? Ajattelin vaan ostaa kun vaihdan koneesta kaiken niin kisakytkintä ajattelin huono valinta? miten se tarkalleen eroaa vakio kytkimeen?

Ehkä nappaa paremmin kiinni, eikä luista niin hirveästi, kuin vakio. Suosittelen kyllä kytkimeksi S6:n Sport Pro:ta, Narakuun menee varmaankin vain Narakun kytkinjouset, jotka eivät ole tunnetusti laadukkaita. Pidä vaan vakiokytkin + -kello, ellei nillä ole rullailtu tappiin asti, (perus) teharivireillä vielä turha vaihtaa kytkintä.
Eikä niitä kytkimiä silleen voi jakaa karkeasti kisakytkimiin ja vakiokytkimiin, esim. Sport Pro soveltuu vakiolle ja 70cc sportillekkin, enkä sanois sitä vielä "kisakytkimeksi". Joku Malossin Delta tai S6:n Torque kontrol on sitten niitä "kisakytkimiä", niissä on mm. laajat säätömahdollisuudet.