Kokemukset, mielipiteet, mallikohtaiset kysymykset yms moposkoottereihin liittyvä...
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
25.10.2012 16:29
Reizeri kirjoitti:Edit: Onko 08 f-act malleissa jotain muitakin rajoittimia kuin prikka ja putken kurit? Kun laitoin teharin kiinni tuohon toiseen, niin jää vain huutamaan siinä 45-50km/h vauhdissa, ja tuntuu kuin olisi prikka paikallaan, vaikka myyjän mukaan se on otettu pois.
Vari ja kaasari säätöihin, vakiosäädöt ne rajottaa.
25.10.2012 21:53
thounimakarooni kirjoitti:Reizeri kirjoitti:Edit: Onko 08 f-act malleissa jotain muitakin rajoittimia kuin prikka ja putken kurit? Kun laitoin teharin kiinni tuohon toiseen, niin jää vain huutamaan siinä 45-50km/h vauhdissa, ja tuntuu kuin olisi prikka paikallaan, vaikka myyjän mukaan se on otettu pois.
Vari ja kaasari säätöihin, vakiosäädöt ne rajottaa.
Epäilen, sillä otin kaasarin suoraan tuosta toisesta kivikasta, kun en laiskuuttani jaksanut ruveta suutinta irrottelemaan, joten on tismalleen samat säädöt kuin ennen on ollut, ja silloin jaksoi vääntää sinne yli 70km/h.
27.10.2012 15:26
Pööki kirjoitti:Jokainen kone on yksilö, joka tarvitsee omat säätönsä
Variaattori säätöihin niin pitäisi alkaa liikahtamaan
Totta tuokin..
Kaveri ehdotti että olisi vp-jousi löystynyt, joten taidanpa käydä maanantaina hakemassa jäykempää vp-jousta ja kevyemmät rullat kenties?
29.10.2012 19:14
Voiko olla mahdollista että mun keewayssä kusettaa mittari niinkin pahasti, että kun se näyttää reilusti yli asteikon(joka loppuu 80) sinneasti missä vauhtia olisi n.95, mutta oikeasti siinäkohtaa vauhtia onkin vain 56? muuta viriä ei koko mopossa ole, kun tyhjä teharilook putki.. vakioputkella(kiuas) kulki mittarinmukaan 65, ja alamäkeen 80, nyt menee siis mittariin n.95, mutta sigmaan näytti vain sen 56, vaikka mielestäni sen oikein kalibroin.
Todella huonosti selitetty ja kysytty, mutta siis kusettaako kellään mittari noin rankasti. mopo on leone rx8 2006, eli sama kun cpi hussar ja keeway rx8.
29.10.2012 20:35
Kyllä se kusettaa, mun toisessa rootterissa näyttää mittari 85km/h mutta vauhtia 60km/h, toisessa näytti mittari joskus +100km/h(asteikon yli) kun vauhtia oli 62km/h
Se asteikko tihenee osissa malleja todella nopeaan ja siitä se kusetus.. Jos mietit esim 10-20km/h asteikon mukaan eteenpäin näyttää suhtoikein.
2.11.2012 0:00
Minkälaisia oireita? tulee jos ei vaihda peräöljyjä kun nyt alkanu mopo jostai syystä tärisee aina jossain 35-52 vauhis ja pahimmat on siinä 50 kohal, ja sit yli 52 nii ääni häviää, ja jos paikallaan takajarrun laittaa pohjaan nii mopo tärisee vieläpahemmin. Tämänhetkisillä peräöljyillä ajettu n7500km. Vai voisko johtuu vakio kytkinkellosta?
2.11.2012 14:51
Oisko kenelläkään tietoa minkälaiset paristot menevät keeway hurricanen avaimeen? Jos voisi vaikka äkkiä tsekata, kiitän.
2.11.2012 17:52
nyt joku kertoo mulle että meneekö roxin perävälit suoraan keeway fact 09-?
ja jos jollaki on myydä _Halvalla_ ,multivaria nii laittaa yv ja kolmanneksi onko näissä rajotettu cdi?:D
2.11.2012 17:57
Aukaset 2 ruuvia avaimesta ja katsot.
2.11.2012 17:58
oregano kirjoitti:Minkälaisia oireita? tulee jos ei vaihda peräöljyjä kun nyt alkanu mopo jostai syystä tärisee aina jossain 35-52 vauhis ja pahimmat on siinä 50 kohal, ja sit yli 52 nii ääni häviää, ja jos paikallaan takajarrun laittaa pohjaan nii mopo tärisee vieläpahemmin. Tämänhetkisillä peräöljyillä ajettu n7500km. Vai voisko johtuu vakio kytkinkellosta?
Mulla on aika sama homma, 30-40 vauhdissa pienenpieni tärinä joka tuntuu penkissä, sitten se häviää ja yli 50 vauhdissa alkaa ihmeellinen vouvouvouvouvou ääni jostakin mopon takaa (veikkaan että peräväleistä.) Ja sama että tyhjäkäynnillä tärisee kuin perkele ja pahenee kun takajarrun laittaa pohjaan, mutta kun kaasua painaa vähän niin tärinä häviää ja siitä pääsee eroon säätämällä tyhjäkäynnin sellaisille kierroksille missä ei tärise (n. 2000). En usko että tuosta kannattaa huolestua kun ihan hyvin se tuntuu muuten toimivan. Itellä ajettu peräöljyillä jotain 4000. Kannattais kyllä jo vaihtaa jos on 7500 ajettu. Kannattaa myös kiristellä pultteja, varsinkin pakoputken pultit (varo kuitenkin, alkuperäiset pultit katkeaa luvattoman helposti
), saattaa vähentää tärinää.
2.11.2012 19:49
artiukkin kirjoitti:nyt joku kertoo mulle että meneekö roxin perävälit suoraan keeway fact 09-?
ja jos jollaki on myydä _Halvalla_ ,multivaria nii laittaa yv ja kolmanneksi onko näissä rajotettu cdi?:D
3.11.2012 1:51
Olen 98% varma että ei mene roxin perävälit. Ainakin kun varipuolen akseli on tuettu eri lailla ja renkaan puolella roxissa on levyjarru niin veikkaan että ei mene. Ei ole rajoitettu cdi, ainakaan sillä lailla että alkaisi yhtäkkiä pätkimään. Kaikennäköisiä puheita liikkuu että ei kierrä vakio cdi:llä yli 10000, mutta ameriikan maalla joku saanut kulkemaan vakiosähköillä 85km/h viilaamalla pyttyä, ja samoilla sähköillä mutta 103cc:ksi poratulla ja stroukatulla koneella jotain 110km/h ja yli 11000rpm, että ei niiden sähköjen minusta pitäisi rajoittaa... mulla ois multivari mutta en oo varma raaskinko myydä
3.11.2012 2:57
Palezu kirjoitti:...renkaan puolella roxissa on levyjarru...
Tällä, että onko levy vai rumpu, ei aitojen Minarellin koneissa ole mitään väliä. Sillä kummassakin akselit (puhun siis "aidon" Minarellin rumpu- ja levyjarrullisista malleista) ovat identtiset, ainoastaan lohkot eroavat siten, että rumpujarrullisessa on rumpujarrun "tapit", kun taas levyjarrullisessa on korvakkeet jarrusatulalle, muuta eroa ei ole. Akselit ovat siis täysin samanlaiset, samanpituset, samalla boorilla, ym. eikä jarrutyyppi mitenkään vaikuta akseliin. Siksihän esim. rumpujarrullisesta Minarellista on helposti modattavissa levyjarrullinen.
3.11.2012 3:01
Jaah. Kuvittelin että jarrutyyppi vaikuttaa akseliin kun en paremmin tiennyt mutta ei siis vaikuta. Mutta eipä ne välit kuitenkaan taida mennä.
3.11.2012 3:09
Ainakin Cpi/Keeway:ssä taitaa muutenkin olla eripaksuset akselit, joten tuskimpa menee.